Coulthard tror da heller ikke at det varer ved. "Han er en stor mester og er meget hurtig. Han og Michael er dem man skal måle sig efter hvad angår hurtighed. Mika har haft problemer, men dem vil han ikke have i lang tid," siger Coulthard.
Mika Hakkinens manager, Keke Rosberg mener at McLaren skal satse på finnen - en kommentar der selvfølgelig skal komme fra den finske lejr. "Hvis McLaren fortsætter med at skifte præference hele tiden, vil de aldrig blive i stand til at slå Michael Schumacher," siger Rosberg. Man kan så undre sig over den kommentar, da McLaren jo selv siger at ingen at kørerne får særlig fokus.
Om der har været krisemøde finnerne imellem er ikke utænkeligt. Der skal nemlig til at ske noget nu hvis Hakkinen skal få fat i den lange ende. "Det er vigtigt for Mika at han begynder at dominere og han skal være McLarens førstekører. Jeg tror han kan det - han er ikke langt fra det nu," mener Rosberg. Det østrigske grand prix bliver derfor meget vigtigt for Mika Hakkinen. Indtil videre har finnen kun vundet et løb - det var i Barcelona, hvor han vandt foran Coulthard, der ikke kunne køre helt fremme med tre brækkede ribben, og således havde det forholdsvist nemt.
Michael Schumacher arbejdede hårdt dagen igennem for at blive helt klar til det østrigske grand prix. Blandt andet blev der testet en del på motoren, samt at de udførte dæktest for Bridgestone hvor Ferrari både evaluerede de dæk som anvendes nu, og dem som de skal bruge næste år. 114 omgange blev det til inden weekenden og den bedste tid blev 1:25,499.
Michael Schumacher er tilfreds. "Jeg er glad for det vi har opnået de sidste to dage her i Mugello," bemærker Michael. "Vi fik kørt mange kilometer, og arbejdede på dæk, motor og aerodynamik," siger han og mener at det i det hele taget var en positiv test for teamet.
Valget af Mugello som testbane er ikke helt uden grund. "Karakteristikken af Mugello er ideel til at forberede sig til et løb som A1-ring," slutter Michael Schumacher der ikke har vundet det østrigske grand prix.
Testtider fra Mugello, fredag den 7. juli 2000
Kører | Team | Bedste tid | Omg. |
Olivier Panis | McLaren-Mercedes | 1:25,182 | 91 |
Michael Schumacher | Ferrari | 1:25,499 | 114 |
Testtider fra Estoril, fredag den 7. juli 2000
Kører | Team | Bedste tid | Omg. |
Ralf Schumacher | BMW-Williams | 1:21,103 | 65 |
Ricardo Zonta | BAR-Honda | 1:21,730 | 25 |
Darren Manning | BAR-Honda | 1:24,329 | 11 |
I dag deltager også Michael Schumacher i testen hvor både han og Badoer kører shake-down på de racere der skal sendes til Østrig.
Eddie Irvine, som var hurtigst onsdag, og Luciano Burti arbejde primært med set-up, samt test af aerodymamiske dele. Jaguar udtalte senere, at de har fuldført deres testprogram i denne omgang, og er klar til at tage til Østrig, for at lave de sidste forberedelser der.
Ligeså var det for Jordans vedkommende. Balancen i bilen, var det som man arbejde med torsdag.
Også Sauber havde et testprogram der blev fuldført. En af deres største opgaver var at finde ud af, hvorfor de havde problemer med at få et ordentligt grip på Magny-Cours. Og det lykkedes. Det viste sig at fejlen lå i motoren, som ikke havde en optimal programmering i motorstyringen.
BAR teamet testede nye aerodynamiske dele, som måske vil blive brugt senere på sæsonen, eller måske først til næste år. I hvert fald var Villeneuve ude at køre i BARs Athena konceptbil, som er en meget speciel udviklingsbil.
Efter testen var alle udtalelser fra de respektive teams meget positive. Alle havde gennemgået det planlagte testprogram, og var meget glade for de resultater som man havde opnået.
De uofficielle tider fra Silverstone torsdag:
Plac. | Kører | Team | Tid | omg. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Jos Verstappen | Arrows | 1:24,970 | 46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Mika Salo | Sauber | 1:26,230 | 66 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Alexander Wurz | Benetton | 1:26,390 | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Eddie Irvine | <
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Olivier Panis | McLaren | 1:26,169 | 105 |
2 | Michael Schumacher | Ferrari | 1:26,306 | 98 |
3 | Luca Badoer | Ferrari | 1:27,518 | 67 |
4 | David Coulthard | McLaren | 1:27,548 | 28 |
Torsdag fik man prominent besøg på banen, da den argentinske fodboldstjerne, Gabriel Batistuta, kom på besøg. Michael Schumacher og Batistuta fik selvfølgelig en fodboldsnak, og Batistuta blev inviteret til at overvære fodboldkampen mellem F1 kørerne og Tysklands VM mestre fra 1990. Kampen finder sted i morgen lørda
På førstedagen, onsdag, fik Jenson Button kørt i alt 54 omgange, og en bedste tid der sagde 1.23.727.
Jenson Button: "Banen var her til morgen, meget glat og snavset, specielt udenfor sporet. Det er selvfølgelig noget vi må tage hensyn til. Det er en rimelig langsom bane og noget bumpet, men alt i alt synes jeg at det er en god bane. Ved udgangen af de fleste sving, knækker vinklen på banen, og det kan give en del hjulspind. Med nogle få ændringer, kunne der godt køres F1 løb her. "
Tim Preston, løbs ingeniør: "Banen ser ud til at være rimelig god, selvom der i øjeblikket er meget snavset og støvet. Men det bliver bedre efterhånden som vi får kørt nogle flere omgange. Man skal dog passe på, for ved kerberne og ved inderkanten af banen er der stadig meget skidt og endda græs."
Torsdag kom Ralf Schumacher til banen også, for at tage del i testen. Han fik kørt i alt 15 omgange, med en bedste tid på 1:24.023, hvorimod Jenson Button, som nu havde vænnet sig til banen, klokkede ind med en tid, der sagde 1:22.612. Testen afsluttes fredag.