Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
19.9.1999
 Ferrari´s nye hemmelige våben
 Sidste chance
 David og mesterskabet
 
17.9.1999
 Coulthards hattrick
 Panis til Arrows?
 

Hop til top19.9.1999

Ferrari´s nye hemmelige våben

En underlige testdag på Fiorano, i går eftermiddags. Brawn, Byrne, Martinelli, D'Agostino og Todt var alle mødt op banen for at se Luca Badoer køre 59 omgange i chassis 193. Den bedste omgangstid var 1'03''092, men tiden i sig selv var ikke vigtig, men det der var specielt ved denne test var at selve bilen var camoufleret før testen. Så det var klart for alle at noget nyt blev testet, taget i betragtning af alle de høje herrer fra Ferrari's top var mødt op til denne test.

De folk der er vant til at følge Ferrari tæt på lagde mærke til at F399 havde en ny lyd far motoren.

Kilder tæt på Ferrari bekræftede at LB testede en ny udstødning som er højere end den gamle udstødning, det skulle kunne får nogle flere hestekræfter ud af motoren. For at får plads til den nye udstødning har man været nød til at designe hele bagenden på bilen om, ellers var der ikke plads til den nye udstødning.

I dag vil Eddie Irvine prøve den nye F399, så vil hans afgørelse bestemme om man vil bruge den nye udstødning i Tyskland ved det Europæiske Gran Prix.

BKP  


Hop til top
Sidste chance

År 2000 kan blive Rubens Barrichellos sidste år i formel 1. "Hvis jeg efter mit ottende år i formel 1 ikke har vundet et GP, trækker jeg mig tilbage." Barrichello tænker forhåbentlig ikke så meget på, at det tog Eddie Irvine 62 grand prix'er hos Ferrari før han vandt.

Han er heller ikke skræmt af de forventninger der følger med hans nye job. 1994 har hærdet ham og tiden hos Stewart givet ham masser af selvtillid: "Jeg er ikke bange for Ferrari. Det værste år var 1994, hvor jeg var nødt til over for Sennas død og presset fra mit land, der håbede jeg kunne erstatte ham. Alle sagde jeg var en fuser efter den sæson. Så det vil ikke være så voldsomt et pres, at være Ferrari-kører."

CBA  


Hop til top
David og mesterskabet

Før Italiens Grand Prix havde David Coulthard udtalt til pressen, at ved mindre han vandt på Monza, ville han glemme alt om mesterskabet og i stedet hjælpe sin teammate. Det blev som bekendt kun til en 5.-plads for skotten, men efter Hakkinens skuffende exit og Irvines enkle point, er Coulthard alligevel ikke så sikker i sin sag. At han nu er nr. fire, 2 point efter Heinz-Harald Frentzen, betyder intet. Han er tilsyneladende enig med Eddie Irvine i at Jordan-køreren ikke har nogen mulighed hvad angår kørernes titel. Om at hjælpe Mika siger han: "Jeg har ikke diskuteret, at hjælpe at Mika i mesterskabet, med nogen fra teamet. Det er ikke noget jeg ville have det godt med, for jeg føler stadig, at jeg har en chance for at vinde titlen. Det er åbent på grund af stabilitetsproblemer og de fejltagelser Mika har begået." Dette er kommet frem som svar på de udtalelser Ron Dennis kom med sidste uge, da han sagde at, den nuværende situation taget i betragtning, havde McLaren måske ikke andre valg end at benytte sig af team-ordrer.

Men spørgsmålet er om Coulthard virkelig vil jagte drømmen: "Jeg har aldrig gået imod teamets ønsker og jeg ville bestemt ikke være glad for hvis et andet teams kører tog titlen eller et rivaliserende team tog konstruktørernes mesterskab." Loyal er han, men det er ikke sådan man vinder et mesterskab.

CBA  


 

Hop til top17.9.1999

Coulthards hattrick

For tredje dag i træk var David Coulthard hurtigst på Magny-Cours i går, der var den sidste dag. Ti kørere fra syv teams var på banen. McLaren havde udover Coulthard og Hakkinen, der var næsthurtigst, også Mario Haberfeld med, der også kørte de to foregående dage. Tredjehurtigst var Heinz-Harald Frentzen, som brugte dagen på at teste dæk og aerodynamik. Derefter fulgte Herbert, der var tilfreds med de forbedringer på bilen der blev fundet frem til. Tiderne fra testens tredje dag var:
Nr.NavnTeamTidOmgange
1CoulthardMcLaren1:17.549 113
2HakkinenMcLaren1:17.637 88
3FrentzenJordan1:17.669 52
4HerbertStewart1:17.788 97
5HaberfeldMcLaren1:18.402 52
6PanisProst1:18.514 48
7Zanardi<
CBA  


Hop til top
Panis til Arrows?

Det ser måske ikke så sort ud for Olivier Panis fremtidige formel 1-karriere som hidtil antaget. Da Prost annoncerede næste års kørere, var Panis ikke en af dem og senest har Craig Pollock været ude og fortælle, at hvis Zonta droppes, så er Panis ikke en kører BAR er interresseret i. Men nu ser det ud til at franskmanden kommer til at kører for Arrows næste.

Japanske PIAA, der sammen med Repsol er Arrows betydeligste sponsor, overvejer nu at skære ned på støtten til Toranosuke Takagi. Helt præcis drejer det sig om, at gå fra nuværende ca. $10 til omkring $1.2 million. Arrows har brug for kørere med penge i ryggen, f. eks. Repsol er Pedro de la Rosas billet til teamets andet sæde. Hvis Panis kan få samlet nok sponsorpenge sammen er jobbet hans, siges det.

CBA  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk