Motoren har både manglet hestekræfter og specielt holdbarhed, og nu bliver projektet med videreudviklingen af den stoppet.
Teamet vil i stedet satse på det mere gennemprøvede design med 90 grader vinkel på cylindrene, og håber på bat både heste og holdbarhed indfinder sig inden 2003 sæson starten.
Yderligere en grund til at Renault folkene ikke længere tør satse 111'eren, er FIA nye regel om at en Formel 1 racer fra næste sæson kun må benytte en motor pr. løbsweekend, og derfor er holdbarheden nu blevet en stor spiller i Formel 1 teamnes overvejelser for forberedelserne til 2003 sæsonen.
Arrows teamet har ikke været til start i de to sidste Grand Prix løb, og teamet har måtte forklarer sig overfor FIA - og tilsyneladende har deres forklaring været overbevisende, da der endnu ikke er foretaget nogen sanktioner over for teamet på trods af at de via Concorde aftaler en forpligtede til at stille op i samtlige løbsafdelinger i sæsonen.
Forud for Belgien's Grand Prix forlød det at teamet var solgt til en amerikansk investor, men der er ikke offentliggjort nogen overtagelsels dato, og dermed hænger teamets deltagelse i weekendend Grand Prix i en tynd snor, da de ikke selv har midlerne til at betale Cosworth (Ford) for de motorere som de skal bruge.
Nu er det ikke sådan at Ferrari ligerem forærer Minardi teamet motorerne hvis aftalen bliver ført ud i livet.
Prisen for et sådan motor arrangement ligger i omegnen af 15 mill. pounds, og pengene skal falde inden for en måneds tid ellers så udløber tilbudet.
Så Stoddart er på storsponsor jagt i øjeblikket, og forhandler blandt andet med det rusiske gas firma Gazprom, om dækningen af motorregningen.
Hvis ikke det lykkedes for Stoddart at samle pengene til Ferrari motorerne, så taler alt for at han nok vender sig mod Cosworth (Ford) for at købe motorer af dem.