Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
2.7.1997
 Villeneuve til Reynard i 1999.
 Hill og Prost.
 Silverstone test.
 Sauber er interesseret i Würz.
 
1.7.1997
 Silverstone test plan.
 Slut med Ford V8.
 Brundle nej til Sauber.
 Würz til Sauber?
 Verstappen til Jordan?
 

Hop til top2.7.1997

Villeneuve til Reynard i 1999.

Den 26 årige Jacques Villeneuve bliver hos Williams i 1998.
Men i 1999 sæsonen starter han som kører og medejer af det nye BAT Reynard Formula 1 team. Hvor han har bundet sig til en 5 årig kontrakt.
Jacques Villeneuve har tidligere haft stor succes med samarbejde med Reynard. Det var i en Reynard at Jacques Villeneuve vandt både Indianapolis 500 og IndyCar mesterskabet i 1995.
Det forlyder at BAT Reynard har skrevet en to årig kontrakt med Mecachrome (ex. Renault) som motor leverandør.

Reynard har tidligere forsøgt sig i Formel 1, det var i slutningen af 1980'erne, og de trak sig ud igen i 1991.


Hop til top
Hill og Prost.

Damon Hill forhandler i øjeblikket med Prost Grand Prix, og der er muligt at Damon Hill kommer til at køre for teamet allerede i år. Der er en "udvej" i Damon Hill's kontrakt med Arrows hvori det er muligt for Damon Hill at ophæve kontrakten hvis ikke han Arrows racer er konkurrance dygtig. Da Damon Hill kun er kommet i mål to gange i år og endnu ikke har scoret nogle VM points så skulle der ikke være nogle problemer med at slippe ud af kontrakten.


Hop til top
Silverstone test.

Idag startede den 3 dages test session der ligger forud for det Engelske Grand Prix.
Benetton teamet stiller med alle tre kører (Alesi, Berger, Würz), og først når test dagene er afsluttet vil de bestemme sig til om det bliver Gerhard Berger eller Alexander Würz der skal stille op til løbet.
Jan Magnussen kom på en 8. plads 1,43 sek. efter Heinz-Harald Frentzen på 1. pladsen, og var 0,59 sek. hurtigere end Rubens Barrichello som er på 12. pladsen.

Silverstone test
2. juli 1997
Placering Kører Tid Omg.
1. Heinz-Harald Frentzen 1:22,71 52
2. Ralf Schumacher 1:22,71 39
3. Michael Schumacher 1:22,79 40
4. Johnny Herbert 1:23,02 56
5. Giancarlo Fisichella 1:23,25 58
6. Eddie Irvine 1:23,25 40
7. Jarno Trulli 1:24,11 34


Hop til top
Sauber er interesseret i Würz.

Peter Sauber, teamchef og ejer af Sauber Formula 1 Team, bekræftede idag at teamet er meget imponeret af Alexander Würz's kørsel i Benetton raceren og at de meget gerne vil tegne kontrakt med han for sæsonnen 1998.
 

Hop til top1.7.1997

Silverstone test plan.

Williams og Benetton
Test af den nye Renault RS9A motor. Benetton skal også teste ny affjedring.

McLaren, Sauber og Minardi
Aerodynamiske forbedringer.

Prost
Test af ny Mugen/Honda motor.

Jordan
Udvikling og test af nyt differentiale.


Hop til top
Slut med Ford V8.

Med udgangen af denne sæson så stopper Ford med at levere V8 motore til Formel 1.
Man vil i stedet for satse alle kræfter på at udvikle V-10'eren og få den både driftsikker og konkurrence dygtig.


Hop til top
Brundle nej til Sauber.

Martin Brundle har sagt nej tak til et tilbud fra Sauber teamet om at køre for den i det Engelske Grand Prix som afløser for Gianni Morbidelli der har brækket sin arm.

Martin Brundle udtaler:
Et enkelt løb interesserer mig ikke, jeg er kun interesseret i at få kontrakter der løber ind i 1998 sæsonnen.

Sauber teamet har endnu ikke oplyst hvem der så skal være "makker" med Johnny Herbert til det Engelske Grand Prix.


Hop til top
Würz til Sauber?

Der går nu rygter om at Sauber er interesseret i at få Alexander Würz til at køre for dem i næste sæson. Det er almindeligt kendt at Peter Sauber foretrækker tysktalende kører i sit team.
Der er en klausul i Alexander Würz's kontrakt med Benetton, hvor han er testkører, hvor han kan blive frigjort fra kontrakten hvis han får en fast kørerplads i et at de førende teams. Så er spørgsmålet blot: Er Sauber et af de førende teams?


Hop til top
Verstappen til Jordan?

Jos Verstappen forhandler i øjeblikket med Eddie Jordan om en plads i hans team næste år.
 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk