Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
6.9.2005
 Italiens GP - De hurtigste tider
 
5.9.2005
 Italiens GP - Set og sket - Top 5
 

Hop til top6.9.2005

Italiens GP - De hurtigste tider

Ikke overraskende var det Kimi Raikkonen der satte hurtigste omgangstid i det italienske GP.

Kimi Raikkonen var hurtigste mand i Italien. Lidt overraskende måske var Williams bilerne også forholdsvis hurtige. Hurtigere end eksempelvis BAR.

De hurtigste omgangstider fra Monza:

Pos:Kører:Team:Tid:Omgang:
1.K. RaikkonenMcLaren1:21.50451
2.J. P. MontoyaMcLaren1:21.82815
3.F. AlonsoRenault1:22.14616
4.G. FisichellaRenault1:22.58716
5.J. TrulliToyota1:22.83119
6.A. PizzoniaWilliams1:22.87021
7.M. WebberWilliams1:22.935
PDL  


 

Hop til top5.9.2005

Italiens GP - Set og sket - Top 5

Sikke et Grand Prix. Alle 20 startende biler fuldførte, ikke noget der er sket siden det hollandske GP i 1961.

Alle biler fuldførte, lidt af en sjælden præstation. Men hvad skete der ellers i løbet, vel egentlig ikke ret meget, når man ser bort fra en næsten forbandet Kimi Raikkonen, der igen rendte ind i uheld. Først motorskifte, dernæst problemer med at komme frem i feltet. Så et defekt baghjul og til sidst en snurretur. Mercedes stjernen på bilen bringer ikke det held til ham som mange kunne ønske. Alonso og Renault fik igen gode points. Ferrari var med længe men magtede ikke at holde tempoet. Toyota igen i pointene og nærmer sig nu Ferrari, og Williams - ja, Webber formåede ikke det store mens reserven Pizzonia til gengæld kørte points ind på kontoen til teamet.

Renault - 144 points:
Renault må være yderst tilfredse. Alonso fuldførte sin mission til punkt og prikke, nemlig at komme på podiet. Med lidt held kunne det være blevet det øverste trin, men Montoya satsede og det holdt, så Alonso måtte "nøjes" med andenpladsen. Fisichella kørte sig godt frem i feltet efter en noget mislykket start på løbet. Resultat - 2 Renault kørere på podiet. Flavio var glad. Faktisk var Fisichellas tredjeplads på Monza den første podieplacering for en italiensk kører siden Alboreto i 1988. Så lidt at glæde sig over for de italienske tifosis. Alonso kørte et næsten fredeligt løb, og skulle blot sørge for at komme på podiet, hvilket jo lykkedes. Fisichella måtte kæmpe væsentligt mere efter en ikke så vellykket start. Men alting gik for så vidt op i en højere enhed for italieneren. Flavio var selvfølgelig yderst tilfreds, og gik endda så vidt at han roste Fisichella i høje toner. Det er ikke hverdagskost.

McLaren - 136 points:
Montoya vandt løbet efter et soloridt der først blev spændende til sidst, hvor det ene bagdæk var ved at give op. Montoya og teamet satsede og vandt. Raikkonen var noget mere uheldig - se ovenstående - og fik ikke det ud af dagen, som teamet, han og mange andre havde håbet på. Havde han ikke spundet rundt efter det nødtvungne dækskifte, kunne i hvert fald tredjepladsen været væsentligt tættere på og endda med stor sandsynlighed mulig. Så der var en lidt underlig stemning i teamet. Selvfølgelig glæde over Montoyas sejr og pointene som kørerne fik kørt ind, men også skuffelse over at det ikke lykkedes for Raikkonen at komme på podiet. Ron Dennis udtalte sent i aftes, at de opståede dækfejl, efter al sandsynlighed er noget teamet må påtage sig. Han bebrejder i hvert fald ikke Michelin i denne sag.

Ferrari - 86 points:
Igen ingen points til Ferrari. Og ikke nok med det. Toyota nærmer sig nu og er kun 8 points efter. Ferrari lagde ellers ud som om en vis mand var i hælene på dem. Men kørerne kunne ikke holde tempoet og i forbindelse med pitstoppene gik det baglæns i feltet. Der blev ellers satset på flere ting, men som tidligere i år, så kan teamet ikke få det til at gå op i en højere enhed. Nul points på kontoen i denne weekend. Barrichello blev ramt af punktering i den sidste del af løbet, hvilket kostede placeringer. M. Schumacher ødelagde selv sine eventuelle chancer for point med en afkørsel. Ingen tudefjæs hos Ferrari, kun et spinkelt håb om at holde tredjepladsen. Det eneste Ferrari kan kæmpe for i resten af sæsonen nu, er at holde Toyota teamet bag sig, men det kan blive en vanskelig opgave.

Toyota - 78 points:
Toyota har for alvor indledt jagten på Ferrari. Nu er der kun 8 points op til de røde fra Maranello. Trulli sluttede hvor han startede - nemlig på femtepladsen. R. Schumacher startede som nr. 9 men fik sig igen på temmelig anonym vis kørt sig frem og sluttede som nr. 6. Dermed kom der for Toyota 7 vigtige points på kontoen. Trulli var glad for sin femteplads, som han egentlig ikke havde forventet. Det eneste han havde at udsætte på bilen var, at der ikke var nok traction, men det problem havde alle vel mere eller mindre. R. Schumacher var nok mere glad end Trulli.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk