Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
4.7.1998
 Krise i BAR
 Bredere fordæk
 Ny mand hos Minardi
 Ferrari rygter
 
3.7.1998
 Ferrari udsætter F300B
 Silverstone test fredag
 Benetton uden testkører i år
 Bridgestone & GoodYear
 Hvem skal bygge Ford's formel 1 motor
 Silverstone tests torsdag
 

Hop til top4.7.1998

Krise i BAR

Der er opstået en mindre krise i BAR teamet. Problemet er at chassis konstruktøren Raynard vil have deres navn med i teamnavnet, og det er Craig Pollock der er chef for BAR teamet ikke interesseret i. Raynard truer med at trække både deres penge og chassis ud af teamet hvis ikke de får deres vilje. Pollock på dan anden side bagatelliserer hele sagen, og udtaler. at der i den allerede indgåede kontrakt står hvad teamet hedder, og han ser derfor intet problem.
Et andet problem med BAR teamets navn er at når man opkøber et eksisterende team, som BAR jo her her gjort med Tyrrell, så kræver det at mindst 70% af de øvrige teams i Formel 1 feltet giver tilladelse til en navneforandring, og det har teamet heller ikke fået endnu, så måske så kører Tyrrell igen i 1999.
AN  


Hop til top
Bredere fordæk

Bridgestone oplyser at de i øjeblikket arbejder på et endnu bredere fordæk, som man forventer at have klar til Ungarns Grand Prix. De forventer at begynde testkørslerne allerede i den kommende uge.

Der går også rygter om at Goodyear er på vej med et bredere fordæk, som er specielt udviklet til "low-grib" banerne.

AN  


Hop til top
Ny mand hos Minardi

I forbindelse med testen på Silverstone i denne uge, præsenterede Fondmetal Minardi Ford teamet deres nye medarbejder. Det er den ny racekonstruktør, Rupert Buchsteiner han er 33 år og fra Østrig.
Buchsteiner har tidligere været 8 år hos RSM (Rennsportmanagement) Marko i Craz hvor han fungerede som teammanager og teknisk direktør.
AN  


Hop til top
Ferrari rygter

I følge Michael Schumacher's manager, Willi Weber, så forhandler han i øjeblikket med Ferrari teamet om en forlængelse af Michael's kontrakt. Han oplyser at de er meget tæt på at underskrive en kontrakt der løber i yderligere 3 år. Prisen som Ferrari er villige til at betale for denne forlængelse opgives til 80 mill. dollars.

Eddie Irvine lod under Silverstone testen den bombe springe, at han måske alligevel ikke skal køre for Ferrari i 1999, som de ellers tidligere havde oplyst. Eddie Irvine vil ikke længere være anden kører for Michael Schumacher, og han oplyser at der er flere muligheder åbne for ham. Der har være talt om at hvis Jacques Villeneuve skifter til BAR, så skulle der være gode muligheder for at Eddie Irvine kommer til Williams.

AN  


 

Hop til top3.7.1998

Ferrari udsætter F300B

Ferrari har udsat deres debut med det nye længere F300B chassis. Først gik rygterne på at de ville have den klar til det Franske Grand Prix. Dernæst skulle den have været klar til det kommende Britiske Grand Prix på Silverstone næste weekend, men introduktionen er nu endnu engang blevet udsat. Nu ventes det at Ferrari vil teste det nye chassis i forbindelse med Monza testen som starter den 14 juli.
MBP  


Hop til top
Silverstone test fredag

På den sidste testdag på Silverstone viste Michael Schumacher at han og hans Ferrari F300 godt kan være med på McLaren's hjemmebane. Det så ellers ud til at McLaren var tilbage alene i front, men idag kørte Michael Schumacher så de 5.140 meter, som en omgang på Silverstone er, i tiden 1:24,784. Sammen med lillebror Ralf i Jordan'en var brødrene Schumacher de eneste under hele Silverstone testen som var under 1:25.
 
KørerTeamTid
Michael SchumacherFerrari1:24,784
Ralf SchumacherJordan1:24,825
David CoulthardMcLaren1:25,223
Giancarlo FisichellaBenneton1:25:263
Alexander WurzBenneton1:25,426
Mika HakkinenMcLaren1:25,445
Jacques VilleneuveWilliams1:25,455
Heinz-Harald FrentzenWilliams1:25,511
Damon HillJordan1:25,912
Jean AlesiSauber1:26,686
Johnny Herbert
MBP  


Hop til top
Benetton uden testkører i år

Benetton vil ikke ansætte en officiel testkører i år, efter at Jos Verstappen, som ellers uofficielt havde haft den rolle, har skrevet kontrakt med Stewart, siger Benettons tekniske direktør Pat Symonds. Englænderen siger, at teamet vil gøre mere brug af deres normale kører Alexander Wurz og Giancarlo Fisichella. Dette må med andre ord tolkes som Jason Watt ikke får chancen som testkører hos Benetton, som mange danskere ellers havde håbet på.
HK  


Hop til top
Bridgestone & GoodYear

Det har taget et stykke tid, men nu er det gået op for Bridgestone, den Japanske dækproducent og dækleverandør, at de er nødt til at forbedre deres dæk for at kunne være med i toppen af formel 1. Goodyear er kommet med deres nye baghjul-compound, som arbejder virkeligt godt ved høje temperaturer. Hirohide Hamashima, Bridgestones tekniske direktør, var den første til at indrømme at den Amerikanske dæk gigant havde overtaget på Magny Cours. "Nu hvor Michael Schumacher og Ferrari er inden for rækkevide at kunne tage føringen i både kørenes og konstruktørenes mesterskab, er det vores mål at vinde det Engelske Grand Prix", siger han, og tilføjer: "Presset på os, for at gøre det godt under testen på Silverstone er enormt, for Silverstone er vores europæiske hjemmebane."
 
I mellemtiden sker der noget hos Goodyear i Akron, Ohio. Her diskuteres det nu om beslutningen om at trække sig ud af formel 1, med udgangen af denne sæson, men den beslutning ligger på Goodyears direktørs bord lige nu. Men eftersom GoodYear viser fremgang under hvert Grand Prix i øjeblikket, forventes det at beslutningen er meget tæt på en afgørelse. Det forventes at, hvis de førende Goodyear teams lægger et stort pres på selskabet, forventes det, at de ændrer deres beslutning. "Vi er helt overbeviste om at Goodyear vil blive endnu en sæson i formel 1, og vi ønsker også at fortsætte samarbejdet med dem.", siger en Ferrari talsmand efter sidste weekends grand Prix.
HVJ  


Hop til top
Hvem skal bygge Ford's formel 1 motor

Ford forventer at have løst deres motorproblem inden for de næste 10 Dage. Det drejer sig selvfølgeligt om deres formel 1 motore, som ikke Længere vil blive bygge hos Cosworth, fordi dette selskab er blevet købt Af Audi. Den mest sandsynlige løsning på dette problem, er at Ford vil købe Cosworth Racing tilbage fra Audi.
 
I mellemtiden vil Ford prøve at finde en plads i US Champ Car serien til Jan Magnussen, som blev droppet af Stewart teamet, inden det Franske Grand Prix. En unavngiven Ford ansat udtaler at de er utilfredse med den måde hvorpå Jan blev fyret.
HVJ  


Hop til top
Silverstone tests torsdag

Mika Hakkinen var igen hurtigst i går på Silverstone. Ferraris Eddie Irvine var næsthurtigst. David Coulthard var 3. hurtigst efterfulgt af M. Schumacher, Fisichella og Villeneuve. Jos Verstappen var 1,1 sek. hurtigere end Barichello og Rosset var dagens langsomste. Gad vide om Tyrrell ikke snart burde give Tom Kristensen en chance
HK  


 

Hop til topCopyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk

NavnTeamTid
M. HakkinenMcLaren1:25.377
E. IrvineFerrari1:26.170
D. CoulthardMcLaren1:26.365
M. SchumacherFerrari1:26.368
G. FisichellaBenetton1:26.650
J. VilleneuveWilliams1:26.800
H. FrentzenWilliams1:26.931
A. WurzBenetton1:26.990
O. PanisProst1:27.114
R. SchumacherJordan1:27.140
D. HillJordan1:27.410