Rygter vil vide at han har fået et tilbud fra det schweiziske team, efter at Mika Salo næste år drager til Toyota for at blive testkører. Men Herbert vil ikke kommentere rygtet. "Det har jeg ingen kommentar til. Jeg er tæt på at træffe en beslutning om min fremtid. Noget vil ske i de næste par uger," forsikrer Herbert.
Alt har været sikkert hos Ferrari, så der har Silly season ikke været aktuel – begge kørere har været sikre fra første løb, så der er ikke mere at spekulere over der.
Kørere hos Ferrari i 2001: Michael Schumacher og Rubens Barrichello
Til gengæld har McLaren sommeren igennem fået deres line-up klar. Ron Dennis fremskyndede udnævnelsen af David Coulthard til 2001-sæsonen, så der ikke skulle være flere rygter. Olivier Panis blev dermed tilovers, og teamet forsøgte også at holde på franskmanden som testkører – men BAR snuppede alligevel Panis.
Samtidig kom der styr på Mika Hakkinens eventuelle farvel til Formel 1 – det var måske mest af alt rygter efter hans lidt svage start på sæsonen. Finnen er klar igen i 2001 til at køre for McLaren og Mercedes. Tilbage står så kampen om det ledige sæde som testkører. Mercedes kan måske blive nødt til at tage enten Zonta eller Heidfeld tilbage, hvis de står uden arbejde efter denne sæson.
Kørere hos McLaren i 2001: Mika Hakkinen og David Coulthard
Ecclestone får i 2001 de samme fire kørere i de to topteams
Et af de rigtig 'hotte' team i agurketiden har været Williams. Ville de vælge Montoya eller fortsætte med Button? Det var den fortsatte snak henover sommeren. Meget pegede dog med al tydelighed på at Button tidligt fik at vide at han skulle finde sig et andet sæde til 2001 – og det har Williams kun gjort fordi de allerede vidste hvem der skulle overtage sædet!
Da Button så var klar til at underskrive med Benetton gik teamet med til at udlåne ham i to år, eller hæve hans direkte forpligtelse overfor Williams i de kommende to sæsoner, men at han igen fra 2003 skal stå til disposition for teamet. Dermed faldt en stor brik på plads – og nu venter vi blot at Montoya officielt bliver udnævnt til Williams-kører i 2001. Dette sker sandsynligvis ved det amerikanske grand prix – på Indianapolis, hvor han som bekendt vandt det legendariske Indy 500. Lidt ekstra PR skal man da have ud af det…
Kører og kandidat hos Williams i 2001: Ralf Schumacher og Juan Pablo Montoya
Montoya har sejret sig vej til Formel 1 via ChampCar
Der skulle en aftale med Honda til at overtale Frentzen til at blive hos Jordan. Tyskeren overvejede andre tilbud – blandt andet fra Jaguar som havde stillet en større pose penge i udsigt – men i sidste ende valgte han at blive hos Jordan – sportsligt er der p.t. mere at hente her. Og så er Frentzen i bund og grund meget loyal – husk bare på hvor svært han havde det med at forlade Sauber-teamet til fordel for Williams i 1997.
Mod alles forventning lykkedes det for Eddie Jordan at overtale Honda til også at levere fabriksmotorer til teamet – og det skete efter at han uden andre kort på hånden gav Mugen sparket. Så fik Honda kolde fødder, og så var de pludselige villige til at sætte sig til forhandlingsbordet. Dog har Jordan stadig en vigtig brik der ikke er blevet udfyldt og som fortsat udgør et tomrum – hvem skal tage over efter Mike Gascoyne?
Kørere hos Jordan i 2001: Heinz-Harald Frentzen og Jarno Trulli
Hos Benetton rumlede der også mange rygter – og adskillige kørere (især ikke F1-kørere…) blev sat i forbindelse med tøjfirmaets sidste sæson i Formel 1. Ingen af kørerne var sikre, hvor det dog var oplagt at Fisichella ville fortsætte. Dette blev også bekræftet og