Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
8.7.1997
 Mugen til Jordan.
 
7.7.1997
 Jordan og Mugen.
 Første test af Tyrrell 025X.
 

Hop til top8.7.1997

Mugen til Jordan.

Hirotoshi Honda, Managing Director for Mugen Co. Ltd. oplyser at de har indgået en to årig kontrakt med Jordan teamet om levering af motorer til teamet.
Mugen har tidligere leveret motorer til Jordan, det var i 1989 hvor Jean Alesi vandt det Internationale F3000 mesterskab i en Jordan racer med Mugen motor.

Dette betyder at Prost Grand Prix og Jordan teamet bytter motorer til næste sæson.

Det må være en stor skuffelse for Tom Walkinshaw som følte sig ret sikker på at det blev hans team der ville få Mugen motorene.
 

Hop til top7.7.1997

Jordan og Mugen.

Jordan Teamet har skrevet kontrakt med Mugen-Honda for sæsonen 1998.


Hop til top
Første test af Tyrrell 025X.

Tyrrell teamet har kørt de første testkørsler med en Tyrrell Ford 025 model der er ombygget til det nye 1998 reglementet, de kalder den 025X.

Mika Salo kørte 31 omgange på Silverstone banen, og udtalte bagefter:
Den var sværere at køre end jeg havde regnet med, det føltes som om den overhovedet ikke havde noget vejgreb, så svinghastighederne var meget lave og jeg måtte bruge hele banens bredde. Men det er jo nok ikke helt fair at vurdere de nye regler ud fra en testkørsel, og slet ikke i en ombygget 1997 model frem for en rigtig 1998 model. Men der er ingen tvivel om at vognene bliver meget anderledes at køre så det må vi jo så vænne os til.


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk