Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
10.9.1999
 Mere forvirring om Irvines farvel
 Ferrari hindrer ikke Irvine
 Gene og Telefonica fortsætter
 Tvinges Damon til at blive?
 Ralf ikke overrasket
 Flere problemer hos BAR
 McLaren klar til løbet
 Irvine er meget bekymret
 Coulthard tænker ikke over VM
 Fredagens anden træning
 
9.9.1999
 Verstappen til Ferrari?
 Barrichello ER toer
 Stadig ligestilling hos McLaren
 Sauber tester F3000-kører
 Vejrudsigten for Monza
 BMW tester offentlig i næste uge
 Ferrari shakedown
 Det er F1-kørernes krav
 Stewart bytter navn til Jaguar næste sæson
 

Hop til top10.9.1999

Mere forvirring om Irvines farvel

Så skulle der været dukket nye oplysninger op om Eddie Irvines exit fra Ferrari-teamet. Faktisk har teamet forhandlet med Rubens Barrichello meget tidligere end man ellers har givet udtryk for. Man begyndte allerede i begyndelsen af sæsonen at vise interesse for brasilianeren og at man efter det franske grand prix rent faktisk fortalte Eddie Irvine at han godt kunne begynde at se sig om efter andet arbejde til sæsonen år 2000 - der fik han at vide at hans sæde ville blive overtaget af Rubens Barrichello der selv siger at man har forhandlet siden det brasilianske grand prix. Dette sætter yderligere drejning på de udtalelser Irvine er kommet med - han hævder at det var ham der forlod Ferrari fordi teamet ikke ville opfylde hans krav. Så venter vi bare på at der kommer en ny forklaring fra Irvine der ventes at ryge op blandt de bedstbetalte i Formel 1 med en årsløn der nærmer sig 100 millioner kroner.
BB  


Hop til top
Ferrari hindrer ikke Irvine

Hvis det står til David Coulthard er der slet ikke hold i de mange rygter om at Ferrari bevidst modarbejder Eddie Irvines bestræbelser for at vinde VM. Det har forlydt at man i de sidste par løb bevidst er gået i stå for at Irvine ikke skal være den Ferrari-kører der tager det første VM til teamet i 20 år, men at man i stedet helst vil have at den mand der gør det er Michael Schumacher. Men den tror David Coulthard ikke på.

"Hvis man ser på de mange penge der er involveret i Formel 1 vil det være latterligt hvis man tager en sådan beslutning. Når man ser hvor længe siden det er at Ferrari har vundet VM tror jeg de vil ønske at tage det uanset hvad," siger David Coulthard men medgiver at der kan være faktorer der har været med til at hindre Irvine. Han hæfter sig blandt andet ved at de sejre og den succes som Irvine har haft ikke er blevet så vel modtaget i Ferraris ledelse - blandt andet fra Jean Todt og Ross Brawn - og det er noget som kan svække deres håb om at vinde VM.

Om det forestående løb er han noget tvivlende for om Ferrari kan være med i kampen om sejren. "Selv før i tiden hvor Ferrari havde en listig racer var de altid i stand til at gøre noget specielt på Monza, men jeg ved ikke om det kommer til at ske i år," siger Coulthard og bemærker at det er blevet sværere for Ferrari eftersom Michael Schumacher ikke er tilbage til løbet, og al polemikken omkring Irvines farvel til teamet kan også gøre dem distraherede.

BB  


Hop til top
Gene og Telefonica fortsætter

Det ventes at Marc Gene fortsætter hos Minardi i den kommende sæson med støtte fra det spanske teleselskab Telefonica. Marc Gene har efter en meget svag start på sæsonen fået gang i sin racer har efterhånden sat den langt mere erfarne Luca Badoer til vægs. Hvis aftalen med Telefonica går i orden er der meget der tyder på at de kommer til at få større indflydelse i teamet og bliver måske teamets hovedsponsor - hidtil har teamet været benævnt som Fondmetal Minardi.

Marc Gene var en overraskende debutant og hvis man ser på hans CV er det ikke ligefrem store præstationer det byder på, men alligevel har han overlevet det at komme ind i Formel 1 - endda på en overbevisende måde. Blandt andet sige Cesare Fiorio at man har omlagt strategien for Minardi og forsøgt at gøre teamet til et attraktivt sted for investorer - og at deres stærke præstationer har gjort opmærksom på det. Mon ikke investorer og sponsorer hellere vil ses på et bedre team? Teamet får som regel kun TV-billeder ud til verden når Marc Gene er den første mand på banen under kvalifikationen - og mon ikke det skyldes en ting - det er det eneste tidspunkt investorerne får noget for deres penge...

BB  


Hop til top
Tvinges Damon til at blive?

De seneste rygter har villet vide at Damon Hill ville sige farvel til Jordan-teamet når det så ud til at Jordan var helt sikker på at tage 3. pladsen i konstruktørernes mesterskab - og at han så ville sige farvel til Formel 1 efter løbet på Monza. Men efter at Williams er begyndt at spille med musklerne, som det kunne ses under dagens træning, kan det være at 'pensionen' trækker ud...

Det menes at man har en aftale om at Hill kan få lov at trække sig ud af Formel 1 hvis Jordan mener at deres tredjeplads er blevet sikret, men eftersom Williams selv mener at de kan gøre det rigtig godt på Monza - og måske få begge kørere i pointene vil - vil man fra teamets side ikke være med til at lade Hill gå før tid. Mens Williams førte sig frem var begge Jordan-kørere noget tilbage - Damon Hill som nummer 10 og Frentzen som nummer 13 efter en af hans få afkørsler i denne sæson.

Men Eddie Jordan afviser alle disse rygter - det er ifølge Jordan rene spekulationer og at han er ved at være træt af de mange spekulationer om Hills fremtid, men der er noget om det: "Vi diskuterer Damons position med ham fra løb til løb," siger Eddie Jordan. Samtidig siger han at kampen om 3. pladsen sagtens kan bliver meget tættere hvis Williams scorer masser af point. Lige nu er der 23 point mellem de to teams.

BB  


Hop til top
Ralf ikke overrasket

Det kom ikke som nogen overraskelse for Ralf Schumacher at det var ham der var hurtigste mand efter den første dag på Monza. Williams gode form på Monza blev yderligere understreget af at Alessandro Zanardi bevægede sig langt op i feltet og sluttede som nummer 3. Men det får dog ikke teamet og Ralf Schumacher til at miste jordforbindelsen.

Eftersom det blot er den første dag skal man ikke lægge for meget i tiderne og positionerne, men Williams-teamet er kommet til Monza med en god racer. "Jeg siger ikke at jeg får pole position efter kvalifikationen men det er rimeligt at vi kommer indenfor top-10," sagde Ralf Schumacher efter træningen. Mens Ralf jublede var Zanardi ikke helt tilfreds. Han døjer stadig med flere tekniske problemer. "Jeg er i en meget bedre position end jeg har været hele sæsonen, men jeg kan ikke sige at jeg er helt tilfreds med raceren fordi jeg kæmper stadig med et problem som endnu ikke er fundet," siger Alessandro Zanardi.

BB  


Hop til top
Flere problemer hos BAR

De to BAR-kørere jagter stadig de første VM-point og deres muligheder blev ikke videre bedre efter dagens træning. Jacques Villeneuve havde problemer med sin kobling og var derfor ikke meget aktiv under den første time med træning. Men raceren blev klar til eftermiddagens træning hvor han hurtigt satte nogle hurtige tider og sluttede som nummer 7. "Jeg fik en god hurtig omgang mod slutningen af eftermiddagen, så på trods af manglende arbejde i dag, ser det ok ud, men med mere tid til at på opsætningen kunne vi have været meget hurtigere," siger Villeneuve der sidste år overraskende kørte sig til den anden startplacering i hans Williams.

Også hos den anden kører var der problemer, men det var ikke tekniske. Zonta havde problemer med at finde et godt set-up og derfor måtte brasilianeren kæmpe for at finde et godt set-up. "Til morgen var bagenden af raceren meget nervøs under nedbremsning, og også under accelerationer ud af svingene, plus at bremserne blev overophedet, så det var svært," siger Zonta der ændrede sin racer så meget at det i stedet gav andre problemer. Han forventer dog at være tættere på Villeneuve under kvalifikationen.

BB  


Hop til top
McLaren klar til løbet

Der meldes fra McLaren-lejren at man er klar til løbet på søndag. På trods af tre dages test på Monza brugte man også fredagen til at tilpasse set-up'et til de nuværende forhold, og ifølge kørerne har man fundet frem til et godt set-up der giver McLaren-racerene den rette balance. Selvom det kun blev til en sjette- og ottendeplads til de to kørere var man alligvel tilfreds hos McLaren-Mercedes. Selvom deres nærmeste rivaler ikke åndede dem i nakken tror Norbert Haug at Ferrari kommer stærkt tilbage i morgen. "Dagens placeringer i træningen vil helt sikkert ændre sig i morgen og jeg er sikker på at Ferrari ikke er på 8. række. Jeg forventer at de er med og kæmper om pole sammen med os," siger Nobert Haug.
BB  


Hop til top
Irvine er meget bekymret

Efter dagens træning var der bestemt grund til bekymring hos Ferrari. Dagens træning gav blot en 16. plads til Eddie Irvine og det var ikke meget bedre for Mika Salo der kørte sig til den efterfølgende placering. Det er bestemt ikke tilfredsstillende at befinde sig i bunden af feltet i det grand prix der kan komme til at være udslagsgivende for VM-resultatet.

Det som er Irvines problem er at Ferrari-racerens styring igen er blevet underligt - et problem der også ramte teamets test i sidste uge. "Raceren er slet ikke så god som den var under testen. Det var en dårlig første testdag. Det blev godt igen i de sidste timer af testen og forsvandt igen," siger Irvine og fortsætter med at sige at der bestemt er grund til bekymring. "Når raceren føles god er jeg ikke bekymret, men når det ikke er sådan er jeg bekymret," siger Irvine, der kan se sine VM-drømme forsvinde i horisonten hvis ikke der sker ændringer. Dermed står den på hårdt arbejde for mekanikerne i Ferrari-pitten! Hvis ikke det bliver bedre til kvalifikationen kan det blive et katastofalt grand prix for den stejlende hingst.

BB  


Hop til top
Coulthard tænker ikke over VM

Silverstone var vendepunktet i en sæson der var ved at udvikle sig til et mareridt. David Coulthard blev på det tidspunkt ikke levnet en chance i VM. Kampen stod mellem Hakkinen og Schumacher - og måske også Irvine på det tidspunkt. Coulthard gik hen og vandt det britiske grand prix efter at Schumacher var udgået og Hakkinen havde givet opvisning i kørsel på tre hjul og et enkelt løst... Skotten har siden da været med fremme, og sejren på Spa gjorde at han igen har en matematisk chance for at vinde VM. Men det er han egentlig ligeglad med...

Før dette grand prix er han 14 point efter Hakkinen, men derfor tænker han ikke over sine VM-chancer. "Hvis afstanden kommer ned på mindre end ti point kan jeg begynde og se på mulighederne," siger han dog. Skotten kan, hvis han vinder på Monza eller i det mindste slutter flere pladser foran Hakkinen og Irvine blive tredjemanden i kampen om VM. Det kan sætte yderligere en interessant drejning på 1999-sæsonen der har vist sig at være meget aparte. Skotten var i den første halvdel af sæsonen meget hårdt ramt af tekniske problemer, men det lader til at hans racer nu arter sig meget bedre - og at de to kørere nu står lige. Men han tager det helt roligt og tager et løb ad gangen.

Derudover var det også på nippet til at Spa kunne splitte forholdet mellem de to kørere, efter sammenstødet mellem de to kørere i La Source. Men selv siger skotten at det er et overstået kapitel - der er ikke mere at sige i den sag. Luften er renset! "Mika var oprevet, men det er jeg også når jeg har tabt. Da vi forlod podiet sagde jeg at vi skulle have fundet ud af det med det samme. Vi havde et møde og da han så videoen tror jeg Mika forstod at det ikke var så tæt som han troede," siger Coulthard og mener at det måske mere fra frustrationer fra hans side om at kampen om VM måske blev endnu hårdere. Men han tror også at løbet på Spa er med til at sætte Hakkinen endnu mere op, og han forventer helt sikkert at han er meget stærk på Monza. Og så har han et utroligt talent: "Mika ser ud til at have et særligt talent under kvalifikationen. Nogen gange kører jeg en god tid, men så går han bare ud og er en tiendedel bedre!" noterer Coulthard sig - specielt når man tager i betragtning at man i 1995 betragtede Coulthard som en af feltets bedste til at køre en hurtig omgange...

BB  


Hop til top
Fredagens anden træning

Så blev den sidste time af træningen forud for det italienske grand prix kørt. Efter den første træning var det Jean Alesi der havde domineret og sat den hurtigste tid i det der var en meget blandet skare af kørere i top-10, dog uden at Ferrari markerede sig særlige markant.

Den anden træning fortsatte under de samme varme og flotte forhold - solskin og 25 grader. Som den første på banen kom Olivier Panis og snart fulgte stort set hele feltet for lige at tjekke tingene af. Flere kørere spandt af, blandt andet Frentzen i den første chikane og Irvine i Lesmo-kurven, og blandt andet var Barrichello og Irvine tæt på at kollidere med hinanden Det viste sig hurtigt at flere af de andre teams end McLaren og Ferrari ville have ord at have sagt - specielt Prost og Williams. Ralf Schumacher kom hurtigt med frem blandt de første. Blandt andet var de to Prost-kørere flyvende. På et tidspunkt også lidt for flyvende for Trulli der ligesom Irvine måtte en mindre tur gennem gruset. Irvine kom på banen efter at mekanikerne havde repareret de skader der kom på irerens racer, men han kom aldrig rigtig til at sætte nogen hurtige tider.

Efter godt en halv time var det Panis der overtog fronten, sandsynligvis på et par friske dæk (ligesom på Hockenheim), foran Alesi og Hakkinen.

Der gik godt 10 minutter, så var det Trulli der satte den hurtigste tid, mens Jean Alesi ikke rigtig var i stand til at forsvare sin tid fra i morges. Han fik et problem med motoren. Mod slutningen fandt de to Williams-kørere også formen. Zanardi kom op på 3. pladsen og til allersidst gav Ralf Schumacher alle andre baghjul og satte dagens hurtigste tid, som han yderligere forbedrede i de sidste sekunder. Den bedste tid kom til at lyde på 1 minut 24,507 sek.

Ralf Schumacher sluttede 0,185 foran Jarno Trulli med Zanardi som 3'er og Panis som nummer 4. Hakkinen sluttede som nummer 6 mens begge Ferrari-kørere ser ud til mildest talt at have store problemer. Irvine som nummer 16 og Salo som nummer 17.... Og man drømmer om VM - der skal vist andre tider på bordet hvis drømmen skal holdes i live! Det er ikke så flot blot at være bedre end Arrows og Minardi...

BB  


 

Hop til top9.9.1999

Verstappen til Ferrari?

Det ventes at Luca Badoer ikke længere vil være med til at være testkører for Ferrari. Han skulle efter sigende være blevet meget sur over at pladsen ved siden af Eddie Irvine gik til Mika Salo. Ferrari har ellers lavet et udkast til en forlængelse af kontrakten, men det lader til at Badoer vil sige nej tak. Efter sigende skulle han have andre kort på hånden som han finder bedre...

Det ventes ikke at der bliver plads til testkøreren hos Minardi i den kommende sæson eftersom teamet ventes at indgå en tæt alliance med det spanske teleselskab, Telefonica. Derimod kunne det tænkes at han i stedet tager en tur over Atlanten for at køre ChampCar. I stedet ventes det at Ferrari vil tilbyde Hondas tidligere testkører Jos Verstappen pladsen som testkører. Han kan komme med masser af input efter sin tid med den japanske bilgigant. Derudover er der også rygter om at Salo måske kan få en deleplads som testkører for Ferrari ved siden af pladsen hos Sauber.

BB  


Hop til top
Barrichello ER toer

Rubens Barrichello ved godt at han ikke kan komme til Ferrari med en indstilling om at han nu er deres førstevalg - dertil er teamet allerede funderet alt for meget på Michael Schumacher. "Jeg er helt sikkert nummer to. Det vil være snobbet at sige jeg vil være nummer et. Jeg kommer til teamet længe efter Schumacher. Han har sin plads, og jeg vil skabe min plads til at lære folk at kende og se hvad de er i stand til," siger Barrichello. Der blevet naturligvis gået meget til brasilianeren omkring muligheden om at der var en 'Irvine-klausul' i kontrakten, men det gad han ikke snakke om. "Jeg kender ikke deres kontraktet. Jeg ved det ikke og jeg er egentlig ligeglad," sagde han tørt. Derefter kommenterede han og sagde at han får det samme materiel som Schumacher og at han så derfra må vise om han kan klare sig - og han glæder sig til at komme igang og se hvordan han klarer sig. Derudover er det ikke kun det at tjene kassen, men han ønsker også at forsøge at tage udfordringen op og se om han kan matche Schumacher.
BB  


Hop til top
Stadig ligestilling hos McLaren

Hvis det står til Norbert Haug bliver det dagsformen på søndag der afgør hvordan de teamets to kørere skal være i forhold til hinanden - men den magtfulde Mercedes-chef antyder at det kun bliver tilfældet hvis Coulthard ligger til at vinde løbet...

McLaren overraskede mange da de for 14 dage siden undlod at komme med teamordre under det belgiske grand prix, på trods af at Mika Hakkinen kunne havde vundet yderligere 4 point fra Eddie Irvine. Resultatet af løbet på Monza kan altså især komme til at afhænge af David Coulthards position i løbet. Skotten har stadig fået grønt lys for at køre sin VM-chance og hvis der overhovedet skal holdes liv i den drøm skal han vinde løbet på Monza. David Coulthard er 14 point efter Hakkinen og det bliver meget svært for ham at komme tilbage i denne sæson. Alligevel siger Norbert Haug, totalt uagtet at Hakkinen blot fører med et point foran Eddie Irvine: "Skulle begge kørere ligge i den forreste række efter kvalifikationen, før Coulthard naturligvis chancen for at vinde løbet," siger han.

Blandt andet siger Norbert Haug at han finder det meget det med teamordre ikke rigtig passer ind i McLarens stil, og henviser til at man i teamet har to kørere og hver deres team bag kørerne. Ifølge Haug kan det ikke være meningen at man giver den ene del masser af motivation for blot at lade resultaterne tilfalde den anden kører.

Derudover har den måde som McLaren kørte på i Belgien også en anden og måske dybere mening. Coulthard har efterhånden stået totalt i skyggen af Hakkinen i halvandet år - uden at skotten har haft mulighed for at slå ham i fair kamp. Derfor kan det enten betragtes som en hjælpetjeneste for at holde skottens motivation i live så han stadig kan være et aktiv for teamet i kommende sæsoner. Der er meget der jo ligefrem tydede på at det ikke var alle i teamet der var særlig glade for den måde ledelsen i teamet vælger deres dispositioner. Mika Hakkinen var ret så rasende på skotten - selvom han godt nok faldt ned på jorden igen. Måske også fordi finnen for første gang i næsten to år ikke var manden i McLarens centrum...

Men der vitterlig tale om en radikal ændring i McLarens 'teamordre-politik' hvis man kan give det den betegnelse. Tidligere har man sagt at man ville stille de to kørere lige indtil der var en klar VM-favorit - og selvom Coulthard er 14 point efter Hakkinen og stadig har en reel mulighed for at komme med i VM-kampen, så er der altså stadig en kører der ånder dem lige i nakken. Enten har man fra McLarens side valgt at tro på at Hakkinen og måske også Coulthard er i stand til at holde Irvine bag sig i de fire sidste løb af 1999-sæsonen, fordi han ikke får opbakning af Michael Schumacher. Mon ikke McLaren var kommet med et helt andet udspil hvis Schumacher var blevet klar til Monza?

Endnu en vinkel på teamordre-debatten kan være det faktum at man efterhånden har to stærke teams der kæmper mod hinanden og hvert team har hver deres førstekører - og dem vil man så udelukkende satse på. Man så det sidste år: det var kun en kamp mellem Schumacher og Hakkinen. Hos Ferrari har man kun fået Irvine med i kampen fordi han har været godt med henover hele sæsonen, og dertil skal man også tilføje Schumachers ufrivillige pause fra Formel 1. Men Ferrari har i denne sæson forsøgt at køre Schumacher i stilling - og stadig givet Irvine rollen som hjælpekører. Det lader til at man, både hos Ferrari og McLaren har indset at man kan gavne det sportslige i Formel 1 ved at man stiller kørerne lige og undlader teamordre. Derfor har man over sommeren fra McLarens side ændret den politik man ellers havde lanceret før sæsonen - og dermed ligestillet de to kørere på trods af at en tredjepart også blander sig i kampen. Dette ses til dels også at man hos Ferrari har givet Rubens Barrichello samme vilkår som Michael Schumacher.

Alligevel tager man hos de førende teams nok visse 'ret til ændringer forbeholdes...' Hvis Eddie Irvine fører løbet på Monza foran Coulthard og Hakkinen ha

BB  


Hop til top
Sauber tester F3000-kører

Det er meget populært for tiden at de enkelte teams giver deres juniorkørere en chance i en Formel 1-racer, senest da Bruno Junqueira testede for Williams-teamet (han kommer jo fra deres juniorteam i Formel 3000, Petrobras). Nu melder yderligere et team sig på banen for at teste deres juniorkører - Sauber. Efter løbet på Monza er afsluttet vil Sauber-teamet teste på Magny-Cours forud for løbet der køres på Nürburgring. Der vil man give brasilianeren Enrique Bernoldi chancen - og det bliver første gang at han kommer til at prøve en Formel 1-racer. Han kører i øjeblikket for Red Bull Junior-teamet i Formel 3000 - men har scoret nogen point i denne sæson.
BB  


Hop til top
Vejrudsigten for Monza

Mens vi herhjemme i Danmark oplever den anden sommer - melder det italienske svar på Voldborg og co. om at Norditalien også er ramt af flot vejr - og derfor forventer man at der bliver høj solskin alle tre dage. Man venter at fredagen starter noget køligt med lidt skyer, men at temperaturen ved middagstid kommer op i nærheden af 30 grader. Samme prognose gælder også for lørdagen hvor det dog ventes at der kommer lidt flere skyer. Søndagens løb bliver kørt i strålende solskin og der ventes slet ingen nedbør i perioden - heller ikke i Danmark!!!
BB  


Hop til top
BMW tester offentlig i næste uge

Så er BMW snart klar til at gøre klar til at vise sig for offentligheden. Den tyske bilgigant har efterhånden fået udviklet meget på deres motor der skal være klar til sæsonstarten i Melbourne om et halvt år. Der er meget der tyder på at man nu holder sig til en V10-motor, det som er det gængse i Formel 1 p.t., og de vil teste på den sydfranske Miramas-bane i næste uge. Det er en nyudviklet udgave af motoren der bliver testet. Den indeholder flere hestekræfter og er også blevet lettet for en del kilo. Det har rygtedes at BMW har været meget efter hvad angår antallet af hestekræfter, men det ser ud til at man er ved at være godt med. Ifølge Gerhard Berger, der er BMW-chef bliver ingen skuffet. Men hvem husker ikke Fords entre med en helt ny motor i 1997?
BB  


Hop til top
Ferrari shakedown

I går gjorde man hos Ferrari klar til det forestående italienske grand prix. Mika Salo stod for teamets shakedown af de tre chassis'er som man har klar til løbet. Totalt kørte han 16 omgange på Fioriano, fordel på den måde at Irvines to racere (hans egen og reserveraceren) fik hver 5 omgange og hans egen lige en enkelt omgang mere. Tiderne er for så vidt ligegyldige i denne sammenhæng, men selvfølgelig skal det også med. Den hurtigste tid finnen satte lød på 1:06,264.
BB  


Hop til top
Det er F1-kørernes krav

Som tidligere omtalt på formel-1.dk har GPDA ('forbundet' af Formel 1-kørere) med Michael Schumacher i spidsen, givet FIA og Max Mosley nolge krav om ændringer af reglementet. Det som der står øverst på deres liste er at man vender tilbage til slicks. Derudover mener kørerne at man også skal se på udformningen af bremserne ved at gøre bremseskiverne større. Blandt andet har FIA også sørget for at racerne er blevet væsentligt smallere - det vil kørerne også gerne af med! Som et modspil vil de så gerne have at man forbyder diffuseren bag i raceren og yderligere gøre vingerne, både foran og bagved, mindre for at minimere downforce. Dermed lægger de op til at det mekaniske grip bliver øget mens man i stedet skal minimere det aerodynamiske. Men Max Mosely er meget stejl på dette område - de rillede dæk har været hans mærkesag og derfor slipper Formel 1 nok ikke af med dem foreløbig!
BB  


Hop til top
Stewart bytter navn til Jaguar næste sæson

Ford har fået grønt lys til at bytte navn på teamet fra næste sæson. Navnet bliver som ventet Jaguar. Det forventes offentliggjort på biludstillingen i Frankfurt næste uge. Her ventes det også at blive offentliggjort hvem den anden kører vil være. Alt tyder på at Eddie Irvine bliver Johnny Herberts holdkammerat fra næste sæson. Irvine erstatter i så fald Rubens Barrichello, som kører for Ferrari næste sæson.

Ford købte som bekendt Stewart Racing i juni måned i år. Teamet bliver dog stadigvæk ledet af far og søn, Jackie og Paul Stewart. Eftersom Ford på et tidligere tidspunkt købte den klassiske britiske bilproducent Jaguar, så vil man profilere varemærket Jaguar mere, på samme måde som Ferrari gør det. Rygter siger at bilen får en farve som er mørkegrøn, evt. farven "British Racing Green".

Teamet har også fået ny sponsor fra næste sæson, nemlig den skotske whisky producenten Grant's.

FLY  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk