Det var ventet at Ford og Jaguar kom frem med deres planer i forbindelse med løbet på "hjemmebanen" i USA. Men der har været store overvejelser om hvad der skulle blive fremtiden for teamet. En rapport blev forelagt ledelsen i Ford-koncernen, og de har altså valgt at lade det storstilede projekt køre videre. Blandt andet konkluderes det at Jaguar på ingen måde er undevejs til at blive solgt, eller at de har planer om at forlade Formel 1. Derfor vil Ford, og de øvrige firmaer der ligger indenunder koncernen, arbejde endnu tættere sammen for at komme til at opnå målet at vinde i Formel 1.
"Med vores fabriksteam, Jaguar Racing, er vi i Formel 1 for at blive. Formel 1 er helt sikkert verdens hårdeste prøveområde, som kræver en stor koncentration for at opnå succes," siger Parry-Jones, der endvidere forsikrer at Jaguars planer er langsigtede og ikke kortsigtet.
Dermed er der for en tid lagt låg på en meget betændt debat - Jaguar bliver altså. Men der skal stadig resultater på bordet for at legitimere den dyre indsats i sporten. En 3. plads på Monza er ikke nok!
Men hvor Webber skal hen efter Japans Grand Prix, er endnu uvist - det bliver efter alt at dømme Jaguar eller Jordan.
Minardi står til at skulle vælge mellem Cosworth- eller Ferrarimotorer næste år (teamet med den, ifølge rygterne, bedste espresso i pitten, har tidligere haft Ferrari-heste), men det bliver tallene på bundlinien som kommer til at bestemme - den italienske leverandør tager noget mere end Premier Performance Division (Cosworth Racing, Jaguar Racing og Pi Research) kræver for Cosworthmusklerne. $30 millioner dollars skulle Maranello-menneskerne ifølge rygterne kræve for at levere et antal 051 V10'ere til Faenza i 2003. Cosworth-teknikken skulle efter sigende være $10 millioner dollars "billigere".
Men alene det, at Minardi i år har flere valgmuligheder blandt motorleverandører, gør at flere kørere nu forhandler med teamet om et sæde næste år, blandt andre sidste sæsons F3000 mester, Justin Wilson. - Det er ingen hemmelighed, at jeg gerne vil se både Justin og Jos køre for European Minardi, har Stoddart sagt. Men det kan ikke undgås, at de skal betale for sæderne, fortsætter Stoddart.
Rygtemøllen maler videre om, at også Anthony Davidson, som overraskede da han afløste Alex Yoong i Minardi i to løb, Brask-Managements guldæg Giorgio Pantano, Jan Magnussens teamkammerat fra Panoz Bryan Herta og Enrique Bernoldi er på tale til et sæde næste år.
Fortsættelse følger..
Bo Skovfoged