Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
30.9.1998
 Barcelona test tirsdag
 
29.9.1998
 Forsythe går ind i Formel 1
 Dækriller kommer ikke på tværs
 BAR - Første test
 

Hop til top30.9.1998

Barcelona test tirsdag

Med bare få dage mellem Luxembourgs Grand Prix, sendte adskillige teams i går deres kørere test på Circuit de Cataluya, Barcelona, Spanien. Testene er lige væsentlige for såvel de små som store teams, da man så småt er gået i gang med at teste enkeltdele til 1999 sæsonen. FIA's regulativ forbyder nemlig tests mellem sidste Grand Prix og 1. December. De store teams testede derimod dæk, som forberedelse til årets sidste løb på Suzuka banen i Japan. Hurtigste omgang blev sat af Michael Schumacher.

Særligt opmærksomhed samlede der sig om Cart mesteren Alex Zanardi, der gjorde comeback i en formel 1 racer, da han testede for sit kommende team i næste år: Williams. Alex klarede sig da også pænt, kun 0,2 sek efter den anden Williams testkører: nykårede F3000 mester, Juan Pablo Montoya

Et andet nyt navn var BAR, der testede en revideret udgave af dette års Tyrell med deres officielle testkører Boullion ved rattet.

Dagens tider blev:
Nr.KørerTeamTidOmg.
1Michael SchumacherFerrari1:22,62887
2David CoulthardMcLaren1:23,29899
3Juan-Pablo MontoyaWilliams1:24,52153
4Giancarlo FisichellaBenetton1:24,60555
5Alesandro ZanardiWilliams1:24,74278
6Al
AN  


 

Hop til top29.9.1998

Forsythe går ind i Formel 1

Endnu en vigtig person i Jacques Villeneuves motorsports-karriere kommer fra USA til Formel 1. BAR har udnævnt Gerald Forsythe til direktør for det nye Formel 1 team. Han har i flere år stået bag sit Player's Racing Team, der deltager i Champ Cars. I år kører canadierne Greg Moore og Patrick Carpentier for teamet, og det var også i det team at Jacques Villeneuve fik så stor succes i hans tid i amerikansk motorsport. Samtidig bliver Forsythe også medaktionær i teamet.
BB  


Hop til top
Dækriller kommer ikke på tværs

FIA har den seneste tid fortalt at man ville tilføje en rille der går på tværs af dækket for at nedbringe hastighederne yderligere. Men nu er man gået væk fra ideen og vil i stedet kræve at der skal være fire riller i dækkene i næste sæsæon. Bridgestone, der bliver eneleverandør i næste sæson, har brokket sig over dette forslag og ser nu ud til at undgå riller på tværs af dækket. Godt nok skulle Bridgestone fortsat være utilfreds med at der kommer ændrede regler, men de stærke bagmænd i Formel 1 har sat det japanske firma på plads.
BB  


Hop til top
BAR - Første test

British American Racing startede i dag på deres intensive test program, som vil fortsætte indtil slutningen af året. Team's eneste testkøre, Jean-Christophe Boullion's hurtigste tid på den 4.727-km Circuit de Catalunya, var 1:25,78. Tiden blev kørt i en British American Racing "interim" chassis udstyret med en Supertec Sport motor.

Testen i dag gik ud på at få afprøvet hydrauliske- og elektriske systemer, med hovedfokus på gearkassen og koblingen.

Temet opnåede egentligt det de ville i dag, nemlig at få kørt så mange omgange som muligt. Jean-Christophe kørte 18 omgange om formiddagen og 40 omg. om eftermiddagen. Supertec ingeniørerne siger at det har været en helt problemfri testdag. Testen fortsætter imorgen hvor der skal arbejdes på set-up's til bilen, og holdbarheden på bilen. British American Racing's Barcelona test program fortsætter imorgen. CRAIG POLLOCK, Managing Director, British American Racing
"I dag viste det sig tydeligt, at alt det hårde arbejde vi har lavet for at få det her team op og stå, nu virkeligt har givet resultater. Vi havde overhoved ingen problemer i dag. Jeg er nød til at sige at jeg er meget stolt af, hvad vi har lavet idag - det giver os i kæmpe håb for en god fremtid for BAR teamet. Jean-Christophe har gjort det rigtigt godt i dag. Han har allerede vist os at han vil virkeligt komme til at være en vital del af udviklingen af denne bil, som gør at den er kampklar i begyndelsen af december."

JEAN-CHRISTOPHE BOULLION
"Vi opnåede hvad vi ville idag, hvilket var at arbejde på det elektroniske- og hydrauliske system. Det er dejligt at se at vores bil fungere godt, og at vi gør fremskridt, uden at spilde nogen tid. Vi er i den optimale situation, idet det er en meget harmonisk gruppe mennesker som arbejder sammen på et meget højt niveau, men samtidig i en meget afslappet atmosfære."

OLIVIER BOUTRON, Supertec motor udvikling
"Vi har haft en meget positivt dag, hvor vi har arbejdet med et nyt kølings- og oliesystem på bilen for at se hvordan det påvirker motoren. Vi er MEGET glade for at kunne sige, at vi er ekstremt stolte over denne her test, på grund af at det hele bare er forløbet perfekt. I morgen vil vi arbejde på "enginemapping" og vi håber selvfølgeligt på endnu en problemløs dag."

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk