Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
28.9.2006
 Seneste nyt fra paddock i Kina
 Suzuka banen ude i 2007
 
27.9.2006
 Ammermüller bliver fredagskører
 

Hop til top28.9.2006

Seneste nyt fra paddock i Kina

Alonso vil ikke være den mest populære, Sato får 10 placeringers straf, Renault tør ikke bruge ny motor, og Vettels fremtid usikker.

Fernando Alonso, regerende verdensmester og en af to kandidater til dette års titel, vil ikke søge at være den mest populære. Til flere journalister i Kina, hvor feltet er ved at pakke bilerne ud, fortæller han at han ikke søger at være den mest populære kører.

"Jeg vil ikke være populær, jeg ønsker kun at køre bilen og vinde i den."

Måske et forsøg på at lægge et større pres på blandt andet M. Schumacher som ikke har det allerbedst med at være under pres.

Takuma Sato får 10 placeringers straf i forbindelse med kvalifikationen på lørdag. Teamet har været nødsaget til at skifte motoren i hans racer. Det gør dog sikkert ikke det store, da de 2 Super Aguri biler pr. tradition i forvejen hører til de bagerste i feltet.

Renault vil bruge en revideret udgave af den "Monza" motor som Alonso kørte med i det italienske Grand Prix. Man tør ikke bruge den seneste udvikling, der har vist sig at være meget ustabil under test. Bare spørg Fisichella.

Sebastian Vettel der har været fredagskører for BMW Sauber i de seneste Grand Prixer efter at den forhenværende test- og fredagskører R. Kubica er rykket op som Grand Prix kører, er ikke sikker på hvad han skal i næste sæson. Som det ser ud lige nu, bliver han tippet til at skal køre i GP2 serien i næste sæson, samtidigt med at han forsat skal være testkører for BMW Sauber teamet.

PDL  


Hop til top
Suzuka banen ude i 2007

Trods en ihærdig indsats, er det ikke lykkedes for ejerne af Suzuka banen at redde det japanske Grand Prix på banen.

Efter at det Japanske Formel 1 Grand Prix er overgået til Fuji banen, har organisationen bag Suzuka banen ihærdigt prøvet at få Grand Prixet tilbage igen. Alternativt har man også prøvet at få et andet Grand Prix til banen - f. eks. kaldet det Asiatiske Grand Prix, men det er ikke lykkedes i denne omgang.

Tirsdag fik banen den endelige besked fra FIA at der ikke køres Formel 1 på Suzuka i 2007. Men det får ikke japanerne til at give op. Man vil prøve at komme på kalenderen i 2008.

Dermed er Formel 1 kalenderen så godt som bekræftet. Man starter d. 18. marts i Australien hvorefter der er 3 ugers pause inden der køres i Malaysia. Dermed kan i hele feltet få fløjet deres udstyr tilbage til Europa i stedet for at lade det blive stående i Australien som man plejer. Derimod bliver det travlt derefter, da der kun er en uge mellem Malaysias Grand Prix og Bahrains Grand Prix.

Med hullet mellem det Australske Grand Prix og det Malaysiske Grand Prix, kan det se ud som at FIA og FOM ønsker at lade det se ud til at der vitterligt er plads til 19 løb på kalenderen.

PDL  


 

Hop til top27.9.2006

Ammermüller bliver fredagskører

Da Red Bull Racing testede i sidste uge, havde man den unge tysker Michael Ammermüller med til test. Han gjorde det så godt at han nu er fredagskører i hvert fald i de to asiatiske Grand Prixer.

Michael Ammermüller har fået en drøm opfyldt, eller i hvert fald en del af den. GP2 køreren får efter en god test for Red Bull Racing rollen som fredagskører i de kinesiske og japanske Grand Prixer. Det har Red Bull Racing i dag offentliggjort. Ammermüller afløser Robert Doornbos der skal køre de sidste 3 Grand Prixer for Red Bull Racing i år. Doornbos kører i stedet for C. Klien som teamet har sagt farvel til før sæsonen blev afsluttet.


Ammermüller klar som fredagskører
(Foto: GP2 Series)

En anden ny ansættelse hos Red Bull Racing og Scuderia Toro Rosso er Alex Hitzinger. Teknisk set er det Toro Rosso som ansætter Hitzinger, men rent faktisk skal han arbejde begge steder. Hans opgaver bliver at være teknisk direktør hos Toro Rosso, men skal også stå i spidsen for Advanced Technologies hos Red Bull Racing. Hitzinger tiltræder hos Toro Rosso d. 1. november i år.

Alex Hitzinger er en mand med erfaring. Han har således arbejdet hos Cosworth hvor han stod i spidsen for Cosworths indsats i rally via Ford. Siden kom han til at stå i spidsen for samme firmas indsats i Formel 1. Efter det kom han til Toyota hvor han også arbejdede med både rally og Formel 1.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk