Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
3.9.2010
 Ferrari med F-duct på Monza - måske
 
1.9.2010
 Bekymring i Malaysia
 

Hop til top3.9.2010

Ferrari med F-duct på Monza - måske

Ferrari teamet vil angiveligt gå den strøm som de andre teams vælger. Det forlyder at de andre teams der anvender F-duct systemet ikke vil anvende det i forbindelse med det italienske Formel 1 Grand Prix da det ifølge deres beregninger ingen effekt vil have, da man i forvejen kører med ekstrem low-downforce konfiguration.
Ferrari går modsat vej. Systemet skal stå sin prøve på Monza banen.

Ferrari vil teste sit F-duct system ved de fri træninger om fredagen i forbindelse med det italienske Grand Prix. Først derefter vil man evaluere på om det kan betale sig at benytte systemet.


Med eller uden F-duct på Monza?
(Foto: Ferrari Media)

Andre teams har meldt ud at de ikke vil anvende systemet, da man anså virkningen af systemet som værende næsten lig nul med den ekstreme low-downforce konfiguration som anvendes på Monza banen.

Men i hvert fald et par teams har i de sidste revurderet den afgørelse. McLaren teamet vil måske prøve F-duct systemet i hvert fald i den ene af de to træningssessioner om fredag. Renault som debuterede med deres F-duct udgave ved det seneste Grand Prix i Belgien, ventes at tage en lignende beslutning.


McLaren vil teste F-duct inden endelig afgørelse
(Foto: Ferrari Media)

Meget afhængig selvfølgelig af den samlede aerodynamiske pakke der er udviklet til netop Monza banen. Det kan være at F-duct systemet alligevel i praksis kan give en fordel der gør det berettiget at anvende systemet. Renault siger dog på forhånd at de er næsten sikre på at de vil anvende systemet. Alt afhænger dog af de frie tests.

PDL  


 

Hop til top1.9.2010

Bekymring i Malaysia

I Malaysia på Sepang banen, er arrangørerne af det malaysiske Formel 1 Grand Prix bekymrede. Bekymringen er over det tilsyneladende stigende antal Formel 1 Grand Prixer der kommer i de kommende år.
Desuden er faciliteterne ikke så moderne som da banen blev introduceret. Arrangørerne og baneejerne afventer godkendelser fra regeringen for at renovere faciliteterne.

På Sepang banen i Malaysia er der panderynker i ansigterne på baneejerne og arrangørerne af det malaysiske Formel 1 Grand Prix.

For det første er banen ikke helt så ny mere og flere indikerer at det er nødvendigt med en renovation af faciliteterne. Det ved man godt på banen og har derfor søgt den malaysiske regering om lov til at forbedre faciliteterne. Men det er tilsyneladende en langvarig proces. Utålmodigheden stiger og stiger.

Dernæst er man også bekymret for om Grand Prixet måske ryger ud. Alt tyder på en stigende antal Formel 1 Grand Prixer i fremtiden, og nu er man bekymret for at komme i klemme blandt alle de nye kommende Grand Prixer. Man har derfor rettet henvendelse til Bernie Ecclestone om muligheden for at få flyttet det malaysiske Formel 1 Grand Prix, så det ligger enten lige før eller lige efter Grand Prixet i Singapore.

Det vil ifølge arrangørerne i Malaysia give flere tilskuere, da de to Grand Prixer ikke ligger langt fra hinanden geografisk. I år var der 100.000 tilskuere til Grand Prixet, men det er et antal der svinger utrolig meget i netop Malaysia. Derfor er denne flytning af løbsdato ønskeligt for arrangørerne.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk