Silly Season


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
26.8.1999
 Silly season - august update - Vol. 3
 
16.8.1999
 Silly season - august update - Vol. 2
 

Hop til top26.8.1999

Silly season - august update - Vol. 3

Følgende er en gennemgribende opdatering af de sidste nye rygter samt omtale af de nyeste bekræftelser ang. team og kørere for sæsonen 2000.

McLaren:
Begge kørerer fortsætter næste år. Mika Hakkinen har hele tiden været en sikker mand i teamet, mens der har været rygter om, at David Coulthard skulle være på vej ud, grundet hans manglende resultater i 1999 sæsonen. Anden pladsen i det Ungarske Grand Prix har dog vist, at Coulthard kan leverer varen, hvis ellers bilen kan holde.

Ferrari:
Hos det Italienske team er det på forhånd givet, Michael Schumacher fortsætter. Hans nuværende kontrakt udløber først i år 2002. Hans iltre holdkammerat Eddie Irvine skulle derimod være på vej til Jaguar (nuværende Stewart-Ford), men endnu skulle intet være underskrevet, og det vil tidligst ske når Irvine's manager Enrico Zanarini vender tilbage fra ferie.

Williams:
Også her fortsætter begge kørere. Ralf Schumacher, der indtil videre har kørt en stærk sæson og scoret samtlige teamets point, forventer et indbringende samarbejde med næste års motorleverandør BMW. Alessandro Zanardi er også blevet bekræftet som Williams kører næste år, tiltrods for hans tydelige vanskeligheder ved at tilpasse sig formel-1. Det skal dog retfærdigvis nævnes, at det nødvendige held ikke altid har været på hans side.

Jordan:
Jordan teamet har i år etableret sig i top tre efter McLaren og Ferrari. Dette skyldes ikke mindst stærk kørsel af tyskeren Heinz-Harald Frentzen, hvilket også har resulteret i et sæde i år 2000. Damon Hill's sæde bliver derimod ledigt, da han trækker sig tilbage efter denne sæson. Erstatningen for Hill skal efter alt at dømme findes i Jarno Trulli, der dog også for næste år har kontrakt med Prost. En klausul i kontrakten siger dog, at han frit kan skifte til et andet team, såfremt Prost ikke havde opnået mindst en 6. Plads i VM for konstruktører efter det Ungarske Grand Prix - dette skete som bekendt ikke.

Benneton:
Både Alexander Wurz og Giancarlo Fisichella fortsætter hos Benneton næste sæson.

Sauber:
Mange navne bejler til den ledige plads efter Jean Alesi's dramatiske farvel til teamet. McLaren testkøreren Nick Heidfeld og Mika Salo har begge været nævnt som mulige afløsere. Derimod skulle det være sikkert, at Pedro Diniz tager endnu en sæson i teamet.

Arrows:
På kører siden er både Toranosuke Takagi og Pedro de la Rosa tæt på at have skrevet ny kontrakt for næste sæson. Derimod er der rygter om at Malik Ado Ibrahim og Tom Walkinshaw skulle gå hver til sit, men dette bliver benægtet af teamet.

Stewart:
.eller rettere Jaguar, som teamet kommer til at hedde næste år, skal hvis alt går efter Ford's planer forvandles til et fuldbyrdigt top team. Dette skal ske dels ved at hyre stjernekørere, og et af de hotteste rygter går på, at Eddie Irvine skulle være blevet tilbudt en kontrakt til en værdi af $16 mill. pr. år. Også Mika Salo er blevet sat i forbindelse med teamet. Johnny Herbert der allerede har kontrakt med teamet næste år kan vise sig at blive "overflødig", men han udtaler, at det kommer til at koste mange millioner, at købe ham ud af teamet. Også på motorsiden skulle der være gode nyheder. En ny "kraftkarl" af en motor skulle være på vej og samtidig forlyder det at næste års bil skrider planmæssigt frem på tegnebrættet. Teamets anden nuværende kører Rubens Barrichello skulle have underskrevet en option om at kører for Ferrari næste år, måske som led i en byttehandel med Eddie Irvine.

Prost:
Jarno Trulli forlader teamet, mens det forventes, at Olivier Panis fortsætter. Det rygtes ligeledes at Nick Heidfeld skulle være tæt på en kontrakt med teamet ligesom teamets nuværende testkører Stephane Sarrazin skulle være det. På motor siden har Peogeot bekræftet, at de vil levere motorer til teamet mindst frem til år 2001.

Minardi:
Rygter siger at teamet står overfor at bli

AN  


 

Hop til top16.8.1999

Silly season - august update - Vol. 2

Silly season fortsætter for fuldt. Der er stadigvæk mange løser ender før kabalen går op. En af spekulationerne efter weekendens løb i Ungarn, er omkring Jean Alesi. Jean Alesi som i raseri har besluttet at forlade Sauber, skulle efter sigende køre for Prost næste år. Prost teamet, som formentlig kører med sidste års Mercedes motor fra næste sæson af.

Den anden Prost kører bliver med al sandsynlighed Mercedes nuværende test kører og i weekenden kåret til F3000 world champion, Nick Heidfeldt.

Olivier Panis, nuværende Prost kører, ventes gå til Arrows. Arrows som kører med Supertec's motor fra næste sæson af.

Det skulle næsten også være klart at Jarno Trulli har skrevet under for Jordan teamet næste sæson. Trulli overtager Damon Hill's plads, som har besluttet at stoppe karrieren efter denne sæson. Trulli kommer til at danner makkerpar med Heinz Harald Frentzen. Trulli's nye kontrakt ventes offentliggjort i løbet af de nærmeste dage.

Giancarlo Fisichella har forlænget sit samarbejde med Benetton næste år. Fisichella har bare scoret 13 point denne sæson. Benetton fortsætter med at anvende Supertec's motor næste år.

Tidligere i ugen som gik, blev det klart at Jacques Villeneuve fortsætter hos BAR teamet næste år. Villeneuve, som heller ikke i denne weekend kom i mål med sin BAR racer. Villeneuve's manager og team chef Craig Pollock har tidligere på sæsonen sagt at han forstår Villeneuve's frustrationer og han har fuld forståelse for at Villeneuve ser sig om efter en anden arbejdsplads næste sæson. Men Villeneuve har valgt at give jernet næste sæson.

Det er stadigvæk uklart hvem som bliver anden kører hos Ferrari. Det er nemlig endnu uvist om Eddie Irvine har skrevet kontrakt med Jaguar Sport (Stewart Racing) fra næste sæson. Det rygtes også at Ford har haft kontakt med Ferrari's tekniske chef Ross Brawn om at gå til Jaguar Sport næste sæson. Det der taler for at det er sandt, er Ross Brawn's gode forhold til Eddie Irvine, men det der taler imod er at Ross Brawn har yderligere 3 år tilbage hos Ferrari i sit kontrakt.

FLY  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk