Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
18.9.1998
 Magny-Cours test
 
17.9.1998
 Ralf ude i kulden?
 Bridgestone: Ikke flere riller
 Minardi glæder sig til næste år
 Heidfeld til Sauber?
 

Hop til top18.9.1998

Magny-Cours test

I går var det McLaren's testkører Ricardo Zonta der var hurtigst på Magny-Cours banen i Frankrig. En anden testkører der også klarede sig godt var Juan.Pablo Montoya i Williams som var 3. hurtigst . Følgende teams deltog i gårsdagens test: McLaren, Williams, Sauber, Benetton, Jordan samt Prost. Det samlede resultat blev følgende:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Ricardo ZontaMcLaren1:16,2873
2David CoulthardMcLaren1:16,72107
3Juan-Pablo MontoyaWilliams1:16,8588
4Jean AlesiSauber1:17,5566
5Giancarlo FisichellaBenetton1:17,6645
6Damon HillJordan1:17,7755
7Max WilsonWilliams
AN  


 

Hop til top17.9.1998

Ralf ude i kulden?

Trods mange rygter om at Ralf Schumacher vil få en kontrakt med Williams til næste år, går der også rygter om at Williams i stedet vil ansætte deres testkører Juan Pablo Montoya som andenkører sammen med Alex Zanardi. Aftalen med Zanardi menes at være på plads, men Ralf Schumacher siger at han ikke har skrevet under på noget endnu. Heinz-Harald Frentzen har ellers fortalt at hans kontrakt med Jordan for 1999 var en del af en byttehandel hvor Ralf skulle overtage Frentzens sæde. Ralf menes også at have betalt 18 mio. kr for at komme fri af sin kontrakt med Jordan. Rygterne omkring Ralf Schumacher og Williams startede da det kom frem at BMW ville levere motorer til teamet år 2000. Det ville ikke være første gang at en motorleverandør forlangte at nationaliteten af en af kørerne skulle matche motorens. Hvis Ralf Schumacher ikke skal køre for Williams, er der ikke mange teams tilbage at vælge imellem. Ralf menes at have afsluttet forhandlinger med BAR uden noget resultat. Sauber er et muligt bud ligesom Arrows, men det var næppe det som Ralf Schumacher havde regnet med da han blev frigjort fra Jordan.
NJ  


Hop til top
Bridgestone: Ikke flere riller

Som eneste dækleverandør i næste sæson, har Bridgestone nu protesteret over at FIA vil have flere riller i dækkene. I reglementet for 1998 blev det indført at dækkene skulle have riller så bilerne ikke kunne køre nær så hurtigt. Dette har dog slet ikke virket efter hensigten, så nu vil FIA øge antallet af riller. Den japanske dækgigant er bange for at den ikke vil være i stand til at levere til tiden, hvis de både skal have tid til at udvikle og producere dæk til alle teams. Bridgestone anslår at det vil tage 2 måneder at udvikle gummiet og 1 måned at kontrollere dækkenes sikkerhed. Dermed vil de enkelte teams ikke have tid til at teste med det nye dæk inden sæsonen starter i marts. Bridgestone foreslår at lave dækkene hårdere. Fabrikken siger at dette vil gøre omgangstiderne 3 sekunder langsommere.
NJ  


Hop til top
Minardi glæder sig til næste år

Minardi håber meget på at den nye Ford kunde-motor aftale, som gælder fra 1999 sæsonen, som blev offentliggjort ved det Italienske Grand Prix, kombineret med en stor organisationsændring i teamet, vil føre til at temaet, kommer lidt længere frem i gridden. Team skal benytte de motorer som Stewart teamet har brugt i år, hvorfor Stewart teamet selvfølgeligt får en helt ny V10'er. Minardi vil få 3 modifikationer på FORD motoren gennem 1999 sæsonen, 1 omkring det elektriske system, 1 for at reducere vægten på motoren, og 1 hvor man sænker krumtapakslen og tyngdepunktet. Gabriele Rumi har hyret den forhenværende Ferrari designer Gustav Brunner til at designe 1999 bilen, i et forsøg på at få lavet en konkurrencedygtig 1999 bil. Esteban Tuero bliver som kører i teamet, men det andet sæde er endnu ikke besat. Rygtet siger at Shinji Nakano stadig har en chance for at blive i teamet, men Tyrrell-køreren Toranosuke Takagi og Formel 3000 kørerne Nick Heidfeld og Juan Pablo Montoya bejler også til pladsen.
HVJ  


Hop til top
Heidfeld til Sauber?

Spekulationerne om hvem der skal køre hvad til næste år fortsætter. Ifølge forskellige ryger, siges det at Sauber har tilbudt F3000 køreren, Heidfeld, en toårig kontrakt. Heidfeld er selvfølgeligt meget glad for tilbudet, men han har ikke underskrevet kontrakten endnu, for han har jo kontrakt med Mercedes, som testkører for McLaren. Mercedes har supporteret Heidfeld hele vejen, til dér hvor han er i dag, og ønsker, ifølge et rygte, ikke at Heidfeld skriver kontrakt med Sauber for en periode på to år. Mercedes' motorsportchef Haug benægter imidlertid dette.
HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk