Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
8.7.1999
 Frentzen skal køre for Jordan næste sæson
 Ford har en plan!
 TV-guide til Silverstone
 
7.7.1999
 Ferrari køre med 048B motoren
 Toyota kommer i F1
 Häkkinen tror på Stewart
 BAR har motor problemer
 Schumacher´s "test" på Nürburgring
 Coulthard får ny ingeniør
 Schumacher & Irvine er ikke venner
 Kommer Jaguar i F1?
 Häkkinen vs Coulthard
 

Hop til top8.7.1999

Frentzen skal køre for Jordan næste sæson

Vinderen af det Franske Grand Prix, Heinz-Harald Frentzen skal også køre for Jordan til næste år. Frentzen har overgået sin teamkammerat Damon Hill i år og givet teamet sin første sejer i år. Team boss Eddie Jordan siger 'Heinz-Harald har været dette års overraskelse og han er meget konstant. Det har været nøglen til at B & H Jordan Mugen-Honda ligger på en tredje plads i 1999 mesterskabet.

'Vi er alle sammen meget glade for at han bliver hos os til næste år og tror meget på at vi får succes.' siger Frentzen, 'Jeg er selvfølgelig glad at Jordan vil beholde mig til næste sæson. 'og jeg er sikker på at vil tilsammen kan lave endnu bedre resultater til næste år.' Jordan ligger nu på 3. pladsen i konstruktørenes mesterskab, takke være Frentzen's indsats. Han har scoret 23 af teamets 26 points.

Samtidig med at det blev offentliggjort at Jordan beholder Frentzen i næste sæson, blev det også bekræftet at det Britiske Grand Prix bliver Damon Hill's sidste løb, hvilket eliminere alle rygterne om at Hill skulle køre sæsonen færdig.

HVJ  


Hop til top
Ford har en plan!

Der er ingen tvivl om at Ford med deres køb af Stewart-teamet har indstillet sig på at lægge mange penge i teamet. Derfor vil de også gå efter at hente store navne til teamet og listen som Ford har, bliver længere dag for dag. Målet for teamet vil være at vinde løb i den kommende sæson og gå efter VM-titlerne i år 2001.

For at Ford kan nå dette mål ventes det at man vil bygge videre på den nuværende model og bruge næste sæson som et 'studium' af hvordan en VM-titel skal drejes. Det ventes også at Jaguar kommer med som 'motorleverandør.' For at det kan lykkes dem at komme så langt i disse bestræbelser vil man også gå ud på køremarkedet for at finde mulige emner:

De store favoritter er Barrichello og Irvine. Det ventes at teamet vil gøre alt for at beholde Rubens Barrichello men det kan ikke afvises at et favorabelt tilbud fra Ferrari kan få Rubinho på andre tanker. Men Ford skal efter sigende være villig til at lægge godt 50 til 60 millioner kroner for en topkører, og her har Mika Hakkinen været nævnt, men kilder antyder at Hakkinen, der er den mest underbetalte verdensmester i 1990'erne, vil have godt 80-85 mio. kroner for at køre for Ford. Derudover bliver David Coulthard også nævnt, mens alt tyder på at andenkøreren, Johnny Herbert bliver fyret eller rettere købt ud af hans kontrakt der også løber i år 2000! Den absurde, men ikke helt urealistiske sammensætning kunne bliver Irvine og Coulthard - to kørere der ikke ligefrem har de varmeste følelser for hinanden efter Irvines udtalelser i italiensk presse.

BB  


Hop til top
TV-guide til Silverstone

Så er der igen lagt op til mere motorsport i den kommende weekend. Der er ingen tvivl om at løbet på Silverstone kan blive meget spændende, hvor alt tyder på at McLaren og Ferrari står meget lige, og kørere som Frentzen og Barrichello gør sig stærkt bemærket. Samtidig bliver overskrifterne også overdøvet af Damon Hills farvel. I øvrigt kan det anbefales at se Eurosport på fredag, hvor der vises et sammendrag af det løb som Jan Magnussen vandt for Panoz på Mosport-banen. Her er formel-1.dks TV-guide til løbsweekenden - god fornøjelse:

TidProgramKanal
Fre. 13.45 - 15.15Træning, direkteDSF
Fre. 20.00 - 21.00ALMS, 3. afdelingEurosport
Fre. 20.15 - 21.30TræningDSF
Lør. 13.45 - 15.20Kvalifikation, direkteRTL
Lør. 15.45 - 17.30Formel 3000Eurosport
Lør. 17.30 - 18.00Warm-up, magasinDSF
Søn. 9.15 - 10.15Warm-up, direkteRTL
Søn. 13.00 - 16.55Formel 1RTL
Søn. 13.45 - 16.00Formel 1DR
Søn. 13.50 - 16.00Formel 1NRK
BB  


 

Hop til top7.7.1999

Ferrari køre med 048B motoren

Ferrari vælger tidligere end forventet at køre med den nye 048B motor, den skal nemlig bruges under det Britiske Grand Prix. Den nye V10 motor blev allerede brugt under kvalifikationen til det Canadiske og Franske Grand Prix, men den skal nu bruges under løbet på Søndag på Silverstone banen. Både Schumacher's og Irvine's racere vil være udstyret med den nye motor.

Den nye motor blev brugt under sidste uges test på Silverstone. "Vi er meget optimistiske, og motoren fungerer rigtigt godt hvilket vi har vist ved flere test," siger Schumacher. "Vi har kørt en hel race distance med den nye motor. Selvom Silverstone skulle favoriserer McLaren, er vi stadig optimistiske."

Den nye motor er lettere, og udvikler ca. 15 HK ekstra. Dette vil på Silverstone banen, gøre Ferrari'en omkr. 2/10 sek. hurtigere.

HVJ  


Hop til top
Toyota kommer i F1

Toyota har tidligere på året sagt at de vil gå ind i formel 1 sporten med deres eget team lige som rivalen Honda ville have gjort, men de seneste rygter siger at det i stedet bliver et samarbejde med Sauber.

En talsmand for Toyota har sagt "Det bliver et 100% rent Toyota team som får base i Cologne , jeg kan slet ikke se hvorfor vi skulle fravige det. Der er mange der gerne vil arbejde sammen med os om det her, men det kommer ikke til at ske."

HVJ  


Hop til top
Häkkinen tror på Stewart

Mika Häkkinen tror på at Stewart teamet kan levere en overraskelse på Silverstone, men det bliver nok ikke Johnny Herbert der laver det gode resultat.

Häkkinen tror at Stewart & Ferrari bliver de hårdeste konkurrent i den kommende weekend. Rubens Barrichello kan helt sikkert lave mindst et lige så godt resultat her i England, som han lavede i Frankrig, for deres bil passer bedre til denne bane. Barrichello er kommet på podiet2 gange i år, og han har haft en pole position i år.

HVJ  


Hop til top
BAR har motor problemer

British American Racing havde deres biler og chauffører igennem en hård test i sidste uge på Silverstone, som forberedelse til det Britiske Grand Prix. Det siges at teamet er ved at være desperat for at få point og testede derfor løbsdistancer, men fik motorproblemer.

Jacques Villeneuve sagde "Bilen er helt sikkert bedre end i Frankrig og jeg er begrænset optimistisk for vores chancer til den kommende weekend. Vi har haft en del problemer under testen - De fleste problemer relaterede til koblingen og det mistede vi meget tid på."

Ricardo Zonta var endnu mindre glad for sin bil og håber bare at den bliver bedre til kvalifikationen og specielt til løbet. Zonta sagde "Det har bestem ikke været en god test for mig. Vi havde motorproblemer om torsdagen men så brugte vi resten af dagen til at træne pit-stop, hvilket nok også var tiltrængt."

Pollock og Villeneuve har høje tanker for fremtiden, for British American Racing, selvom starten ikke har været helt smertefri. Zonta har til dato scoret teamets bedste resultat, ved at lave en 10. plads på Magny Cours. kun BAR og Minardi har endnu ikke scoret nogle point, hvilket frustrere team chef Craig Pollock.

'På papiret, ser det måske ikke så slemt ud,' siger Pollock 'Men vi er bestem ikke der hvor vi gerne ville have været. Men vi er meget godt tilfreds i betragtning af den korte tid teamet har eksisteret. Vi har da fået gjort en hel del ved holdbarheden på bilen. Vi er glade for nu har vi biler der kan komme igennem løbet.'

Jacques Villeneuve er også frustreret over de manglende resultater. 'Jeg vidste godt at det ville blive en svær start for vores nye team, men jeg troede at vi havde opnået bedre resultater på nuværende tidspunkt. Folk glemmer meget hurtigt at vi er et nyt team, og at det er vores første sæson - men at vi samtidig er det hurtigste nye team i nyere formel 1 historie. Hvis man ser sådan på det, er vores situation ikke så slem, men vi er meget langt fra vores forventninger, og det er derfor vi er frustrerede.'

British American Racing starter på at testet Honda V10 motoren som skal bruges i år 2000 sæsonen, umiddelbart efter det Engelske Grand Prix.

HVJ  


Hop til top
Schumacher´s "test" på Nürburgring

Michael Schumacher og mere end 1000 Ferrari FANS og 20.000 tilskurer mødtes på Nürburgring den 3. Juli. Ferrari F300 og den helt nye Ferrari 360 Modena blev introduceret for offentligheden. Schumacher kørte nogle få demonstrations omgange med en del hjulspind.
HVJ  


Hop til top
Coulthard får ny ingeniør

Ved den kommende weekends Britiske Grand Prix, Har David Coulthard for første gang lejlighed til at arbejde sammen med sin nye løbs ingeniør.

David's løbs ingeniør hedder Sergei Rostropovic og han blev valg umiddelbart efter det Franske Grand Prix. Rostropovic har tidligere arbejdet for det Russiske F3 team Scuderia LADA, hvor han har arbejdet som chefingeniør og ansvarlig for kvalitetskontrollen.

HVJ  


Hop til top
Schumacher & Irvine er ikke venner

Spekulationer om forholdet mellem Michael Schumacher og Eddie Irvine spidser il, jo længere vi kommer hen på sæsonen.

Michael Schumacher har udtalt flg. Om sin teamkammerat "Eddie gør det egentligt meget godt og jeg er egentlig glad for at han er så stærk i år, for jo bedre han er, jo bedre skal jeg køre. Det er godt at have en teamkammerat som kan presse mig og vise mig at der stadig er steder hvor jeg kan blive bedre ".

Schumacher tilføjer at der ikke er noget der er ændret imellem ham og Irvine og at han er lige så afslappet som han altid har været og han mener at det samme gør sig gældende for Irvine "Det er underligt at journalister som jer laver sådan nogle historier, som påstår at der er splid imellem os. I skriver historierne som i tror der er foregået, men jeg kan fortælle jer at der ikke er noget af det der passer. Jeg har ingen problemer med Irvine. Han arbejder fornuftigt for teamet og for mig".

ifølge Schumacher, har Irvine været den mest konstante kører, men jeg er altid den hurtigste og det er derfor jeg er nummer 1 og Irvine er nr. 2.

Spekulationer om at Irvine måske forlader teamet efter denne sæson, siger Schumacher "Eddie kan helt klart blive førstekører på et team, men hvilken fordel er det hvis han ikke kan få en konkurrencedygtig bil som kan bringe ham på podiet?"
Hos Ferrari er han nummer 2, men kan han stadig vinde løb. Han skal virkeligt tænke over om det er en fordel for ham at komme et andet sted hen".

Schumacher slutter med at sige "Sådan som jeg ser det, er der ikke nogen grund til at skifte, men jeg kan jo ikke beslutte det for ham. Det er noget som teamet bestemmer og laver aftaler med Irvine, og så må han jo beslutte om han kan acceptere dem".

HVJ  


Hop til top
Kommer Jaguar i F1?

Ifølge en artikel i The Sunday Times, er Jaguar klar til at gå ind i Formel 1.

Dette skulle ske fordi Stewart team, som nu er opkøbt af Ford, godt vil promovere det fornemme Engelske bilmærke(Som ejes af Ford) Måske kommer holdet til at hedde Stewart Jaguar hvem ved. Det skal med det samme siges at alle disse rygter ikke er bekræftet endnu.

Jaguars bestyrelsesformand Wolfgang Reitzle har sagt at Formel 1's potentiale som reklameplads for deres nye sportsvogn. Jaguar vil gerne vise sig som en sportsvognsfabrik, og dermed få et racer image, og man skal heller ikke se bort fra at det er en god reklameplads for deres kommende modeller.

Jaguar's traditionelle marked har været lidt ældre mænd, som gerne vil køre i store luksus biler, men med introduktionen af sportserien håber man at få mere fat i det unge marked.
Der bliver for første gang i 9 år afholdt et Formel 1 Grand Prix i USA i år 2000, og her vil Jaguar gerne promovere sig selv, og de håber at kunne fordoble deres marked her.

HVJ  


Hop til top
Häkkinen vs Coulthard

Efter megen snak i starten af sæsonen, om at David Coulthard ville blive en af hovedaktørerne i 1999, Må vi halvvejs inde i sæsonen sige at han har skuffet fælt. Han ligger i øjeblikket på 7. pladsen, 28 point bag Mika Häkkinen.

Set i lyset af det store points gap imellem de to McLaren kører, har Mika Häkkinen sagt at Coulthard har formatet og hastigheden til at vinde det Britiske GP.

David Coulthard har haft en del mekaniske problemer i år, men Häkkinen siger: "Han er nød til at lægger fortiden bag sig og tro på sig selv hvad end der sker. Hvis han kan motivere sig selv, kan han også vinde løbet"

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk