Spanieren arbejdede nemlig på at flytte det italienske team til Spanien, såfremt Telefonica købte sig ind i teamet. Dette faldt til jorden og VIlladelprat står nu ikke Minardi så nær mere. Derimod ser det ud til at Prost er ved at arbejde sig henimod en aftale med spanieren.
Det ventes at Villadelprat vil få frie hænder til at gennemføre en omfattende omstrukturering af teamet, så de inden for kort tid kan gøre sig interessante overfor mulige partnere der kan levere motorer fra 2003 når kontrakten med Ferrari udløber.
25. februar 2000 - Minardi flytter til Spanien ???
Barry Green var forventet til BAR-teamet fra næste år, for at styre teamet sammen med Craig Pollock. Barry Greens store erfaring med at styre et racerteam kombineret med Pollock ledelsesevner skulle have styrket teamet fra næste sæson.
Skotten vil således fortsætte med at lede teamet og have et tæt samarbejde med teamets stjernekører, Jacques Villeneuve, som anses for at være en vigtig brik i forholdet mellem BAR og Hondas samarbejde.
BAR-teamet ser ud til at have lidt under oprør, fordi forholdet mellem de to topdirektører, Craig Pollock og Adrian Reynard, ikke udviklede sig som forventet. Det ser også ud til, at flere ændringer har fundet sted og yderligere vil følge, som må ses i lyset af, at en senior-medarbejder fra sponsorteamet har forladt "butikken" og flere andre medarbejdere, ser ud til at følge samme rute.
Trods BAR-teamets enorme budget - som ligger i den tunge ende af skalaen - har teamet haft en skuffende performance i teamets 1. år, hvilket dog er vendt her i år 2000-sæsonen, hvor der er hentet 17 point og en nuværende placering som nr. 5 i konstruktørmesterskabet.
Man må håbe, at BAR-teamet får "vendt bøtten" fra næste sæson og bliver endnu mere konkurrencedygtige, da Formel 1 behøver kørere som Jacques Villeneuve i en konkurrencedygtig bil.
Per Liebst