Silly Season


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
16.8.1999
 Silly season - august update - Vol. 2
 
5.8.1999
 Silly season - august update
 

Hop til top16.8.1999

Silly season - august update - Vol. 2

Silly season fortsætter for fuldt. Der er stadigvæk mange løser ender før kabalen går op. En af spekulationerne efter weekendens løb i Ungarn, er omkring Jean Alesi. Jean Alesi som i raseri har besluttet at forlade Sauber, skulle efter sigende køre for Prost næste år. Prost teamet, som formentlig kører med sidste års Mercedes motor fra næste sæson af.

Den anden Prost kører bliver med al sandsynlighed Mercedes nuværende test kører og i weekenden kåret til F3000 world champion, Nick Heidfeldt.

Olivier Panis, nuværende Prost kører, ventes gå til Arrows. Arrows som kører med Supertec's motor fra næste sæson af.

Det skulle næsten også være klart at Jarno Trulli har skrevet under for Jordan teamet næste sæson. Trulli overtager Damon Hill's plads, som har besluttet at stoppe karrieren efter denne sæson. Trulli kommer til at danner makkerpar med Heinz Harald Frentzen. Trulli's nye kontrakt ventes offentliggjort i løbet af de nærmeste dage.

Giancarlo Fisichella har forlænget sit samarbejde med Benetton næste år. Fisichella har bare scoret 13 point denne sæson. Benetton fortsætter med at anvende Supertec's motor næste år.

Tidligere i ugen som gik, blev det klart at Jacques Villeneuve fortsætter hos BAR teamet næste år. Villeneuve, som heller ikke i denne weekend kom i mål med sin BAR racer. Villeneuve's manager og team chef Craig Pollock har tidligere på sæsonen sagt at han forstår Villeneuve's frustrationer og han har fuld forståelse for at Villeneuve ser sig om efter en anden arbejdsplads næste sæson. Men Villeneuve har valgt at give jernet næste sæson.

Det er stadigvæk uklart hvem som bliver anden kører hos Ferrari. Det er nemlig endnu uvist om Eddie Irvine har skrevet kontrakt med Jaguar Sport (Stewart Racing) fra næste sæson. Det rygtes også at Ford har haft kontakt med Ferrari's tekniske chef Ross Brawn om at gå til Jaguar Sport næste sæson. Det der taler for at det er sandt, er Ross Brawn's gode forhold til Eddie Irvine, men det der taler imod er at Ross Brawn har yderligere 3 år tilbage hos Ferrari i sit kontrakt.

FLY  


 

Hop til top5.8.1999

Silly season - august update

Siden vi sidst skrev om silly season har der været en lang række rygter og spekulationer, men ganske lidt konkret. I sidste weekend blev det dog afklaret at, McLaren forlænger med begge sine kørere for 2000. Dermed begynder nogle af brikkerne at falde lidt på plads, og det er derfor tid til en opdatering af siden her.

McLaren (Mika Häkkinen, David Coulthard)
Såvel Mika Hakkinen som David Coulthard er bekræftede for næste sæson. Ricardo Zonta, som McLaren har en option på og Nick Heidfeld, som gør det rigtig godt i McLarens juniorteam i F3000 må altså vente mindst endnu et år før de eventuelt får lejlighed til at køre McLaren.

Ferrari (Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Mika Salo)
Efter Michael Schumachers uheld på Silverstone for en måned side, har spekulationerne hos Ferrari været talrige. Det har været fremme at såvel Schumacher som teamchefen Jean Todt skulle være på vej væk, nu hvor det har vist sig at Eddie Irvine og Mika Salo kan levere varen - endda for en langt lavere hyre. Et helt vildt rygter har gået på at line-up i 2000 skulle udgøres af Ivine og Jacques Villeneuve, som uden tvivl ville være et populært valg blandt holdets mange tifosis. Trods alle disse rygter tror vi dog, at Michael Schumacher vender tilbage som holdets 1.kører i 2000.

Eddie Irvine bliver til gengæld ikke hos Ferrari. Med sin genvundne selvtillid og fremturen på det seneste er der ganske enkelt ikke plads til både Schumacher og Irvine, og det uanset at Irvine drøm om VM i 1999 skulle glippe. En byttehandel mellem Ferrari og Stewart mellem Irvine og Barrichello har været nævnt oftere og oftere og virker som det mest sandsynlige. Eneste andet alternativ synes at være Mika Salo, som har udnyttet sin stand-in rolle optimalt med andenpladsen på Hockenheim.

Jordan (Heinz-Harald Frentzen, Jarno Trulli, Nick Heidfeld)
Efter sin fantastisk flotte sæson fortsætter Frentzen naturligvis hos Jordan i 2000. Hvem der supplerer ham i den anden Jordan er spørgsmålet. Eddie Jordan vil have to kørere, som i modsætning til Damon Hill i år, er i stand til at hente topplaceringer. I forbindelse med Hills forventede exit tidligere i sommer endte F3000 stjernen Nick Heidfeld med at være det varmeste emne. En anden mulighed skulle være Jarno Trulli. Endelig skal Ricardo Zonta være en af Eddie Jordans personlige favoritter og også Mika Salo er nævnt som mulighed. Der hersker med andre ord stor usikkerhed om et af de mest attraktive sæder i F1.

Stewart (Eddie Irvine, Luciano Burti)
Efter at Ford købte teamet tidligere i år forventes det at holdet skifter navn til Jaguar, som er ejet af Ford. Ford mener deres investering alvorligt og satser stort i 2000. Angiveligt har Ford været ude med tilbud til både Michael Schumacher og Mika Häkkinen, men uden held. Til gengæld virker det ikke længere usandsynligt at Stewart-Jaguar i 2000 sæsonen har en verdensmester bag rattet, hvis Eddie Irvine vel og mærke beholder sin aktuelle føring i VM-stillingen. Det skulle så betyde at Barrichello forlader holdet. Johnny Herbert skulle også være på vej ud og kunne tænkes erstattet med Luciano Burti, som med stor succes har testet for holdet. Burti er godt på vej til at vinde det Engelske F3 mesterskab for Poul Stewart Racing og har derfor forbindelserne i orden.

Williams (Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya, Mika Salo, Allesandro Zanardi,)
Ralf Schumacher fortsætter i 2000, mens Alex Zanardi bliver nødt til at forbedre sine resultater for at beholde sit sæde. Der har ikke for alvor været gang i rygterne omkring Williams, men da holdet har en option på Juan Pablo Montoya, som gør det forrygende i årets Cart-serie er en byttehandel mellem Montoya og Zanardi også en mulighed. Endelig kan det tænkes at Bruno Jungueira , som kører for Williams' F3000 juniorteam Petrobas og gør det rigtig godt, kunne komme ind i billedet som afløser for Zanardi. Senest er Mika Salos navn også dukket op. Salo

TK  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk