Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
26.9.2010
 FIA i "gavehumør" i Singapore
 
25.9.2010
 Pirelli nu med to testkørere
 

Hop til top26.9.2010

FIA i "gavehumør" i Singapore

Under gårsdagens to Formel 1 kørsler i Singapore på Marina Bay Street Circuit holdt FIA og banens officials som sædvanlig et vågente øje med kørerne og deres teams, hvilke betød nogle betragtelige økonomiske efterspil for en god del af dem for deres overtrædelser af reglerne.
Udover disse overtrædelser modtager Ferrari køreren også en 'grid penalty' fordi teamet bliver nødt til at skifte hans motor, det får dog ingen praktisk betydning, da ham alligevel er på sidste pladsen.

Ferrari teamet oplyste lige efter kvalifikationen, at grunden til at Felipe Massa stoppede på hans første 'flyvende' omgang, var et gearkasse problem.
Efterfølgende har teamet konstateret at der også er et motorproblem, og at det er af så alvorlige karakter at de bliver nødt til at udskifte motoren, hvilket de nu kan gøre uden at blive straffet, da Massa allerede er på sidste pladsen. Det er dermed motor nummer ni han kører på banen med til Singapores Grand Prix i eftermiddag klokken 14 dansk tid.

Bøder i stribevis:

AN  


 

Hop til top25.9.2010

Pirelli nu med to testkørere

For nylig fik Nick Heidfeld et sæde hos Sauber-Ferrari teamet. Til gengæld måtte Pedro de la Rosa så forlade sit sæde. Dermed var der et ledigt testsæde hos Pirelli der skal levere dæk til Formel 1 og GP2 i de kommende sæsoner.
Pirelli hyrede i første omgang så Romain Grosjean som erstatning for Nick Heidfeld, men nu er en ny kører kommet til som testkører.

Nick Heidfeld fik tilbuddet om at køre Formel 1 igen efter at have været test- og reservekører hos Mercedes GP. Et job som vel mest var af navn og ikke af gavn. Bridgestone ville ikke være med mere som dækleverandør, og i stedet valgte FIA så Pirelli som dækleverandør. Her fik Nick Heidfeld så nyt job, men det holdt kort, da Sauber-Ferrari ville erstatte Pedro de la Rosa og tilbød Nick Heidfeld jobbet og som han sagde ja til.

Så stod Pirelli uden kører til at foretage de planlagte tests. Ret hurtigt kom der dog en aftale i stand med Romain Grosjean som så skulle overtage Nick Heidfelds arbejde. Og nu har Pirelli så ansat en testkører mere til at hjælpe med at køre de sidste og vigtige tests inden leverancerne af dæk begynder.

Det var måske ventet at Pirelli ville overtage Pedro de la Rosa med det samme efter at Nick Heidfeld forlod jobbet. Pirelli har dog set nødvendigheden i at have to testkørere til de sidste afsluttende tests. Derfor er Pedro de la Rosa også hyret som testkører. Og det ser ud til at de to kørere ikke kommer til at kede sig.

Pirelli har nemlig ret travlt. Efter at Nick Heidfeld og til dels også Romain Grosjean har kørt de første tests som hovedsagligt har været fokuseret på blandt andet strukturen af dækket, så arbejdes der i øjeblikket meget med forskellige compounds, holdbarhed og slidstyrke til de forskellige typer af baner. Nogle baner er hurtige som eksempelvis Monza, mens andre er langsomme og slider rigtig hårdt på dækkene.

Derfor skal de to kørere kører tests på Monza og flere andre. Blandt andet skal der også testes på Jerez banen som er temmelig hård ved dækkene. Når Formel 1 feltet besøger Yas Marina Circuit i Abu Dhabi til årets sidste Grand Prix, er testarbejdet umiddelbart slut. Herefter kan Formel 1 teamene teste med Pirelli dækkene.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk