Silly Season


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
1.9.2000
 Sato som testkører?
 
29.8.2000
 Silly season - vol. 4
 

Hop til top1.9.2000

Sato som testkører?

Sæsonen 2000 var den første sæson uden japanske kører i mange år. De har aldrig gjort meget væsen af sig, japanerne, men de har altid været der, langt nede i rækkerne. Nu er en ny ung japaner på vej mod formel 1 og med Honda involveret som motorleverandør for to teams, er det nok her Takuma Sato får sin chance. Meget tyder på at Sato, der har markeret sig i britisk formel 3 i år, skal være testkører for Jordan i 2001. Jordan-teamet har en fin statistik for unge kørere der er startet sådan og siden kommet videre i f1. En anden mulighed kunne være BAR.
CBA  


 

Hop til top29.8.2000

Silly season - vol. 4

Silly Season nærmer sig et højdepunkt. Det betyder, at alle prøver at læse i sol, måne og stjerner, hvad der vil ske af kørerudskiftninger rundt i de forskellige teams. Indtil nu er nogle enkelte brikker faldet på plads, men der mangler stadig brikker andre steder. Og det er disse brikker, at man prøver at spekulere på plads.

Hvad sker der f.eks. hos Jaguar? Ja, mange navne er blevet nævnt. Det har i de seneste dage været forlydender fremme om, at Luciano Burti, teamet nuværende testkører og reservekører, har skrevet kontrakt med Jaguar. Men så hører enigheden op. Fra en side lyder det, at han skal have det andet sæde i teamet, som afløser for Johnny Herbert. Fra anden side forlyder det, at han har tegnet en ny kontrakt som testkører for teamet, altså en forlængelse, som skulle gælde et år. Og apropos Johnny Herbert, så viskes der rundt i hjørnerne, at hans fremtid bliver afklaret i løbet af et par uger. Han er ydermere blevet sat i forbindelse med Sauber. Og det forlyder fra USA, at Dario Franchitti, som for nyligt testede hos Jaguar, alligevel er på vej til Jaguar. Altså ingen umiddelbar afklaring. Forvirringen om den anden kører hos Jaguar, er stadig status quo.

Hos BAR er det på plads, og dog. Man har fået kørersammensætningen på plads, men oppe i rækkerne er der måske noget på vej. Her i weekenden under det belgiske GP, blev Craig Pollock kørt væk, fordi han angiveligt skulle være blevet syg. Men visse steder i medierne, er det kommet frem, at årsagen skulle være, at der er en magtkamp og stridigheder i teamet. Det forlyder nemlig, at Dario Franchittis teamchef og teamejer, Barry Green, som har aktier i teamet, skulle være på vej til at afløse Craig Pollock. Vi tænder en Lucky Strike mens vi venter.

Hos Prost har man i hvert fald en ledig plads. Nick Heidfeld er skiftet til Sauber. Et bytte kunne være en god løsning for Prost. Pedro Diniz er ikke så velanset hos Peter Sauber mere, og det kunne være en lille saltvandsindsprøjtning hos Prost teamet, som fattes penge, hvis Diniz ville komme til teamet. Han er nok den kører der gennem tiderne, har betalt flest penge for et F1 sæde, og hvorfor skulle han lave om på det. Prost vil gerne tage imod pengene, så bliver der nemlig større mulighed for at få Ferrari motorer fra næste sæson.

Hos McLaren mangler man en testkører. En oplagt mulighed kunne være Ricardo Zonta, der ikke har fået sin kontrakt forlænget hos BAR. Zonta kunne være en god mulighed for Mercedes-McLaren. Har Zonta ikke tidligere kørt for Mercedes i sportsvognsserien og blevet verdensmester for dem?

Mike Gascoyne, som i øjeblikket ikke ses ret meget hos Jordan, er blevet forsøgt solgt til Benetton, så han kunne starte hos sin nye arbejdsgiver før end beregnet. Det er hvad Eddie Jordan gerne vil have. Man benytter sig ikke ret meget af Gascoyne og hans ekspertise i øjeblikket, og man vil ikke betale hans løn, hvis man kan blive fri. Men Briatore vil ikke købe ham fri af den øjeblikkelige kontrakt, så derfor har Gascoyne i øjeblikket mere eller mindre ufrivillig ferie.

Minardi leder efter en erstatning for den ene af deres kørere. På tale i øjeblikket til denne ene plads er to kørere. Den ene er Fernando Alonso, som i lørdags vandt det belgiske F3000 GP. Den anden kører er Alexander Wurz. Wurz er også blevet sat i forbindelse med Arrows, Prost og Sauber. Det virker som om Sauber teamet bliver et knudepunkt. Men det har en årsag. De skifter to kørere, hvor de andre teams "nøjes" med en eller ingen. Silly Season er kommet op i femte gear.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk