Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
2.9.1998
 Irvine: "Coulthard er loyal"
 Monza test
 Ralf løst af kontrakten med Jordan
 Ford ønsker 2 teams
 Næste sæson vil ligne indeværende.
 Ros til sikkerheden i F1 og i Eau Rouge
 
1.9.1998
 Undersøgelse af Coulthard?
 Salo undskylder til Officials
 Jordan raser over M.Schumacher
 McLaren forlanger undskyldning
 

Hop til top2.9.1998

Irvine: "Coulthard er loyal"

I et interview efter det Belgiske Grand Prix udtalte Eddie Irvine: "Jeg kan forstå Ferrari teamets følelser, men David Coulthard ved godt at det er farligt at sætte farten ned på en langside i regnvejr med en kører bag sig. Det er seriøst farligt.." Irvine fortsætter: "Jeg kender David godt, han er en loyal fyr, og han gør ikke sådanne forfærdelige ting med vilje. Jeg er er ked af det på Michael's vegne. Som sædvanlig var han exceptionel igen, og det ville have været en stor triumf for ham. Jeg er dog glad på Eddie Jordan's vegne!"
MBP  


Hop til top
Monza test

På trods af de mange uheld på Spa Francorchamps banen i sidste weekend, i forbindelse med det Belgiske Grand Prix, hvor der blev smadret et hel del racere, så er det atter blevet hverdag i Formel 1. Testkørslerne op til det næste Grand Prix på Monza banen i Italien begyndte igår.
Der var 5 teams på Monza banen igår, og dagens hurtigste kører var Alexander Wurz i sin Benetton racer, disse fem teams var bare de første, i løbet af ugen forventes det at samtlige teams deltager i denne sidste chance for at teste inden det Italienske Grand Prix som afholdes her på Monza banen den 11.- 13. september.

Mandagens tider blev:
Nr.KørerTeamTidOmg.
1Alexander WurzBenetton1:24,73447
2Eddie IrvineFerrari1:25,29156
3Riccardo ZontaMcLaren
(Hakkinen's racer)
1:25,33366
4Giancarlo FisichellaBenetton1:25,62725
5Jean AlesiSauber1:26,33655
6Jos VerstappenStewart1:27,137
AN  


Hop til top
Ralf løst af kontrakten med Jordan

Ralf Shumacher blev tirsdag løst fra sin kontrakt med Jordan teamet og det synes bekræftet at han næste år vil være i Williams. Hans manager Willi Weber udtalte: " Ralf er fri til at gå - Jordan ønsker ikke længere at tale med ham" Han bekræftede herefter at de forhandlede med Williams: " Der er løbende forhandlinger med Williams; men ikke langt nok, til at jeg ønsker at sige mere", sagde Weber.
Eddie Jordans beslutning kom overraskende nok efter beskyldningerne mod storebror Michael Schumacher for at opmuntre lillebror til at skifte team. Eddie udtalte: " Jeg er ikke tilfreds med Michaels forsøg på at overtale Ralf til at skifte team for næste sæson; men det var tydeligt i søndags, at Ralf Schumacher ikke var en glad mand. Han havde regnet med at kæmpe om sejren mod teamkammeraten, Damon Hill; men fik besked om, ikke at angribe " Som Ralf sagde det: " Man kan ikke altid få, hvad man ønsker sig" Godt nok indrømmede han at det var en teamordre og det ville have været meget farligt under de givne omstændigheder med ordene: " Det var teamets beslutning; men en overhaling kunne have bragt os begge i fare"
(KLH)
NJ  


Hop til top
Ford ønsker 2 teams

Ford har planer om at støtte mindst 2 teams med fabriksracermotoren i fremtiden i følge koncernens motorsportsansvarlige: Martin Whitaker, som udtalte: " Konkurrence mellem de enkelte teams er sundt og med til at udvikle motorerne "

Han bekræftede realiteterne for fremtiden med ordene: " Lige nu har vi ikke hensigterne; men det vil ske "

Kilder tæt på, anser det for sandsynligt, at Ford vil genoptage leverancerne til Benetton teamet ved indgangen til næste årtusinde selvom Jan Magnussens gamle team, Stewart, har en exclusiv aftale om seneste version motor til år 2000.

Ford skulle efter Martin Whitakers udsagn være på jagt efter et topteam : " Det er vigtigt for Ford at blive betragtet som en seriøs motorleverandør, og vi havde været bedre stillet foruden den nuværende situasion "

(KLH)

AN  


Hop til top
Næste sæson vil ligne indeværende.

I følge kilder tæt på, har de brasilianske arrangører fået besked på at arrangere Grand Prix'et i marts måned som sædvanligt.

Bernie Ecclestone har tidligere fremsat et foreslag, at man skulle starte i Østen og slutte i Sydamerika, der således ville medføre, at TV transmissionerne fra sæsonafslutningen blev sendt på en for de europæiske seere mere belejligt tidspunkt. Det eneste nye Grand Prix, Malyasia, er planlagt i oktober 99.

(KLH)

AN  


Hop til top
Ros til sikkerheden i F1 og i Eau Rouge

Både formel 1 kører og konstruktører udtrykker deres ros til den forbedrede sikkerhed i den berygtede Eua Rouge kurve på bane i Spa efter Jacques Villeneuves og Mika Salos afkørsler i weekenden.

Afkørslerne var de første siden Alex Zanardi stod af samme sted i sin Lotus i 1993 som følge af en fejl i det hedengangne aktive hjulophæng. Han missede resten af 93 sæsonen som følge af det svære uheld.

Både Villeneuve og Salo var efter et sundhedsmæssigt check i stand til at deltage i kvalifikationen, hvilket de, i følge doktorerne, ikke havde kunnet i en bil fra før 96, hvor hoved- og sidebeskyttelserne af cockpittet blev indført.

Selvom om sandkassen og dækstablerne i Eau Rouge er blevet kraftigt forøget de seneste år vækker det alligevel bekymring hos den tekniske direktør hos Benetton, Pat Seymonds, som udtalte: " Det, der bekymrer mig mest, er måden bilerne fløj over sandkassen og mistede så lidt fart inden de røg ind i dækkene "

(KLH)

AN  


 

Hop til top1.9.1998

Undersøgelse af Coulthard?

Kilder meddelte mandag morgen at Bernie Ecclestone ikke ser mildt på søndagens uheld mellem David Coulthard som ser ud til at have kostet Michael Schumacher VM-titlen med kun3 løb tilbage som alle passer McLaren bedre en Ferrari. Ecclestone sagde at: "Coulthard gjorde noget meget mærkeligt." Kilden siger meget tydeligt at Ecclestone ikke mener at Schumacher er i stand til begå sådan en fejl. Det blev også antydet at Bernie mistænker Coulthard for at gøre det med vilje, hvilket M.Schumacher flere gange har antydet. Ecclestone havde ikke nogle kommentarer selv men sagde at en officiel meddelelse er på vej.
NJ  


Hop til top
Salo undskylder til Officials

Mika Salo blev efter Belgiens grand prix tvunget til at undskylde til Spas officials efter at han havde beskyldt dem for at stå og se på efter det store massesammenstød i den første start. En officiel meddelelse fra FIA sagde: "Klokken 14:35, kom føreren af bil nr. 17 ind i mødelokalet hvor banens stewards holder til og bad om at få lov til at forlade banen da han ikke kunne være med i omstarten. Han fik derefter at vide at han skulle blive på området indtil de første undersøgelser var afsluttet. Hr. Salo nægtede og kom med grove bemærkninger hvorefter han pludselig forlod lokalet."
NJ  


Hop til top
Jordan raser over M.Schumacher

Eddie Jordan er meget utilfreds med at Michael Schumacher hjælper sin lillebror Ralf med at slippe ud af jordan-teamet. Dette sagde Jordan til den engelske radiostation BBC radio5. Michael Schumacher startede selv sin karriere hos Jordan i 1991 men han blev head-hunted til Benetton så snart han vist potentiale til at blive en stor kører. Dengang måtte M.Schumacher betale 150.000 dollars (1 mio. kroner) for at køre for Jordan. Nu råder han sin bror til at komme væk fordi han mener at Jordan er et team som ikke vil komme nogle vegne: "Michael beskyldte mig for kun at være pengegrisk og han er den sidste som skal anklage nogle for dette", sagde Eddie Jordan.
NJ  


Hop til top
McLaren forlanger undskyldning

McLaren teamet forlanger at Ferrari undskylder offentligt over Michael Schumachers udbrud efter hans sammenstød med David Coulthard. Efter sammenstødet under det Belgiske grand prix, gik Schumacher over til McLaren pitten og så ud som om at han ville komme i slåskamp med David Coulthard. Han blev imidlertid stoppet af mekanikere fra både Ferraris og McLarens pit. McLaren forlanger at han undskylder for dette da løbsledelsen har erklæret at uheldet ikke var nogens skyld. McLaren frygter at teamets medarbejdere vil blive overfaldet af de mange italienske fans på Monza om 2 uger. Da det Belgiske grand prix var overstået, blev der stillet sikkerhedsvagter op ved McLarens pit, for at forhindre at nogle af de mange Ferrari-fans, som strømmede til pitten for at hylde Damon Hill, ville reagere voldsomt mod McLarens folk. Ferrari har ikke kommenteret McLarens krav og Michael Schumacher ventes ikke at undskylde på McLarens opfordring.
NJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk