Presse
Luxembourgs Grand Prix


 Tyrrell-Ford, preview
 Stewart-Ford, preview
 Stewart-Ford, 1. + 2. free practice
 Tyrrell-Ford, 1. + 2. free practice
 3. fri træning
 Kvalifikations rapport
 Tyrrell-Ford, kvalifikation
 Stewart-Ford, kvalifikation
 Stewart-Ford, race
 Tyrrell-Ford, race
 

Tyrrell-Ford, preview


Bjergkongens sal

Tæt på Eifelbjergene i Tyskland ligger uden tvivl den mest skræmmende racerbane af dem alle. Den 22 kilometer lange Nürburgring, med snoede sving og ændringer gennem det bølgende landskab i regionen, var i dens tid scenen for heltemodige kørere, berømte sejre og forfærdende uheld. Det er en bane fra en anden tid, malet med bredpenslede pennestrøg - udklækket i en tid hvor afkørselsarealer, grusgrave og fartnedsættende chikaner ikke var standard i banedesignerens repertoire.

I disse dage ligger en moderne og langt mere sikker Nürburgring blot et stenkast fra den oprindelige bane. På blot 4,556 kilometer er den betydelig mindre end dens forgænger, men har stadig masser af udfordringer på sin egen måde. I øjeblikket lægger den asfalt til Luxembourgs grand prix. Igen i år er banen den sidste af de europæiske løb i verdensmesterskabet 1998, et løb som får en vigtig betydning for udfaldet af dette års titelkamp.

"Det er en ny bane og mange mennesker kan ikke lide den, delvis, som jeg fornemmer det, som følge af banen som ligger lige ved siden af," kommenterer Tyrrells løbsingeniør, David Brown. "Hvis den måske i stedet havde været placeret i Spanien, ville den have været mere vellidt. Problemet er at man efter udfordringerne på højfartsbanerne Spa og Monza, ser Nürburgring som et tamt løb. Der er ikke rigtig nogen hurtige sving, kun et enkelt rimelig hurtigt s-sving.

Det er en bane som kræver høj downforce, og weekendens store emne vil uden tvivl være understyring. De teams der effektvit kan fjerne understyringen fra deres chassis vil være hurtige.

Da det ikke er en højfartsbane, er Nürburgring god for bremserne, specielt i forhold til Monza. Der er heller ikke noget decideret problem med dækkenes holdbarhed. Det der er påkrævet her, er alle de normale ting som man behøver for at få en konkurrencedygtig tid ud af en Formel 1-bil: god traction, specielt ud af hårnålene, en god balance i chassiset og stabilitet under nedbremsning og det bedst mulige kompromis mellem downforce og tophastighed. Vigtigst at alt er at man skal arbejde på ens egen strategi, uanset hvad alle andre gør og så holde sig til den."

Det italienske grand prix vidnede om Tyrrells bedste resultat indtil videre i denne sæson med Toranosuke Takagi sluttende på en stærk niendeplads og holdkammeraten, Ricardo Rosset, kom hjem som nummer 12. Begge er kendt med den moderne Nürburgring, så der er gode grunde til at være optimistiske for Tyrrells muligheder i Luxembourgs grand prix.

David Brown vil dog lige give en advarsel. "Vejret kan spille en afgørende rolle i weekendens aktiviteter, sådan som det var på Spa," siger han. "Til tider kan man tro at man står midt i en sky, sådan som klimaet er i Tyskland. For et par år siden, blev warm-up'en på Nürburgring udsat i 45 minutter på grund af tæt tåge."

Vejret kan blive det store spørgsmål på Nürburgring, men en ting er sikkert - efter Ferraris 1-2 placering på Monza i sidste uge, vil tusindvis af tyske og italiensek fans møde op for at heppe på de røde biler. Banen er nok mild, men atmosfæren er elektrisk.

Det 53 omgange lange Luxembourg grand prix vil begynde klokken 14 lokal tid søndag den 27. september. Sidste års løb blev vundet af Jacques Villeneuve i Williams med Jean Alesi (Benetton) på andenpladsen og Villeneuves holdkammerat, Heinz-Harald Frentzen sluttede top-3 postitionerne. Omgangsrekorderne på Nürburgring står i Mika Hakkinens (McLaren) navn, der tog pole position i tiden 1 minut 16,602 sekunder og Frentzen med den hurtigste omgang i løbet på 1:18.805.

Tyrrells chassis:
Ricardo Rosset: 026/01
Toranosuke Takagi: 026/05
Reservebil: 026/02

BB  


Stewart-Ford, preview

Alan Jenkins:
"Den nye Nürburgring, der er bygget ved siden af den oprindelige 22 kilometer lange udgave, sidste gang benyttet i 1976, blev åbnet ved det europæiske grand prix i 1984. Den nye bane var et skridt fremad indenfor sikkerhed, men uundgåelige sammenligninger stemplede den som noget kedelig. Jeg kan imidlertid være undskyldt for at tænke anderledes om åbningsafdelingen, da jeg var løbsmekaniker for Alain Prost som vandt med en McLaren TAG Porsche MP4/2. Sidste års løb på Nürburgring så også ud til at give en McLaren-sejr indtil begge biler udgik fra førende positioner. En lignende skæbne overgik begge Stewart-Ford biler som på det tidspunkt kørte godt - med Rubens på andenpladsen og Jan Magnussen som firer. Vi håber på en lignende fart, men forbedret holdbarhed i år og vi vil være i stand til at hente flere mesterskabspoint inden sæsonens slutning. Det er det første løb siden Fords køb af Cosworth Racing blev offentliggjort - en spændende udvikling for Cosworths ingeniører og Stewart Grand Prix. Teknisk samarbejde mellem Cosworth oh SGP ingeniører er allerede meget tæt og med yderligere involvering fra Fords side vil det helt sikkert forøge præstationspotentialet i fremtiden Stewart-Ford formel 1-racere."

Martin Whitaker:
"Det italienske grand prix for to uger siden var en problemløs weekend for os og sluttede med endnu en top-10 placering til Rubens. Vi var tilfredse med introduktionen af den nye serie 6 version af Zetec-R V10. Motoren som blev benyttet af begge kørere under lørdagens kørsel, indholder en kombination af nye komponenter som resulterede i en forbedret omdrejningspræstation. Både Rubens og Jos var imponeret over den nye motors kraft og køreegenskaber. Vi planlægger at have yderligere to motorer klar til Nürburgring som vil blive brugt om lørdagen. Siden det italienske grand prix, har Ford gennemført købet af Cosworth Racing og udnævnt Dick Scammell til 'Managing Director' - en træk der starter en nye æra i et højproduktivt samarbejde mellem Ford og Cosworth."

Rubens Barrichello (SF-2/05):
"Det er vigtig at fronten af bilen kører godt på Nürburgring for at finde god traction og få aerodynamisk effektivitet, fordi der er masser af opbremsninger. Vi vil stole på det set-up som vi brugte i Østrig som et begyndelsespunkt fordi vi forventer at bilen vil køre som den gjorde på A1-Ring. I Østrig var vi rimeligt tilfredse - jeg kvalificerede mig som nummer 5. Hvis det er vådt og koldt som forudsat bliver weekenden yderligere intest og specielt i mesterskabet."

Jos Verstappen (SF-2/02):
"Jeg kender banen godt fra mine dage i det tyske Formel 3. Vejret vil være en vigtig faktor som det ofte plejer. Normalt kæmper man med understyring på Nürburgring så vi må finde et set-up som hjælper os med at få det bedste ud af vores dæk bekæmpe det. Da overhalinger er så svære, er det vigtigt at kvalificere sig langt fremme. Jeg håber at banen vil beholde meget af gummibelægningen weekenden igennem, fordi banen ellers har en tendens til at være glat."

T-car: SF-2/03

BB  


Stewart-Ford, 1. + 2. free practice

Stewart-Fords kørere for næste sæson blev bekræftet i dag da teamet annoncerede at man brugte optionen på Rubens Barrichello for 1999. Han får Johnny Herbert som makker.

Paul Stewart:
"Begge biler kørte fejlfrit gennem mogenens og eftermiddagens sessions i dag, hvilket gav os mulighed for at arbejde med at vurdere det set-up som vi besluttede at køre med fra starten af weekenden. Rubens arbejdede sig gennem et program der indbefattede at få det bedste ud af dækkene. Jos mistede masser af tid fordi vi besluttede at foretage en væsentlig ændring på hjulophænget mellem de to sessions. Vi tror at vi er på vej i den rigtige retning, hvad angår set-up."

Alan Jenkins:
"Tidliger erfaring fortalte at det største problem med Nürburgring-banen ville være understyring. Alligevel var begge biler i den første del af morgenens session ramt af overstyring ved indgangen til sving. Vi opdagede at vi havde over-kompenseret med en kombination af det set-up som vi startede med og med de dæk som Bridgestone valgte. Ved slutningen af dagen var de ændringer som vi foretog med støddæmperne, roll bars og den aerodynamiske balance, gjorde os i stand til at forbedre styringen mærkbart. Med udsigten til ustadigt vejr over de næste to dage, er det bydende nødvendigt at have en tidlig indikation af dækvalget for løbet - at finde balancen mellem præstation i forhold til holdbarhed. 'Primary' og 'option' dækkene fra Bridgestone kørte begge godt med tankene fyldt op og vi er tilfredse med at have nok informationer til at foretage det rette valg i løbet, hvis noget tid bliver mistet i morgen på grund af regn. Den omdrejning i midterintervallet af serie 6-moteren vil uden tvivl blive en fordel på denne bane, måske endnu mere en den var på Monza.

Martin Whitaker:
"Vi erfarede ingen problemer under dagens kørsel med serie 5-motoren. Som på Monza vil vi køre med serie 6-motorer i morgendagens kvalifikation."

Rubens Barrichello:
"Jeg tror alle måtte kæmpe for at finde vejgreb i dag. Banen var meget snavset hvilket forårsagede et par biler til at køre af og gule flag blev viftet. Vi forbedrede os gennem afdelingen med ve havde ikke fundet den samlede balance i bilen som ville have givet os bedre tider. Jeg kørte det nye chassis for første gang, hvilket vil tage en lille stykke tid at sove i. Dækholdbarhed vil være vigtigt hvis vejret forbliver så varmt som det var i dag."
Omgange: 28
Tid: 1:21.538
Position: 11

Jos Verstappen:
"Til morgen vidste vi ikke om det set-up vi havde valgt ville passe til forholdene. Vi kørte et par omgange for at vurdere og besluttede at foretage en større ændring af hjulophænget. Mekanikerne gjorde et godt stykke arbejde for at færdiggøre arbejdet og få mig ud i den sidste del af eftermiddagens afdeling. Styringen blev forbedret, men jeg mister stadig tid visse steder på banen, på grund af noget understyring. Vi har stadig noget vej til at finde en optimal set-up til kvalifikationen."
Omgange: 26
Tid: 1:22.566
Position: 16

BB  


Tyrrell-Ford, 1. + 2. free practice


Spin City

Måske var det den afslappende efterårssolskin i Eifel-regionen af Tyskland der forårsagede at kørerne mistede koncentrationen for et øjeblik, men en strøm af spin og ture uden for banen fremhævede den første dags forberedelser til søndagens Luxembourg grand prix. Tyrrell-kørerne Ricardo Rosset og Toranosuke Takagi var ingen undtagelse, da begge kørere spandt på banen i dagens to 1-times afdelinger da de arbejdede med at sætte deres biler op til den kringlede Nürburgring-bane. Ingen biler blev svært beskadiget og teamet vil i morgen fortsætte med at arbejde gennem deres løbsforberedende program.

Toranosuke Takagi:
"Vi foretog en vigtig fremdrift til morgen indtil jeg havde et mindre problem med gearkassen mod slutningen af afdelingen. Her i eftermiddag foretog vi nogle gode justeringer i chassis'et og jeg kørte nogle længere vurderingsomgange med Goodyears 'Prime' og 'Option' dæk. Uheldigvis mistede jeg bagenden af bilen da jeg kom ud af det sidste sving på pitstrækningen og spandt. Jeg ramte autoværnet på indersiden af svinget, heldigvis ikke så hårdt, men hårdt nok til at punktere et dæk og det betød at vi mistede halvdelen af afdelingen. Det er ikke en god måde at starte og vil skal hente noget af det ind i morgen."
Position: 18
Bedste omgang: 1:22.792

Ricardo Rosset:
"Banen var meget glat og mistede vejgreb, men den blev bedre som morgenen skred frem og gummi blev lagt i svingene. Chassisbalancen i min bil gav først lidt understyring med en tendens til at få lidt overstyring ud af nogle af svingene, men min løbsmekaniker og jeg gjorde fremskridt for at forbedre det. Jeg spandt et par gange om eftermiddagen og opdagede grænserne og sidste gang blev bilen holdende i gruset i femte sving. Det er en skam fordi vi mistede de sidste 20 minutter af afdelingen.
Position: 21
Bedste omgang: 1:23.644

BB  


3. fri træning

Outsidere i top 6

Kørenes første møde med Nurburgring banen idag er den 3. fri træning, senere idag køres også 4. fri træning samt kvalifikationen..

Køretid: 45 minutter.
Vejret: Let støvregn.
MinutHændelse
1Ralf Schumacher og Mika Hakkinen er de første på banen.
Nu kører også Michael Schumacher ud.
2De kører dog alle idepot igen, der var bare tale om at checke forholdene.
5Alle kørerne, undtagen Jacques Villeneuve, har nu været ude og køre en omgang.
Alle kørte på intermediate dæk.
7Solen bryder igennem.
8Jos Verstappen er den første kører der sætter en tid - 1:36,818
10Begge Ferrari'erne og begge McLaren racerene er på banen nu.

Stillingen i top 6:
1 - David Coulthard.
2 - Mika Hakkinen.
3 - Ralf Schumacher.
4 - Eddie Irvine.
5 - Mika Salo.
6 - Damon Hill.

11Ralf Schumacher er hurtigst i øjeblikket.
12David Coulthard - 1:31,5 = 1. pladsen.
15Top 6:
1 - David Coulthard.
2 - Eddie Irvine.
3 - Heinz-Harald Frentzen.
4 - Mika Hakkinen.
5 - Damon Hill.
6 - Ralf Schumacher.
AN  


Kvalifikations rapport

Dagens kvalifikation op til Luxembourgs Grand Prix her på Nurburgring i Tyskland blev en rigtig gyser.
På grund af at Mika Hakkinen og Michael Schumacher står lige i pointstillingen i dette års mesterskab, så var det meget vigtigt for de to kørere at få den bedst mulige startplads på gridden, nemlig polen, men der er kun plads til en af dem! Næsten lige så vigtigt for de to kørere, er det at få deres teamkollegaer med frem, så de evt. kan "beskytte" dem mod angreb bagfra. Så de over 100.000 tilskuere der var kommet for at se kvalifikationen, havde virkelig noget at se frem til.

Vejret: Der var let regn umiddelbart inde kvalifikationen.

Kvalifikationen minut for minut:
MinutHændelse
1Esteban Tuero er første mand på banen.
3Dagens første tid:
Esteban Tuero - 1:24,247
4Olivier Panis og Jarno Trulli kører ud på banen.
Jarno Trulli - 1:22,???
6Jacques Villeneuve - ud på banen.
9Michael Schumacher på banen.
11Jacques Villeneuve - 1:20,637 = Pole.
12Michael Schumacher spinder af i sving nr. 9 (Ford Kurve), han holder dog liv i raceren, og kan køre tilbage til pitten.
14Der er nu mange kørere på banen.
Olivier Panis nu på 4. pladsen.
Eddie Irvin på banen.
AN  


Tyrrell-Ford, kvalifikation

Et spørgsmål om balance

Tyrrell kørerne Toranosuke Takagi og Ricardo Rosset kvalificerede sig godt til morgendagens Luxembourg grand prix, selvom deres respektive 19. og 22. pladser på griden kunne have være forbedret hvis omstændighederne havde været mere favorable. Rossets bil fik en motorfejl i morgenes afdeling som kostede den brasilianske kører 40 minutters set-up tid, mens Takagi havde problemer med at finde en effektivt chassis balance til at klare de snævre sving på Nürburgring. Begge mænd forblev dog håbefulde for forbedrede forhold i morgendagens løb.

Toranosuke Takagi:
"Jeg havde problemer med at finde en god chassisbalance i dag og det gjorde tydeligvis svært at få de nødvendige hurtige sektortider samlet da det blev tid til kvalifikation denne eftermiddag. Banen var meget glat som det første om morgenen og jeg havde et par spin, da jeg pressede lidt for meget. Jeg tror dog at vi kan forbedre bilen noget mere, så jeg er optimistisk med vores chancer i morgen."
Position: 19
Bedste omgang: 1:21.525

Ricardo Rosset:
"Jeg er skuffet fordi jeg tror at vi kunne have været bedre. Vi havde ellers gode fremskridt med chassis set-up'et til morgen, men noget blev ødelagt i motoren lige efter at jeg var kørt ud i den anden afdeling. Hjulene blokerede og bilen spandt af banen. Det ruinerede tydeligvis yderligere arbejde og betød at vi ikke var hvor vi skulle være med hensyn til set-up da det blev tid til kvalifikation. Alligevel vil der være en mulighed for at prøve med nogle ændringer i morgenens warm-up i morgen, så jeg tror at der er muligheder for et godt løb."
Position: 22
Bedste omgang: 1:22.822

Dr. Harvey Postlethwaite:
"Vi skal huske at det er Toras første løb her på 'Ringen' og at han stadig skal lære den indviklede bane at kende. Vi har kæmpet for at finde den rette balance på begge biler i dag, men hvis vejret tillader det er der stadig chancer for forbedringer inden morgendagens løb."

BB  


Stewart-Ford, kvalifikation

Paul Stewart: "Samlet er vi rimeligt tilfredse med vores præstation. Rubens holdt 9. pladsen i nogen tid og blev til sidst slået ned få hundrededele af Alesi i kampen om 11. pladsen. Efter ikke at have levet op til forventningerne i denne morgens regnvejrsafdelinger, repræsenterer kvalifikationen en stor forbedring, specielt for Rubens. Der tales overalt om at der er regnvejr på vej, så fra 12. pladsen tror vi det er muligt med en top-10 placering. Serie 6-motoren kørte igen godt hele dagen, hvilket er meget opmuntrende."

Alan Jenkins: "I dag var der forskellige forudsigelser om regn i weekenden. Af alle de meteorologer som teamet konsulterede var det Jos der fik ret. Vi vil selvfølgelig følge hans råd igen i morgen. Da skyerne delvist drev væk havde vi problemer i 'mellemtiden' - halvt vådt og halvt tørt. Efter nogle prøveomgange på regnvejrsdæk, brugte vi intermediates i resten af 45 minutters afdelingen. Uheldigvis spandt Jos halvvejs inden i afdelingen mens banen var ret våd og teamet måtte vente til at bilen blev bragt tilbage under pausen. Yderligere tid blev tabt af et mindre koblingsproblem og han kom tilbage i træningen på tør bane. Vi måtte passe på store set-up ændringer på grund af at balancen ville forbedres når der blev lagt mere gummi på banen. Det viste sig at være en rimelig god antagelse da begge køreres første ture i kvalifikationen var deres hurtigste. Bilen er stadig hæmmet af mangel på vejgreb på denne bane og små ændringer i balancen giver en masse forskelle i omgangstider, specielt når der køres på den grænse der er krævet i kvalifikation. Gennem afdelingen dog især Rubens fordel af forbedret balance og af den luksus at køre med serie 6-motoren med flere omdrejninger."

Martin Whitaker: "Det er vores andet løb med den nye serie 6-motor. Igen kørte motoren godt i kvalifikationen, og begge kørere udtrykte tilfredshed med den forbedrede præstation og smidighed. Selv om vi skifter til serie 5 i morgen, vil vi arbejde hårdt i de kommende uger for at køre med dem (serie 6) i Japan."

Rubens Barrichello: "Vi forbedrede bilen som afdelingen gik, takket være holdets indsats. Vi gik åbenbart et skridt for langt i vores søgen efter det optimale set-up i slutningen af afdelingen, hvilket gav lidt understyring, men generelt er balancen i bilen rimelig god. Hvis man forventer at det kunne regne i morgen, giver 12. position på Nürburgring, i regnvejr, os en chance."
Tid: 1:20.530
Position: 12

Jos Verstappen: "Jeg er skuffet med den måde tingene udviklede sig i dag. I regnvejret under morgenens første træning virkede bilen god indtil jeg spandt. Uheldigvis ændrede bilen sig da banen blev tør og vi kæmpede for at finde balancen. Ændringerne vi foretog til set-up'et til morgen og under kvalifikationen så ikke ud til at have hjulpet - som mine tider indikerer. Vi vil bruge morgendagens warm-up til at forsøge at finde forbedringer inden løbet."
Tid: 1:21.501
Position: 18

BB  


Stewart-Ford, race

Rubens (kvalificeret som nummer 12) kørte konstant til mål på 11. pladsen mens Jos (kvalificeret som nummer 18) kørte sin bil hjem til en 13. plads. Vejrudsigten der lød på regn blev ikke til noget og selvom løbet startede mens det var overskyet sluttede det i strålende solskin. Begge kørere manglede vejgreb på det der viste sig at være en glat bane. Rubens gik efter en et-stop strategi mens Jos valgte to.

Paul Stewart:
"Det var godt at få begge biler i mål, men skuffende at vi ikke gjorde et større indtryk i løbet. Rubens et-stop strategi så ud til at være den rette, men han vandt ikke så meget som vi forventede. Sidste år kørte bilen meget godt her, men af en eller anden grund, luftfugtighed eller måske baneforholdene, gjorde at vi ikke fandt det samme præstationsniveau denne gang. Vi ser frem til næste uges tredags test i Barcelona for at finde forbedringer som vi sætte os i stand til at runde sæsonen af med et godt løb i Japan."

Martin Whitaker:
"Det næstsidste løb i sæsonen fik begge Stewart-Ford biler i mål for første gang siden det franske grand prix. Hele teamet vil være tilfredse med den øgede holdbarhed som blev vist i dag under løbet, hvor begge motorer kørte fejlfrit. Vi ser nu frem til det sidste løb på Suzuka, og før det vil teamet teste i Barcelona og Silverstone for at køre med serie 6-motorer i Japan."

Rubens Barrichello:
"Jeg kæmpede for at finde vejgreb i det meste af løbet hvilket betød at jeg ikke kunne forbedre min position som jeg havde håbet. Jeg var involveret i en kamp med begge Sauber'ere kort efter starten, men jeg måtte køre over kantstene i chikanen for at undgå at Jean Alesi og Johnny Herbert også fik fordel. Bilen lod til at køre bedst efter cirka 20 omgang og lige før mit første pitstop virkede den bedre, men Sauberne var ude for rækkevidde. Det var ikke en af de mest spændende løb."
Position: 11

Jos Verstappen:
"Jeg havde en meget dårlig start efter et mindre problem med koblingen. Begge stop gik meget godt, men jeg mistede chancen for at overhale Panis da han kom ud af pitten foran mig. Jeg havde en god duel med Salo cirka halvvejs i løbet. Mine omgangstider var ret konstante, men jeg var ikke i stand til at presse mere, fordi jeg kæmpede med understyring. Det er godt at få bilen hjem og jeg følte at jeg kørte et solidt løb."
Position: 13

BB  


Tyrrell-Ford, race

Anstrengelser bliver ikke belønnet

Det sidste europæiske grand prix i 1998 var ikke tilfredsstillende for Tyrrell, kørerne Toranosuke Takagi og Ricardo Rosset var begge skuffede over deres resultat. Efter at have ligget så højt oppe som nummer 13 sluttede Takagi til sidst på 16. pladsen, mens Rossets løb kom til en brat afslutning på 37. omgang da hans motor uden advarsel eksploderede. Han var på 19. pladsen på det tidspunkt. Begge kørere var på en tostop strategi til benzin og dæk og havde, fælles med alle Goodyear-kørerne i feltet, valgt at bruge Goodyears blødere 'Option'-dæk.

Toranosuke Takagi:
"Jeg pressede hård fra starten af løbet indtil den allersidste omgang i dag. Jeg fik også virkelig god service fra mit pithold, specielt under det andet stop. På trods af alt det, sluttede jeg sidst men det er mere resultatet af uheld end noget andet. Som på Hockenheim og Monza var jeg i stand til at køre mod Verstappen og Salo her på Nürburgring. Omgangstiderne var ekstremt tætte og de eneste forskelle var dæk, chassis set-up og de steder på banen hvor man måtte lade de hurtigere biler passere. Ser man på den positive side lærte jeg meget om denne bane som er meget teknisk og vi fuldførte løbet. Resultatet er meget skuffende, men teamet har al mulig grund til at være tilfredse med deres præstation - de gjorde alting rigtigt. Jeg kan kun håbe at en kombination af god materiel holdbarhed, problemfrit pitarbejde og mit kendskab til Suzuka-banen, kan gøre at jeg opnår Tyrrells bedste resultat i 1998 sæsonen i det sidste grand prix. Det vil være en god måde at takke alle for dette års anstrengelser.
Slutplacering: 16
Bedste tid: 1:23.392

Ricardo Rosset:
"Jeg havde en rimelig start og passerede Tueros Minardi på vej mod det første sving. Dækkene var gode på det tidspunkt, men efter fem omgange fik chassis'et mere og mere understyring. Efter at vi satte et friskt sæt dæk på ved det første pit-stop blev balancen forbedret og jeg var i stand til at køre hurtigere da jeg havde givet plads til den førende gruppe. Efter et par omgange begyndte understyringen at vende tilbage, men så gik motoren på pitstrækningen og jeg måtte slutte mit løb."
Slutplacering: Udgået
Bedste tid: 1:24.161

BB  

 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk