Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
4.9.2010
 Stadig køleproblemer hos Mercedes GP
 
3.9.2010
 Ferrari med F-duct på Monza - måske
 

Hop til top4.9.2010

Stadig køleproblemer hos Mercedes GP

Hen over sæsonen har Mercedes GP kørerne haft problemer med at bilerne og dermed motorerne bliver for varme undervejs i Grand Prixerne.
Det var angiveligt diffuseren der var årsag til varmeproblemerne, en nyudviklet diffuser har hjulpet men der er stadig ikke køling nok. Derfor er der travlt hos teamet med at udvikle yderligere for at løse problemet.

Køleproblemer har generet motorerne i Mercedes GP bilerne henover sæsonen, og til det belgiske Grand Prix, havde man udviklet en ny, men det var ikke nok.


Der er kølingsproblemer i bilerne
(Foto: Mercedes GP)

Derfor arbejdes der videre på højtryk for at finde en endnu bedre løsning. "Anden" generations diffuseren var bygget med visse ændringer i bunden idet man hos Mercedes GP arbejder med at udstødningsgasserne både bliver blæst ind i og over diffuseren. Ross Brawn virker en anelse bekymret og frusteret over problemet.

"Problemet er ikke fuldstændig løst. Vi er noget frustreret over at vi endnu ikke har fundet en ordentlig løsning. Der kan anvendes forskellige materialer til bunden og det er primært der vi har problemet. Vi havde ikke forventet at der blev så varmt i det område som tilfældet er. Det er øjensynligt ikke nemt at beregne hvordan udstødningsgasserne bevæger sig rundt. Det er selvfølgelig ikke perfekt, men vi kommer med en revideret udgave på Monza."

PDL  


 

Hop til top3.9.2010

Ferrari med F-duct på Monza - måske

Ferrari teamet vil angiveligt gå den strøm som de andre teams vælger. Det forlyder at de andre teams der anvender F-duct systemet ikke vil anvende det i forbindelse med det italienske Formel 1 Grand Prix da det ifølge deres beregninger ingen effekt vil have, da man i forvejen kører med ekstrem low-downforce konfiguration.
Ferrari går modsat vej. Systemet skal stå sin prøve på Monza banen.

Ferrari vil teste sit F-duct system ved de fri træninger om fredagen i forbindelse med det italienske Grand Prix. Først derefter vil man evaluere på om det kan betale sig at benytte systemet.


Med eller uden F-duct på Monza?
(Foto: Ferrari Media)

Andre teams har meldt ud at de ikke vil anvende systemet, da man anså virkningen af systemet som værende næsten lig nul med den ekstreme low-downforce konfiguration som anvendes på Monza banen.

Men i hvert fald et par teams har i de sidste revurderet den afgørelse. McLaren teamet vil måske prøve F-duct systemet i hvert fald i den ene af de to træningssessioner om fredag. Renault som debuterede med deres F-duct udgave ved det seneste Grand Prix i Belgien, ventes at tage en lignende beslutning.


McLaren vil teste F-duct inden endelig afgørelse
(Foto: Ferrari Media)

Meget afhængig selvfølgelig af den samlede aerodynamiske pakke der er udviklet til netop Monza banen. Det kan være at F-duct systemet alligevel i praksis kan give en fordel der gør det berettiget at anvende systemet. Renault siger dog på forhånd at de er næsten sikre på at de vil anvende systemet. Alt afhænger dog af de frie tests.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk