Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
12.9.1998
 M. Schumacher sætter pole
 Lørdagens frie træninger
 
11.9.1998
 M. Schumacher undskylder til Coulthard
 Teams frygter snyd
 Tider fra Monza
 Nye ansigter hos Jordan
 

Hop til top12.9.1998

M. Schumacher sætter pole

Heldet var med Michael Schumacher i dag, da kvalifikationen til det Italienske grand prix skulle køres. I de sidste minutter var Mika Hakkinen ude og sætte dagens hurtigste sektortider, men han kunne ikke komme forbi Rubens Barrichello i de sidste par sving og tabte dermed tid. Hakkinen starter i 2. række efter Jacques Villeneuve.
Kvalifikationen blev meget forvirrende for både teams og publikum. Tidligere på dagen havde det regnet så banen var kun ved at tørre igen, så der gik 35 minutter før den første bil kørte ud. Det var Takagi som tog initiativet og for dette blev han hyldet som en Gud, af det ventende publikum. Lige efter ham kom Damon Hill og så begyndte kvalifikationen for alvor.
En af de første som satte en hurtig tid, var Ricardo Rosset men da Michael Schumacher kørte sin første hurtige omgang, blev Rossets tid slået med over 3 sek. Da der var 7 minutter tilbage af kvalifikationen lå både Pedro Diniz, Mika Salo og Tora Takagi uden for 107% grænsen men alle kørere fik sat en hurtigere tid og starter i morgen. Ricardo Rosset, som leder efter et sted at køre til næste år, satte 18. hurtigste tid. Han var ikke på noget tidspunkt uden for de 107% som han har haft så mange problemer med i år. Da der var 4 minutter tilbage, var der 15 biler på banen så det krævede en pæn portion held at køre op til bilens potentiale. Jacques Villeneuve udnyttede trafikken optimalt og kom rent igennem banen og satte i de sidste minutter 2. hurtigste tid. Det er Michael Schumachers første pole-position i år. I 1997 vandt Schumacher 3 af de 4 løb hvor han havde pole så det ser lyst ud for Schumacher i VM sammenhæng men intet er afgjort på forhånd.
NJ  


Hop til top
Lørdagens frie træninger

Sætternissen har været på spil ved indtastningen af den tredie frie træning. Derfor er det tiderne fra Belgien der er på siten. Dette vil selvfølgelig blive rettet efter weekenden når vores database-haj er tilbage fra Monza. I den 3. frie træning lå Heinz-Harald Frentzen først efterfulgt af Giancarlo Fisichella og David Coulthard.
I den 4. frie træning, som kan læses på resultat-siden, er Michael Schumacher på en 10. plads og i den 3. træning, var ingen af de to Ferrari'er på banen.
NJ  


 

Hop til top11.9.1998

M. Schumacher undskylder til Coulthard

Michael Schumacher kunne i dag ses på CNN foran en af Ferraris lastbiler, hvor han gav David Coulthard hånden og en undskyldning for episoden i pitten efter deres uheld på Spa. Efter et 70 minutter langt møde på neutralt område (Williams-pitten), kom David Coulthard og Michael Schumacher ud og gav hinanden hånden foran verdenspressen. Både tilhængere af Schumacher og Coulthard har hele den sidste uge sagt at begge kørere burde mødes og få afgjort striden så der ikke fortsat skal være kold luft mellem dem.
Schumacher sagde efter mødet: "Det er klart at han ikke gjorde det med vilje. I starten var det ikke så klart.". Schumacher sagde at han havde mange grunde til at tro at Coulthard gjorde det med vilje for at sikre VM til Hakkinen men Schumacher sagde under en pressekonference at Coulthard ikke er typen som kunne finde på sådan noget. Schumacher er flere gange selv blevet beskyldt for at ville afgøre VM ved sammenstød.
NJ  


Hop til top
Teams frygter snyd

Flere topingeniører frygter nu at nogle teams har fundet et smuthul i reglementet som gør det muligt at snyde uden at blive opdaget. Reglerne siger at mandskabet i pitten kun må sende data til bilen under et pitstop. Det får nu nogle til at tro at flere teams slår det forbudte traction control (se FAQ) til under pitstoppet og slår det fra ved det efterfølgende. Alle teams menes at have traction control indbygget, så det ville kun kræve et tryk på en knap at aktivere det midt under løbet. Mistanken bestyrkes yderligere ved at nogle teams sætter meget hurtige tider midt i løbet som så bliver langsommere til sidst.
NJ  


Hop til top
Tider fra Monza

I fredagens 1. frie træning var Ferrari hurtigst. Michael Schumacher var hurtigst efterfulgt af Irvine og Coulthard. Salo kom slet ikke ud i første time. Nakano havde en afkørsel i første sving. I anden time af den frie træning var Ferrari igen hurtigst. Irvine var denne gang hurtigst, efterfulgt af Michael Schumacher og Coulthard. Rossets afkørsel i 2. sving var det mest dramatiske i 2. time. Ca. midt inde i den anden time af den frie træning begyndte det at regne på Monza, hvilket gjorde at mange ikke forbedrede sin tid i forhold til 1. frie træning. Se tiderne under "Resultater".
HK  


Hop til top
Nye ansigter hos Jordan

Jordan har officielt annonceret deres line-up for 1999 ved en pressekonference på Monza i går (torsdag). Damon Hill og Heinz Harald Frentzen vil køre for Eddie Jordans team i 1999. Det bliver Damon Hills anden sæson for Jordan, og Heinz Harald Frentzens første sæson. Et andet nyt ansigt hos Jordan bliver Trevor Foster. Foster vil blive adm. direktør. Han vil tage sig af alle ting omkring teamet, med undtagelse af økonomien. Gary Anderson, den tekniske direktør hos Jordan, forlader teamet. "For 9 år siden, da jeg startede som teknisk direktør for Jordan, havde vi dårlig nok en blyant, og da slet ikke et tegnebræt! Eddie og jeg var ikke slet ikke sikre på om vi overhovedet ville komme til at køre et Grand Prix. Men det var rigtigt at tro på sig selv eftersom vi nu har haft 8 succesfyldte år i Formel 1 med 5 forskellige motorleverandører, og vi har sluttet på 5. pladsen i konstruktørernes mesterskab 4 gange. Og nu har vi lige sat prikken over i'et med den fantastiske 1-2 på Spa." "Efter dette flotte resultat, føler jeg at det er tid til at komme videre. Det har ikke været en let beslutning, men af forskellige grunde har jeg besluttet at søge nye udfordringer."
HK  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk