Siden da har rygterne været mange om hvem der skulle have det andet sæde i teamet, og i lang tid så det ud til at det skulle blive Williams teamets nuværende testkører, Formel 3000 køreren Antonio Pizzonia fra Brasilien, der skulle have pladsen. Men Pizzonia oplyser at forhandlingerne er stoppet, da man ikke kunne blive enige om kontraktens udformning.
Tidligere er også forhandlingerne med en anden brasilianer "løbet af sport", det var forhandlingerne med CART køreren Christiano da Matta.
De to næste kørere på Toyota's liste over interessante emner til 2003 sæsonen som kører ved siden af Panis er Sauber køreren Felipe Massa samt den anden BAR kører Jacques Villeneuve.
Toyota teamet spås størst chancer for at få Massa i hus.
Motoren har både manglet hestekræfter og specielt holdbarhed, og nu bliver projektet med videreudviklingen af den stoppet.
Teamet vil i stedet satse på det mere gennemprøvede design med 90 grader vinkel på cylindrene, og håber på bat både heste og holdbarhed indfinder sig inden 2003 sæson starten.
Yderligere en grund til at Renault folkene ikke længere tør satse 111'eren, er FIA nye regel om at en Formel 1 racer fra næste sæson kun må benytte en motor pr. løbsweekend, og derfor er holdbarheden nu blevet en stor spiller i Formel 1 teamnes overvejelser for forberedelserne til 2003 sæsonen.
Arrows teamet har ikke været til start i de to sidste Grand Prix løb, og teamet har måtte forklarer sig overfor FIA - og tilsyneladende har deres forklaring været overbevisende, da der endnu ikke er foretaget nogen sanktioner over for teamet på trods af at de via Concorde aftaler en forpligtede til at stille op i samtlige løbsafdelinger i sæsonen.
Forud for Belgien's Grand Prix forlød det at teamet var solgt til en amerikansk investor, men der er ikke offentliggjort nogen overtagelsels dato, og dermed hænger teamets deltagelse i weekendend Grand Prix i en tynd snor, da de ikke selv har midlerne til at betale Cosworth (Ford) for de motorere som de skal bruge.