Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
25.7.1999
 Irvine Vandt
 Stewart kører med ny motor og udstødning
 Warm-up
 
24.7.1999
 Hakkinen i front
 

Hop til top25.7.1999

Irvine Vandt

Eddie Irvine vandt idag helt sensationel det Østrigske Grand Prixved at slå David Coulthard med kun 0,3 sekund.

Coulthard havde ellers ført en stor del af løbet, efter han havde skubbet teamkameraten af på løbets første omgang, hvorefter Häkkinen måtte kæmpe sig op igennem feltet fra sidste pladsen.

David Coulthard kom meget tæt på Irvine i slutningen af løbet, da Irvine fik problemer med sine MEGET brugte bremser, men Skotten kunne ikke finde nogen vej forbi Ferrari’en som dermed vandt løbet.

Dette resultat gør resten af sæsonen meget åben. Ferrari er 2 point foran McLaren i konstruktørenes mesterskab, og Häkkinen er kun 2 point foran Irvine i kørenes mesterskab.

Dette løb gav nærmest flere spørgsmål end svar. Er der overhoved plads til Michael når han kommer tilbage ? er der virkeligt hold i Irvines ord ? Er der stadig plads til Coulthard hos McLaren og jeg kunne blive ved, kun tiden vil vise hvad der sker. En ting kan vi da rose mesterskabet ser ikke ud til at blive afgjort før tid, som mange havde frygtet efter M.Schumachers ulykke for 14 dage siden

Omg.Hændelse
1Mika Häkkinen kommer først igennem første svin
David Coulthar skubber til Häkkinen i Remus kurven og Häkkinen stryger af banen, men kommer tilbage i løbet, men ligger på sidste pladsen
Mika Salo rammer Johnny Herbert, som mister sin bagvinge, og salo får ødelagt næsen på bilen
2Herbert kommer i pit
Coulthard er nummer 1 foran Barichello og Irvine
Salo køre rund med ødelagt fron
3Mika Häkkinen ligger nummer 20
Salo køre i pit og få skiftet næse på bilen
4Coulthard trækker fra Barichello(5.313)
5Mika Häkkinen(16)
Coulthard 6.431 Barichello, Irvine, Frentzen, Villeneuve
6Coulthard overhaler Badoer med en omgang
Mika Häkkinen(14)
7Mika Häkkinen kommer for Hill
Coulthard 7,350 Barichello, Irvine Frentzen, Villeneuve
8Coulthard 8,339 Barichello, Irvine, Frentzen, Villeneuve
Salo er nummer 19
Ralf Schumacher spinder af banen i Remus kurven
1
HVJ  


Hop til top
Stewart kører med ny motor og udstødning

Stewart teamet kører dagens løb med Ford's nye Serie 3 version af Cosworth V10 motoren. Motoren er blevet brugt under kvalifikationen, men vil også blive brugt i løbet om et par timer.

Den nye motor kan få bilen til at opnå en højere top hastighed, på grund af at den trækker flere omdr./m. Motoren har også spredt topeffekten mere, således at man ikke kun kan ramme top effekt på et meget smalt punkt. Dette børe være en fordel på A1-Ring som er en Stop & Go banen.

Begge Stewart vil komme med topudstødninger i denne weekend. Stewart er det andet team der benytter topudstødning. Williams og McLaren har også testet det men ikke brugt det under nogle løb.

HVJ  


Hop til top
Warm-up

Dagens warm-up blev kørt på en dejlig sødag morgen, hvor der ikke var de helt store sværdslag. Denne session blev igen domineret af sølvpilene, med Häkkinen som den hurtigste. Overraskende nok var Sauber også, så måske kan vi forvente et spændende løb om de sekundære pladser, for vi skal nok forvente at McLaren stikker af fra felte, hvis de kan holde den hastighed som de har kørt med hele weekenden

Ferrari havde meget store problemer her til morgen, og de kørte ud og ind af pitten, men de fik ikke løst problemet her til morgen, så man startede med at gøre reservebilener klar til løbet. Så til alle Ferrari fans skal det siges at de har lovet at løse problemet til løbet klokken 14

TidspunktHændelse
9:30Vejret er godt men der er nogle skyer. Der er mange biler ude på deres installation omg.
9:34Hakkinen starter i sin T-car
9:35Irvine er på banen sammen med Diniz og Barrichello.
9:36Barrichello har indtil nu, dagens hurtigste tid 1.18,933
9:38Sauber prøver en ny low-downforce konfiguration.
9:39Salo køre 1.17,770. Alesi er hurtigste mand lige nu. Alesi er tæt på at ramme Villeneuve i det første sving
9:41Hakkinen køre 1.15,090
9:42Barrichello ryger af banen i Remus kurven, men kommer tilbage på banen. Häkkinen er ude på en hurtig omgang. som bliver 0.7 sek. Hurtigerer end Alesi og Coulthard
9:44Alle køre på bløde dæk. Ralf køre af banen. Alesi er igen hurtigst, med tiden 1.14
9:45Top 3 Hakkinen, Alesi, Hill,
9:49Alesi er igen hurtigst 1.14,079
HVJ  


 

Hop til top24.7.1999

Hakkinen i front

Hvor fredagens træning bød på mange overraskelser, var kvalifikationen i dag mere konventionel. De sidste minutter var dog utroligt spændende. Coulthard og de to Ferrari’er var begge på banen til det sidste minut, men det lykkedes dem ikke at fravriste Mika Hakkinen hans 17. pole. De to McLaren’er ligger side om side i første startrække når gp’et starter i morgen. Tidligt i kvalifikationen så det nu ikke helt så lyst ud McLaren, da Hakkinen pludselig parkerede bilen efter bare en enkel omgang. Men få minutter efter var han tilbage i reservebilen, klar til at sætte pole i tiden 1:10,954, blot 0,65 sekund langsommere end Villeneuves rekord fra 1997. Coulthard er som før nævnt 2’er, 0,199 sek. efter holdkammeraten.

Der er heller ingen overraskelser på de næste pladser: her ligger Eddie Irvine, Frentzen og Barrichello. Herbert, som ellers ikke rigtig har været med i år, er nr. 6. Salo var en af de første på banen, men har åbenbart stadigvæk ikke vænnet sig helt til Ferrari’en. Han er lidt over halvandet sekund efter Hakkinen, som nr.7. Alexander Wurz kan glæde over at han for en gangs skyld har kvalificeret sig bedre end sin teammate: de ligger som nr. 10 og 12. ricardo Zonta derimod kunne ikke følge op på gårsdagens 4.plads. Han spandt af i de sidste minutter og endte som nr. 15. mod Jacques Villeneuves 9. plads.

Vejret var overskyet, men omkring 20 grader varmt.

CBA  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk