Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
30.9.2004
 Jerez og Fiorano test - onsdag
 
29.9.2004
 Honda forsætter i Formel 1
 Formel 1 test på to baner
 A1 Grand Prix annoncerer ny dækleverandør
 

Hop til top30.9.2004

Jerez og Fiorano test - onsdag

I forbindelse med onsdagens test på Jerez banen i Spanien, så var det Williams køreren Ralf Schumacher der satte den hurtigste tid, ud af de 10 kørere der var på banen i går.

Udover Ralf Schumacher, så testede Marc Gene også for Williams teamet i går, og han sluttede med 7. bedste tid.
Schumacher udførte test på chassisdele om formiddagen, og kørte dæktest om eftermiddagen, Gene testede dagen igennem starter og forskellige 'traction' opsætninger.

Næsthurtigst på Jeres var McLaren teamets testkører østrigeren Alexander Wurz, som havde selskab af teamets anden testkører Pedro de la Rosa, som havde 6. hurtigste tid.

3. hurtigste tid havde BAR's testkører Anthony Davidson, hvorimod teamets anden testkører Enrique Bernoldi var på 9. pladsen.
Bernoldi deltog i dæktest for Michelin, mens Davidson testede nue aerodynamiske tiltag om formiddagen og dæk om eftermiddagen.

Også Renault teamet stillede med to testkørere, det var Franck Montagny og Heikki Kovalainen, og de sluttede på henholdsvis 4. og 5. pladserne.

Jarno Trulli var ene om at teste for Toyota teamet, og det indbragte dem en 8. plads.

Ligesom i tirsdagens test, så er det Ferrari der runder feltet af, og det er igen med testkøreren Luca Badoer som sluttede på 10. pladsen, mens han testede dæk for Bridgestone..
Og ligesom i tirsdags, så var der problemer med bremserne på Ferrari raceren, så Badoer havnede langt ude i sandfanget, denne gang dog uden at beskadige bilen.

Tiderne fra onsdagens test på Jerez:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Ralf SchumacherWilliams1:16,83180
2Alexander WurzMcLaren1:16,85680
3Anthony DavidsonBAR1:16,86594
4Franck MontagnyRenault1:16,92710
AN  


 

Hop til top29.9.2004

Honda forsætter i Formel 1

Honda har ved flere lejligheder haft op til overvejelse om man forsat skulle deltage i Formel 1. Den seneste beslutning lyder på at, det gør man.

Honda forsætter i Formel 1. Shoichi Tanaka som er Honda Racing President, fortæller at man har besluttet at forsætte indsatsen i Formel 1 indtil man har vundet verdensmesterskabet. Tanaka fortæller også, at man kun vil fokusere på Formel 1, hvor andre motorkonstruktører også er involveret i andre løbsserier, men altså ikke Honda.

Shoichi Tanaka udtaler at muligheden for et verdensmesterskab som konstruktør vil være til stede i 2006. Det mangeårige samarbejde med BAR, begynder nu at bære frugt efter en noget lang downperiode. Fra at være et middelmådigt team, er der sket en stor omvæltning for teamet i positiv retning, efter at David Richards er kommet til teamet. Det er resultatet af bl.a. hans arbejde, der nu kan ses. BAR er pt. nr. to i konstruktørmesterskabet i Formel 1. Endnu mangler den første sejr i konstellationen med BAR, men der er endnu to chancer for at få den første sejr i år. Button har været tæt på ved et par lejligheder, men endnu er det ikke lykkedes.

PDL  


Hop til top
Formel 1 test på to baner

Efter de nyligt overståede Kinesiske Grand Pric, så er Formel 1 teamne nu igang med at forberede sig til Japans Grand Prix, derfor blev der i går testet på to baner.

Jerez
Størst var aktiviteten på Jerez banen i Spanien, hvor 10 kørere fra 6 forskellige teams var på banen, og blandt den var det Renault testkøreren Franck Montagny der var hurtigst.
Udover at teste med Montagny, så testede Renault teamet også med Heikki Kovalainen, der kørte 6. hurtigste tid.

Også Williams teamet havde to testkørere til at forestå deres kørsler på Jerez banen i går det var Marc Gene og Olivier Beretta, der placerede sig på henholdsvis 2. og 9. pladserne.
Gene's testprogram indbefattede både setup samt dæktest, hvorimod Beretta testede forskellige kølere på Williams raceren.

BAR teamet stillede med Anthony Davidson og Enrique Bernoldi, så igen her var det testkørerne der stod for arbejdet, og det afsluttede de på 3. og 8. pladserne, men de testede de forskellige dæktyper som skal benyttes i Japan.
Bortset far lidt problemer med Davidson's gearkasse om formiddagen, forløb testdagen uden problemer for BAR teamet.
Der var for begge kørere tale om dæktest.

Pedro de la Rosa og Alexander Wurz tog sig at MCLaren teamets testkørsler, og med 4. og 5. pladsen, så var de begge med i den forreste halvdel af 'feltet'.

Toyota of Ferrari stillede med hver en bil, og de blev kørt af henholdsvis Jarno Trulli og Luca Badoer.

Testen forløb ikke uden dramatik, idet en punktering på det ene baghjul sendte Jarno Trulli af banen, heldigvis skete der intet med Trulli og skaderne på Toyota raceren var også begrænsede.
Senere på dagen endte Ferrari's faste testkører Luca Badoer inde i dækbarrieren, da der opstod problemer med bremserne på hans racer. Badoer kunne selv stige ud af raceren, men han blev for en sikkerhedsskyld bragt til banens Medical Center til er checkup.

Tirsdagens tider fra Jerez:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Franck MontagnyRenault1:17,67354
2Marc GeneWilliams1:17,69530
3Anthony DavidsonBAR1:17,73085
AN  


Hop til top
A1 Grand Prix annoncerer ny dækleverandør

I opbygningen af den nye A1 Grand Prix serie, er arrangørerne nu nået til at kunne annoncere dækleverandøren til serien.

A1 Grand Prix serien begynder at tage mere og mere form. Efter at arrangørerne af serien har offentliggjort hvem der skal bygge bilerne, Lola, hvem der skal levere motorerne, Zytek, er turen nu kommet til det sorte guld, nemlig dækkene. Og det bliver en af de berømte dækleverandører til motorsporten gennem tiderne. Nej det er hverken Bridgestone, Goodyear, Michelin eller Pirelli, men derimod Cooper Tyre and Rubber Company. Siger det navn ikke noget, så vil navnet Avon Tyres sige noget mere. Det er Cooper Tyre and Rubber Company der ejer Avon Tyres Racing som skal fremstille dækkene til A1 Grand Prix.

Avon Tyres Racing har base i England, mens ejerne, Cooper Tyre and Rubber Company har deres hjemsted i Findlay, Ohio i USA. De to nye partnere har indgået en treårig aftale om samarbejdet. Dækkene er allerede blevet testet ved de tests som A1 Grand Prix har haft på henholdsvis Jerez i Spanien og Snetterton i England. Den tidligere Formel 1 kører, Ralph Firman, har været en af testkørerne og har udtrykt stor tilfredshed med dækkene.

Cooper Tyre and Rubber Company er et 90 år gammelt firma som mest har gjort sig i det amerikanske. I 1997 besluttede man at købe Avon Tyres som i mere end 100 år har lavet dæk til alverdens biler og også til racerbiler i mange forskellige klasser. Bl.a. har Avon Tyres været eneleverandør af dæk til den internationale Formel 3000 serie siden 1986.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk