Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
11.7.1998
 BAR ude efter Hill
 Zanardi til Williams
 Benetton og Mecachrome
 Lørdagens frie træninger
 
10.7.1998
 STEWART-FORD efter Fredagens frie træning
 Hakkinen kan stadig vinde over Schumacher
 Villeneuve skifter til BAR.
 Bøder til McLaren
 Fredagens frie træning
 

Hop til top11.7.1998

BAR ude efter Hill

Det "nye" Formel 1 team BAR, tidligere Tyrrell, er ude efter verdensmesteren fra 1996, Damon Hill, som i øjeblikket kører for Jordan teamet.
Damon Hill har mulighed for at komme ud af sin to årige kontrakt med Jordan, men spørgsmålet er om BAR kan og vil betale de ca. £5 mill. som han skal have i gage.
BAR teamets manager Craig Pollock udtaler: "Damon har et stort talent, men har er generelt undervurderet i Formel 1".
AN  


Hop til top
Zanardi til Williams

Der går rygter om at Alex Zanardi har underskrevet en to årig kontrakt med Williams teamet. Alex Zanardi kører i øjeblikket i Cart serien i USA, hvor han regnes for en af de bedste. Zanardi har tidligere kørt Formel 1 det var for Lotus. Og han har altid sagt at han kun vender tilbage til Formel 1 hvis det kan blive i et top team.
AN  


Hop til top
Benetton og Mecachrome

Benetton teamet har underskrevet en kontrakt med Supertec Sport, om levering af Mecachrome (ex. Renault) motore til sæsonerne 1999 samt 2000.
Flavio Briatore, der leder Supertec Sport, oplyser at der er en performance klausul i kontrakten, så at Benetton kan trække sig ud af kontrakten hvis ikke motorene er konkurrance dygtige.
Mild Seven Benetton teamet har benyttet Renault motore siden 1995, og de har vundet 12 Grand Prix løb med dem
AN  


Hop til top
Lørdagens frie træninger

Nu er begge de frie træninger kørt, og alle teams ser frem til kvalifikationen. Mika Häkkinen var hurtigst i begge sessions, efterfulgt at team kameraten David Coulthard. Michael Schumacher har hente noget af forspringet som de to Mclaren kører havde i første session, så der er virkeligt lagt op til en spændende kvalifikation.
HVJ  


 

Hop til top10.7.1998

STEWART-FORD efter Fredagens frie træning

Paul Stewart:
'Begge kørere brugte meget af dagen på at finde ud af hvilke dæk der skal bruges til kvalifikationen og på hvilket et set-up de vil bruge. Der blev også testet mange forskellige set-up's under sidste uges test. Rubens føler ikke at han har fundet det helt rigtige set-up så han kan angripe banen rigtigt, så¨det er vores at arbejde på at finde det helt rigtige imorgen, for at løse dette problem. Vores mål er stadig at blive blandt top 10 i kvalifikationen.'

Alan Jenkins:
'Under sidste uges test her på Silverstone, lykkedes det ikke nogen af kørene, at komme igennem hele Bridgestones dækprogram. Konsekvensen heraf blev at, meget af dagens testtid blev brugt på at teste en ny dæk kombination, med hvilken vi håber på at det rigtige grip, og den rigtige balance. Det gik egentligt meget godt, men jeg tror at vi går tilbage til et set-up og en dæk kombination som vi kender lidt bedre.. Men vi ser frem til at begge kørere kommer til at køre med den nye serie 5 motor, som er bedre og køre med, og den har også mere top-end power.'

Martin Whitaker:
'Set fra vores synspunkt, er dagen gået godt. Begge kørere kørte med Serie 4 motoren, uden have nogle fejl på den. Vi montere Serie 5 motorer i begge bilerne til morgendagens kvalifikation, hvilket også vil blive race debut for den nyeste Ford Zetec-R V10 motor.'

Rubens Barrichello:
Bil nr.18: SF-2/04
Antal omgange: 23
Bedste tid:1:28.339
'balancen i min bil er ikke så god lige nu. Dette betyder at vi er nød til at ændre vores planer omkring set-up. Banen er ikke helt som den var under sidste uges test, så vi kæmper for at finde grip. Vi havde også problemer med den stæke vind idag. Men forholdene er jo ens for alle, og det betyder bare at vi har noget vi skal have indhentet..'

Jos Verstappen:
Bil nr.19: SF-2/03
Antal omgamge: 32
Bedste tid:1:28.983
'Helt ærligt så havde jeg håbet på at jeg var hurtigere. Vi lavede mange ændringer på bilen idag, og prøvede forskellige set-ups i begge sessions, men vi kæmber stadig med understyring i nogle sving. Vi håber på at finde en løsning på dette problem inden morgendagens kvalifikation. Efter sidste uges test, føler jeg mig bedre tilpas i bilen, og jeg på at jeg kan gøre det bedre imorgen.'
Reseve bil-car: SF-2/02
HVJ  


Hop til top
Hakkinen kan stadig vinde over Schumacher

Den førende køre i mesterskabet Mika Hakkinen tror på at hans erfaring og at McLarens forberedelse, vil gøre ham istand til at vinde over Michael Schumacher, på Silverstone på søndag. Schumacher, bestræber sig på at presset på McLaren, efter at have vundet i Canada og Frankrig, oog han har dermed indskrænket Häkkinens forspring fra 22, til nu kun at være 6 points, efter kun halvdelen af serien er kørt "Der vil altid være et pres på en køre, og specielt på ham der føre serien hvor presset vil være endnu større," siger finnen , som har ført dette års mesterskab siden det første løb. "På den anden side er jeg i en meget favorabel position fordi jeg føre, og de andre er nød til at jage mig. Jeg føre mesterskabet og det er det vigtigste for mig. "Men jeg har køret racerløb i mange år og har derfor en stor erfaring. Jeg har været med mange flere grand prix'er end de fleste køre i feltet og vil blive overrasket hvis de er bedre til at forberede sig til et løb, end mig." Set i bagspejlet med deres sejer i det Franske Grand Prix sidste måned, tror Ferrari nu for første gang på, at de kan blive en seriøs konkurrent til kørenes mester, siden 1979 hvor Jody Scheckter vandt, og på deres første konstruktør mesterskab siden1983. Ferrari har en god grund til at være tilfredse med deres performance på Magny Cours, hvor de fik deres første 1-2 sejer siden 1990 (Det Spanske Grand Prix), fordi det var første gang de slog McLaren, som dominerede tidligt på sæsonen. Men Schumacher's team kamerat Eddie Irvine har advaret mod over optimisme med Ferrari's mesterskabs chancer. "Vi må stadig erkende at McLaren er foran os," siger Irvine, som har haft podieplaceringer fem gange i år. "Silverstone bliver et svært løb for os, fordi McLaren har testet der hele året, men så tror jeg også på at vi vil være meget tæt på McLaren resten af sæsonen." David Coulthard, som er 20 point bag team kameraten Häkkinen, er sikker på at han kan vende sit held, så han bliver fri for de mekaniske problemer, som har drillet ham siden det Spanske Grand Prix i Maj. "Jeg har virkeligt brug for et godt resultat, for at hænge på i mesterskabet og det Engelske Grand Prix er årets løb, og et godt sted at vinde," siger han. "Det bliver svært for mig at indhente de 20 point, som jeg er bagud, men vi er kun halvvejs i sæsonen, og jeg er nød til at sige til mig selv at det er muligt at hente." Søndagens løb markere 50 årsdagen for det første Engelske Grand Prix, som blev afholdt på en flyveplads i 1948 og det var to år før officielle verdensmesterskab begyndte. Løbet dengang blev iøvrigt vundet af Italieneren Luigi Villoresi i en Maserati.
HVJ  


Hop til top
Villeneuve skifter til BAR.

Denne meddelelse er ikke specielt overraskende: Lige før det Britiske Grand Prix på Silverstone i denne weekend, vil Jacques Villleneuve offentliggøre at han ikke fornyer kontrakten med Williams. Efter to år i teamet - er han blevet kaldt den mest succesfulde Rookie og verdensmester, men han har også oplevet følelsen som mesterens fald, lige som Damon Hill - Han vil underskrive en kontrakt med Britsih American Racing Team, som styres af Craig Pollock.
HVJ  


Hop til top
Bøder til McLaren

Begge McLaren kørerne, Mika Hakkinen og David Coulthard, kørte for stærkt i pitten under dagens fri træninger, og de blev begge idømt bøder.
$3250 til Mika Hakkinen og $8000 til David Coulthard.
AN  


Hop til top
Fredagens frie træning

Så er de 2 første frie træninger overstået. Selv om det var meget overskyet, holdt det tøre vejr. Det var (igen) de to McLaren racerer som dominerede, med Coulthard som hurtigste mand, efterfulgt af Hakkinen, Frentzen og Villeneuve. Tiderne kan ses ved at klikke på "Resultater" i oversigten til venstre.
HK  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk