På de fleste baner i år har der kun været en zone hvor DRS systemet har kunne benyttes til overhalinger. Det har i denne sæson kun været Montreal og Valencia banerne hvor der har været to DRS zoner.
På de to tidligere baner hvor DRS systemet kunne bruges flere gange på en omgang, har der været et enkelt fælles målezone, da DRS kunne bruges på to strækninger lige efter hinanden, kun adskilt af et sving.
Kort fortalt er DRS systemet en anordning der gør det muligt at åbne den ene lamel i bilens bagspoiler, så man nedsætter vindmodstanden og bilens tophastighed kan hæves med ca. 15 km/t, hvilket gør det muligt at overhale en konkurrent. Det kræver dog at man er under 1 sekund efter sin modstander i målezonen.
På Monza kan DRS benyttes både på start/mål langsiden og mellem det andet Lesmo sving og Ascari chikanen. Der vil denne gang også være målezoner på banen. Den første måle zone vil være i udgangen af Parabolica og den anden vil være mellem de to Lesmo sving.
Pl. | No | Kører | Team | Grid | Time/Retired | Point |
1 | 1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 1 | 1:26:44,893 | 25 |
2 | 2 | Mark Webber | RBR-Renault | 3 | + 0:03,741 | 18 |
3 | 4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 13 | + 0:09,669 | 15 |
4 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 8 | + 0:13,222 | 12 |
5 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 24 | + 0:47,464 | 10 |
6 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 5 | + 0:48,674 | 8 |
7 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 15 | + 0:59,713 | 6 |
8 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 4 | + 1:06,076 | 4 |
9 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 10 | + 1:11,917 | 2 |
10 | 12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 21 | + 1:17,615 | 1 |
11 | 15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 17 | + 1:23,994 | |
12 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 12 | + 1:31,976 | |
13 | 9 | Bruno Senna | Renault | 7 | + 1:32,985 | |
14 | 21 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 18 | + 1 omg | |
15 | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 16 | + 1 omg | |
16 | 11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 14 | + 1 omg | |
17 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 20 | + 1 omg | |
18 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 19 | + 1 omg | |
19 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 22 | + 1 omg | |
20 | 17 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 9 | DNF +17 omg | |
21 | 22 | Daniel Ricciardo | HRT-Cosworth | 23 | DNF +31 omg | |
22 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 2 | DNF +32 omg | |
23 | 18 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 11 | DNF +38 omg | |
24 | 19 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 6 | DNF +44 omg | |