Arrangørerne af Singapores Grand Prix, er lydhøre overfor kritik. Det har man bevist flere gange ved at rette flere ting. Også til den kommende weekends Grand Prix på bybanen i Singapores gader, er der ændret og forbedret flere ting.
Banen har blandet andet fået skyld for at på visse steder at være meget ujævn. Nu har arrangørerne lagt jævnet og udlagt ny asfalt på strækningen mellem sving 3 og sving 7. Det samme er sket mellem sving 14 og 19.
Hele pitlane er sænket ca. 1 cm for at jævne overgangen mellem pitlane og selve udkørslen til banen, hvor der tidligere har været rigelig niveau forskel efter manges mening.
Sving 10 eller "Singapore Sling" chikanen er også ændret. Her har man også udlignet nogle niveaul forskelle ligesom et af de store kritikpunkter på stedet - kerbs - også er ændret. Desuden er flere af omgivende betonmure blevet malet så de er mere iøjnefaldende. Sidstnævnte kan have betydning idet Grand Prixet som de fleste ved, køres i kunstlys hvilket giver en hel anden belysning og dermed ændrede betingelser for kørerne.
(Foto: Sauber Motorsport) |
Esteban Gutièrrez's første test for Sauber teamet køres bliver i november, hvor der testes på Abu Dhabi efter sæson finaleløbet.
Det var go kart der startede Esteban Gutièrrez op indenfor motorsporten, hvor han fra 2004 til 2006 gjorde sig i Mexican Rotax Max Challenge, hvor han vandt North Mexican Series i 2006, ligesom han vandt Camkart Challenge Mexico.
2007 sæsonen foregik i Formula BMW USA, hvor han sluttede som Rookie of the Year med fire sejre, ni pole positions.
2008 skiftede Esteban Gutièrrez over til Formula BMW Europe, hvor han efter tre pole positions og og syv sejre vandt mesterskabet.
I 2009 sæsonen kørte han i Formula 3 Euroseries for ART Grand Prix teamet, og sluttede mesterskabet på niende pladsen.
2010 blev igen kørt for ART Grand Pris, og her blev det som tidligere nævnt til sejr i Grand Prix 3 mesterskabet.