Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
27.9.2010
 Singapores Grand Prix - revideret resultat
 Koreas Grand Prix stadig i fare
 
26.9.2010
 FIA i "gavehumør" i Singapore
 

Hop til top27.9.2010

Singapores Grand Prix - revideret resultat

Efter Grand Prixet i Singapores gader, har stewards kigget nærmere på et par hændelser. Det har medført tidsstraf.
Adrian Sutil kørte sig til en bedre placering ved på første omgang at forlade sporet og nappe en genvej. Det gav 20 sekunders straf efter at stewards har vurderet sagen.

Men straks efter protesterede Force India teamet over Nico Hülkenberg som man mente havde begået samme forseelse. Efter at have vurderet protesten fik Nico Hülkenberg samme straf. De to kørere rykkede dermed begge en placering ned. Tidsstraffen var lige akkurat nok til at Ferrari køreren Felipe Massa i stedet bliver placeret på en placering som nr. 8 og dermed tjener lidt ekstra points.

Revideret resultat:
Pos # Kører Team Omg Tid Pts
1 8 Fernando Alonso Ferrari 61 1:57:53.579 25
2 5 Sebastian Vettel RBR-Renault 61 +0.2 sec 18
3 6 Mark Webber RBR-Renault 61 +29.1 sec 15
4 1 Jenson Button McLaren-Mercedes 61 +30.3 sec 12
5 4 Nico Rosberg Mercedes GP 61 +49.3 sec 10
6 9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 61 +56.1 sec 8
7 11 Robert Kubica Renault 61 +86.5 sec 6
8 7 Felipe Massa Ferrari 61 +113.3 sec 4
9 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 61 +122.4 sec 2
10 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 61 +132.8 sec 1
11 12 Vitaly Petrov Renault 60 +1 omg
12 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 60 +1 omg
13 3 Michael Schumacher Mercedes GP 60 +1 omg
14 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 60 +1 omg
15 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 59 +2 omg
16 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 58 +3 omg
24 Timo Glock Virgin-Cosworth 49 DNF
22 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari 36 DNF
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 35 DNF
20 Christian Klien HRT-Cosworth 31 DNF
23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 30 DNF
21 Bruno Senna HRT-Cosworth 29 DNF
18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 27 DNF
15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1 DNF

PDL  


Hop til top
Koreas Grand Prix stadig i fare

Det Koreanske Grand Prix kan stadig være i fare for at blive aflyst. Den sidste deadline for den endegyldige inspektion fra FIA for at få godkendt banen, var den 21. september. Den dato er overskredet, men FIA er gået med til at udskyde datoen med én til to uger.
Årsagen til udskydelsen er i første omgang ret simpel. Det sidste lag asfalt bliver først lagt på i denne uge.

Arrangørerne af det kommende Koreanske Grand Prix har haft deres at slås med siden arbejdet gik i gang. Arbejdsnedlæggelse, måske manglende planlægning og andre faktorer har i den grad forsinket arbejdet. Men nu skulle det være ganske vist. Det sidste lag asfalt bliver lagt i denne uge. Og så kan Charlie Whiting komme til.

Og det er i sidste øjeblik. FIAs krav er normalt at asfalten skal være klar godt et par måneder før den tages i brug. Det er blandt andet for at undgå det der skete på Circuit de Catalunya da den blev indviet. Her smuldrede asfalten på det nærmeste væk da Formel 1 bilerne indtog banen, kun få dage efter at asfalten var lagt.
Det Koreanske Grand Prix er fastsat til den 24. oktober.

Udover at Charlie Whiting skal inspicere selve banen, skal han også kontrollere de omgivende sikkerhedshegn, dækmure og afkørselsområder. Lever de ikke op til kravene, bliver Grand Prixet aflyst. Kilder på stedet mener at vide at de omgivende sikkerhedshegn, dækmure og afkørselsområder slet ikke var klar for ganske få dage siden.

Bliver Grand Prixet aflyst, er det selvfølgelig ikke særlig heldigt, hverken for løbets arrangører, Bernie Ecclestone eller FIA. Det giver ikke verdens bedste PR. Hvorvidt Grand Prixet så kan komme på næste års kalender er et andet spørgsmål. Bernie Ecclestone/FOM skal have plads til 20 Grand Prixer om året i de kommende år. Aflysningen kan true, og om det i det hele taget kommer med på kalenderen, er ren jura.

PDL  


 

Hop til top26.9.2010

FIA i "gavehumør" i Singapore

Under gårsdagens to Formel 1 kørsler i Singapore på Marina Bay Street Circuit holdt FIA og banens officials som sædvanlig et vågente øje med kørerne og deres teams, hvilke betød nogle betragtelige økonomiske efterspil for en god del af dem for deres overtrædelser af reglerne.
Udover disse overtrædelser modtager Ferrari køreren også en 'grid penalty' fordi teamet bliver nødt til at skifte hans motor, det får dog ingen praktisk betydning, da ham alligevel er på sidste pladsen.

Ferrari teamet oplyste lige efter kvalifikationen, at grunden til at Felipe Massa stoppede på hans første 'flyvende' omgang, var et gearkasse problem.
Efterfølgende har teamet konstateret at der også er et motorproblem, og at det er af så alvorlige karakter at de bliver nødt til at udskifte motoren, hvilket de nu kan gøre uden at blive straffet, da Massa allerede er på sidste pladsen. Det er dermed motor nummer ni han kører på banen med til Singapores Grand Prix i eftermiddag klokken 14 dansk tid.

Bøder i stribevis:

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk