Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
22.7.1998
 Jan kører shakedown for Benetton
 Honda og Dome
 Villeneuve til BAR
 Ferrari med ny motor
 Hvad gør Frentzen?
 Mansell tilbage?
 Bridgestone nyt
 Jordan 1999 rygte
 Coulthard til Ferrari?
 
21.7.1998
 Zanardi til Williams?
 Ferrari venter med LWB P11
 BMW er skuffet
 

Hop til top22.7.1998

Jan kører shakedown for Benetton

I perioden mellem det Østrigske Grand Prix og det Tyske grand Prix på Hockenheim skal Jan Magnussen køre shakedown på Benetton raceren på Silverstone banen i england. Foreløbigt er dette den eneste test der er aftalt, men det må klart betragtes som et fremskridt fra tidligere, hvor Jan "kun" figurerede som reservekører for teamet.
 
Kørerdragten er allerede syet til Jan, og det forventes at han i næste uge skal til England for at få tilpasset et sæde.
 
Envidere er det planlagt at Jan til september skal til USA for at have en række samtaler med 3 forskellige teams i Champ Cart serien. Hvilke teams dette specifikt drejer sig om vides endnu ikke.
HAL  


Hop til top
Honda og Dome

Måske har Honda (Mugen) taget Damon Hill's kritik af deres motores mangel på hestekræfter alvorligt, for de har nu udskudt deres planer om at entre Formel 1 sporten med deres eget team til år 2000 mod som tidligere nævnet allerede næste år. Det er dog stadig Honda's plan at have deres chassis klar til test allerede her i efteråret, på trods af at de endnu ikke har en fuld konkurrance dygtig motor, og de vil ikke vende tilbage til Formel 1 uden at kunne være med i toppen. Honda teamet har også et andet problem, det er at de ingen kører har, efter at Alessandro Zanardi afstod fra at få sin anden Formel 1 debut i et "nyt" team. Teamet har dog forhandlet med Toranosuke Takagi som testkøre på deres nye chassis og motorkombination. Det forlyder også at Honda har indgået en aftale med Dome om udvikling at dele til Honda's racere. Der er tale om gearkasse, differentiale, gearskifte elektronik samt temetrisystem, det er områder hvor Honda's chassis samarbejdspartner, Dallara, har minimal eller slet ingen erfaring på. Som modydelse skal Honda levere motorere til Dome teamet som planlægger at debutere i 2000 sæsonen. Dome er allerede langt fremme med udviklingen af deres nye chassis, kaldet F106, som er beregnet til Honda's motor. Dome har nu sponsor kontrakter med NEC, Sony og Bridgestone, og de regner med at når de debuterer i år 2000 så er det med Shinji Nakano og Naoki Hattori som kørere.
AN  


Hop til top
Villeneuve til BAR

BAR teamet forventes at offentliggøre deres 1999 line-up i dag eller i morgen. Det siges at verdensmesteren Jacques Villeneuve nu har skrevet kontrakt med teamet.
MBP  


Hop til top
Ferrari med ny motor

I et interview med Michael Schumacher fortalte han at Ferrari teamet alligevel vil benytte den nye evolution af 047 motoren. Ferrari har tidligere meddelt at de ikke ville benytte denne, da de har haft problemer med den under tests. Den nye motor 047/2/d siges at have 12 hk flere end forgængeren. Dermed skulle Ferrari'en med over 800 hk. i den blot 600 kg. tunge F300, være feltets stærkeste. Schumacher har store forventninger til det kommende grand prix på Zeltweg, og håber på sæsonens første pole position.
 
Ferrari's testkører, Luca Badoer, kørte idag "shake down" af F300 chassis nr. 188. Dette chassis er Michael Schumacher's til det Østrigske Grand Prix på Zeltweg. Badoer kørte 15 omgange på Fiorano banen med en bedste tid på 1:03,81.
MBP  


Hop til top
Hvad gør Frentzen?

Det regnes for sikkert at Heinz-Harald Frentzen forlader Williams teamet med udgangen af denne sæson. Der er flere grunde til at Frentzen sandsynligvis forlader Williams teamet, for det første, så har han ikke kørt særligt overbevisende i de 18 måneder han har kørt for teamet, og for det andet så har teamejer Frank Williams bebudet en større løn nedgang til Frentzen hvis han skal bilve i teamet. Spørgsmålet er så bare hvor skal han hen i næste sæson? Hvis han vælger at blive i Formel 1, så er Prost eller Sauber teamet i øjeblikket forhandlingspartner, men hvis han hellere vil skifte til Cart serien i USA, så hedder forhandlingsparteneren Team Rahal.
AN  


Hop til top
Mansell tilbage?

Den tidligere engelske verdensmester, Nigel Mansell, var inviteret af Ford til at overvære det Engelske Grand Prix, og det giver nu grobund for spekulationer om at han måske skal teste for Stewart i år. Mansell kører allerede for Ford i udvalgte løb i "British Touring Car Championship" serien. Nigel Mansell selv udtaler: "Intet er umuligt i Formel 1".
AN  


Hop til top
Bridgestone nyt

De to næste Grand Prix løb, Østrigs GP og Tysklands GP sætter dækfabrikanterne på en hård opgave. Banerne er meget forskellige og der er ingen testsessions på disse baner. Så Bridgestone's ingeniører har måtte gå ud fra de testkørsler der har været på Silverstone banen for at finde de rette dæktyper til A1-ring i Østrig og deres testresultater fra Monza danner grundlag for dækvalget til Hockenheim i Tyskland. Den store forskel på de to baner ligger i gennemsnitshastighederne på A1-ring er den 216,7 km/t. hvorimod den er 232 på Hockenheim.
AN  


Hop til top
Jordan 1999 rygte

Det forlyder at Jordan teamet vil genforhandle kontrakter med begge deres kørere fra i år, Ralf Schumacher og Damon Hill. Teamet regner med at forhandlingerne er slut inden for de næste par uger. Der har ellers verseret rygter om at Ralf Schumacher, der er den eneste kører i teamet der har scoret point i år (1), også forhandler med Sauber og Prost. Hvorimod Damon Hill har været nævnt som mulig kører i der nye BAR team.
AN  


Hop til top
Coulthard til Ferrari?

Silly season er i fuld gang. Det seneste rygte går på at David Coulthard skulle have indgået en uofficiel aftale med Ferrari teamet, som går ud på at Coulthard i næste sæson skal være anden kører til Schumacher, hvis forhandlingerne med Irvine går i vasken. Irvine, Schumacher og Ferrari ønsker alle at Irvine bliver i teamet, men Irvine kræver mere i løn, samt ligestilling med Schumacher. Ferrari er specielt interesseret i at beholde Irvine, da han har kendskab til en masse hemmelige tekniske detaljer, som nødigt skulle falde i hænderne på et andet team.
 
Coulthard skulle efter sigende være træt af McLaren på grund af et dårligt forhold til Ron Dennis. Coulthard mødtes med Ferrari på Silverstone og gav hans accept på en evt. anden kører status efter Schumacher. Men altsammen kun hvis Irvine forlader Ferrari. Coulthard sagde: "Jeg tror jeg bliver hos McLaren næste år. Teamet vil beholde sin nuværende opstilling, så jeg forventer at køre sammen med Mika igen til næste år." Skulle det ikke lykkedes Ferrari at beholde Irvine eller få Coulthard så står Mika Salo og Olivier Panis næst på ønskesedlen.
MBP  


 

Hop til top21.7.1998

Zanardi til Williams?

CART stjernen Alexander Zanardi siges at være på vej til Williams. Zanardi blev efter weekendens sejr i Toronto spurgt om det nu var sidste gang han kørte i Toronto, hvortil han smilende svarede at han ikke var sikker, men det var bestemt ikke sidste gang han kørte i Canada. Hermed antydede han at næste optræden i Canada kunne blive på Gilles Villeneuve banen i en Williams F1 racer. Det siges at folkene bag Target/Chip Ganassi teamet gør alt hvad de kan for at forhindre Zanardi i at vende tilbage til formel-1, men at de kæmper forgæves mod Frank Williams millioner.
MBP  


Hop til top
Ferrari venter med LWB P11

Ferrari teamet har valgt at benytte det gamle chassis til det Østrigske Grand Prix næste weekend. Således har man udsat løbs-debuten for det nye F300 LWB P11 chassis. "Under det østrigske grand prix vil vi stadig bruge det almindelige F300 chassis. Vi kører for at vinde og jeg tror vi har en god chance." udtaler Jean Todt under hans korte ferie på Sicilien. "Vi må ikke tro vi har den bedste pakke nu men det er faktum at vi i de 3 sidste løb har scoret 44 point, medens McLaren kun har scoret 11. Hvem ville have troet det efter Monaco? Vi bliver nødt til at nå et endnu højere niveau."
 
Omkring det nye chassis udtaler Jean Todt: "Aerodynamikken er endnu ikke perfekt. Vi må være tålmodige, det nye chassis vil helt sikkert blive anvendt til det Tyske Grand Prix."
MBP  


Hop til top
BMW er skuffet

BMW som planlægger at gå ind i formel 1 i år 2000 som motorleverandør til Williams, er skuffede over at det ikke lykkedes Frank Williams at skrive kontrakt med Michael Schumacher. Det virker dog som om at Ferrari er det eneste team som har råd til at betale for Schumachers ydelser. Dermed verserer der nu rygter om at partnerskabet mellem BMW og Williams kan ende før det hele begyndte.
MBP  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk