Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
11.9.1997
 Tyrrel i "medvind".
 Mugello test.
 Mugello test.
 
10.9.1997
 Silverstone test.
 Mugello test.
 Alesi nyt.
 Schumacher team.
 Jason til Formel 1?
 

Hop til top11.9.1997

Tyrrel i "medvind".

Det engelske Formel 1 team Tyrrell har fået en "egen" vindtunnel. Det er i et samarbejde med European Aviation at tyrrell teamet får bygget en vindtunnel.
Vindtunnellen bliver opført på Bournemouth International Airport i Hampshire, England. Den forventes færdig i februar 1998.

Harvey Postlethwaite, Tyrrell's chefdesigner udtaler:
Det giver os en mulighed for at teste i vindtunnel året rundt med modeller i halv størrelse. Jeg er meget begejstret for denne mulighed, og det er et stort skridt fremad.


Hop til top
Mugello test.

Den 19 årige Argentinske kører, Esteban Tuero, har testet for Minardi teamet på Mugello banen.
Han kørte 57 omgange med en bedste tid på 1:35,05. på '98 dæk, og en bedste tid på 1:31,64 på slicks.

Esteban Tuero håber på at få en plads i Minardi teamet i 1998.
Hvem der skal køre den anden Minardi er endnu uvist, selv om Tarso Marques siger at han har kontrakt med Minardi teamet i 1998, dette er dog ikke blevet bekræftet af Minardi teamet.


Hop til top
Mugello test.

Idag var det så Michael Schumacher's tur til at testkøre på Mugello banen.
Michael Schumacher kørte 54 omgange med en bedste tid på 1:24,961.

 

Hop til top10.9.1997

Silverstone test.

Testkørslerne fortsatte idag på Silverstone banen i England.

Idag var det en af testkørerene der var hurtigst, Alexander Wurz kørte 0,19 sek. hurtigere end alle andre i sin Benetton.

Også Stewart teamet var tilstede idag, og her er det værd at bemærke at Jan Magnussen var 1,77 sek. hurtigere end Rubens Barrichello, og det selv om Rubens Barrichello kørte næsten dobbelt så mange omgange som Jan Magnussen.

Gerhard Berger simulerede en hel Grand Prix distance, men måtte afbryde testen da hans Renault motors blok revnede og alt vandet løb af.

Finnen Mika Hakkinen kørte idag sin første "store tur" i den nye 1998 McLaren, det blev til 55 omgang, men der er ikke kommet nogle udtalelser fra Mika Hakkinen endnu. Det var dog tydeligt at den er langsommere end f.eks. Williams og Tyrrell's '98 modeller.

Silverstone test
10. sep. 1997
Placering Kører Tid Omg.
1. Alexander Wurz
Benetton
1:22,10 53
2. Gerhard Berger
Benetton
1:22,29 36
3. Heinz-Harald Frentzen
Williams
1:23,06 33
4. Jean-Christophe Boullion
Williams
1:24,10 53
5. Jan Magnussen
Stewart
1:24,41 37
6. David Coulthard
McLaren
1:24,46
Hop til top
Mugello test.Ferrari teamet fortsatte idag deres testprogram på Mugello banen.

Eddie Irvine kørte idag 72 omgange med en hurtigste tid på 1:26,112.

Igen idag var der tale om test af det ny Ferrari differentiale.


Hop til top
Alesi nyt.

Jean Alesi er nu begyndt på forhandlinger med Sauber teamet om en kontrakt for 1998.
Hans sæde i Benetton er stadig uvist, om der bliver plads til ham i Benetton teamet afhænger af den retsag der i øjeblikket verserer mellem Benetton og Jordan om hvem af dem der har den gyldige kontrakt med giancarlo Fisichella.

Et rygte vil vide at Jean Alesi også har været i forbindelse med Jordan teamet.


Hop til top
Schumacher team.

Willy Weber, der er manager for både Michael og Ralf Schumacher samt en del andre kører, har fået den ide at lave et rent Schumacher team.
Han mener at Ralf Schumacher er et stort tallent der bare mangler erfaring. Og hvad angår Michael Schumacher så er der vist ikke tvivel om hans tallent.
Så kører materialet er OK.

Hans plan er følgende:
Williams team, BMW motorer, og Schumacher brødrene. Team debut i år 2000.


Hop til top
Jason til Formel 1?

Formula One International News oplyser:
Den danske kører Jason Watt's hovedsponsor, der ejer Den Blå Avis har talt med en del teams angående et sæde i Formel 1 i 1998.
Der er tale om et "betalt sæde" i stil med f.eks. Pedro Diniz med flere.
Ejeren af Den Blå Avis, Carsten Ree, skal efter forlydende være parat til at betale store summer for at få Jason Watt i Formel 1 i 1998.
Der er blandt andet tale om et sæde i Minardi.

 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk