Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
10.9.2002
 Hvem bliver Toyota´s 2. kører?
 
9.9.2002
 Renault dropper 111´eren
 Hvad med Arrows?
 

Hop til top10.9.2002

Hvem bliver Toyota´s 2. kører?

Det er efterhånden lang tid siden at Toyota offentliggjorde at de ikke ville fortsætte med Mika Salo og Allan McNish i 2003 sæsonen, og kort tid derefter ansatte de franskmanden Olivier Panis der i år kører for BAR teamet.

Siden da har rygterne været mange om hvem der skulle have det andet sæde i teamet, og i lang tid så det ud til at det skulle blive Williams teamets nuværende testkører, Formel 3000 køreren Antonio Pizzonia fra Brasilien, der skulle have pladsen. Men Pizzonia oplyser at forhandlingerne er stoppet, da man ikke kunne blive enige om kontraktens udformning.

Tidligere er også forhandlingerne med en anden brasilianer "løbet af sport", det var forhandlingerne med CART køreren Christiano da Matta.

De to næste kørere på Toyota's liste over interessante emner til 2003 sæsonen som kører ved siden af Panis er Sauber køreren Felipe Massa samt den anden BAR kører Jacques Villeneuve.
Toyota teamet spås størst chancer for at få Massa i hus.

AN  


 

Hop til top9.9.2002

Renault dropper 111´eren

Renault som til denne sæson igen kører under eget navn i Formel 1, havde sture forventninger til deres nye 111 graders V-10 motor, som de beskrev som revolusionerende, men resultaterne har ikke kunne leve op til forventningerne.

Motoren har både manglet hestekræfter og specielt holdbarhed, og nu bliver projektet med videreudviklingen af den stoppet.
Teamet vil i stedet satse på det mere gennemprøvede design med 90 grader vinkel på cylindrene, og håber på bat både heste og holdbarhed indfinder sig inden 2003 sæson starten.

Yderligere en grund til at Renault folkene ikke længere tør satse 111'eren, er FIA nye regel om at en Formel 1 racer fra næste sæson kun må benytte en motor pr. løbsweekend, og derfor er holdbarheden nu blevet en stor spiller i Formel 1 teamnes overvejelser for forberedelserne til 2003 sæsonen.

AN  


Hop til top
Hvad med Arrows?

Her knapt en uge før det Italienske Grand Prix på Monza banen, er det stadig uvist om Arrows teamet stiller op.

Arrows teamet har ikke været til start i de to sidste Grand Prix løb, og teamet har måtte forklarer sig overfor FIA - og tilsyneladende har deres forklaring været overbevisende, da der endnu ikke er foretaget nogen sanktioner over for teamet på trods af at de via Concorde aftaler en forpligtede til at stille op i samtlige løbsafdelinger i sæsonen.

Forud for Belgien's Grand Prix forlød det at teamet var solgt til en amerikansk investor, men der er ikke offentliggjort nogen overtagelsels dato, og dermed hænger teamets deltagelse i weekendend Grand Prix i en tynd snor, da de ikke selv har midlerne til at betale Cosworth (Ford) for de motorere som de skal bruge.

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk