Presse
Englands Grand Prix


 3. fri træning
 4. fri træning
 Kvalifikation
 Presse konference - Englands Grand Prix
 

3. fri træning

TidspunktHændelse
10:00Det er overskyet og en lille smule tåget her til morgen på Silverstone.
10:01Der er allerede et par biler på banen, men de kommer i pit med det samme.
10:02Både Häkkinen og Schumacher er allerede på banen... Forholdene er gode selvom der stadig ligger en smule morgendug på banen.
10:04Wurz har nogle problemer med sin bil, han stopper ved indgangen til pitlane og skubber sin bil hen til sin pitbox. Han ønsker ikke assistance fra de tililende marshalls for han vil ikke smides ud af denne session.
10:06Zanardi har kørt sin første hurtige omg. 1:28.686. omkr. Et ½ sek. Langsommere end den tid han satte igår.
10:08Johnny Herbert er på en hurtig omg.
Frentzen har kørt en hurtig omg. 1:27.114.
10:10Herbert er en lille smule langsommere end Zanardi. Ralf Schumacher er på en flying lap, og kørte tiden 1:27.137
Frentzen forbedre sin tid 1:27.046, og er stadig hurtigst.
Alesi er hurtigst 1:26.912.
Michael Schumacher går på en flying lap nu.
Schumacher er allerede hurtigere end Alesi på 1. split.
10:11Schumacher afbryder sin flying lap.
Diniz har lige kørt 1:26.827.
10:12Schumacher starter på endnu en flying men hane er allerede et ½ sek. Ned på 1. Split, så han afbryder igen.
Ralf Schumacher er nu hurtigst 1:26.250
10:15Häkkinen og Coulthard kommer på banen.
10:16Häkkinen køre hurtigste tid 1:25.590.
Coulthard er på anden pladsen... Jacques Villeneuve er 6. hurtigst.
10:19
HVJ  


4. fri træning

Tidspunkthændelse
11:15Efter et kvarter af den sidste træning er der stadig ingen biler på banen
11.17Häkkinen som vandt dagen første træning, er første mand på banen, og Coulthard følger lige efter.
11:18Ferrari mekanikere justerer på det forreste hjulophæng på Irvine's bil. De måler også bilen ud igen, så Irvine sikkert fået nye ophæng på bilen.
11.20Hakkinen første flying giver ham tiden 1:25.476, hvilket er 1 sekund langsommere end morgenens tid.
Coulthard's første flying lap,1:26.124.
11:21Häkkinen kørte 1:25.037 på sin ande flying lap, kun et ½ sek. Langsommere end i morges.
Jacques Villeneuve kommer på banen og kører en flying lap, 1:29.693.
11:24Villy kører 1:27.475 på sin anden flying lap. Hvilket ikke var nogen forbedring.
Wurz kom en lille smule af banen, men kommer tilbage på banen igen og fortsætter.
11:27Ralf Schumacher er tilbage på banen, og kører 1:27.485.
Michael Schumacher kommer også på banen. Han kører 1:25.863 hvilket ikke er nogen forbedring, selvom det var tæt på.
11:32Hakkinen har været i pit og er nu kommet på banen igen og har lige startet en flying lap.
Michael Schumacher kører tilbage til pitten.
11:33Irvine er på banen. Han kører omkr. 1½ sek. Langsommere end Häkkinen.
Häkkinen kører 1:25.737
11:34Top 6: 1. Hakkinen (1:24.489); 2. Coulthard (+0.662); 3. M Schumacher (+0.812); 4. Frentzen (+0.917); 5. Irvine (+1.253); 6. Hill (+1.447)
11:36Eddie Irvine spinder i Luffield, og ryger i gruset og er fanget der. Hans frie tæning slutter her.
HVJ  


Kvalifikation

Tidspunkt Hændelse
14:01Pedro Diniz er første mand på banen.
14:02Diniz startpå sin flying lap.
Villeneuve, Zanardi, Fisichella kommer også på banen.
14:04Diniz' første tid er 1:27.789.
14:05Villeneuve har kørt sin første flying lap i tiden 1:27.233 og er foreløbig hurtigst.
14:06Fisichella har kørt sin første flying lap i tiden 1:27.857, og er tredie hurtigst.
14:08Hill kommer på banen. Og starter på sin første flying lap.
14:09Hill er 0.4s hurtigere end Villeneuve på 1. sektor.
Hill laver den forelg hurtigste tid 1:26.720.
14:10Både Barrichello og Wurz går ud på deres flying laps nu.
Barrichello er hurtigst med tiden 1:26.511.
14:11Irivine kørte 1:26.105 hvilket gør at han er hurtigst lige nu. Ralf Schumacher er 4. hurtigst.
14:14Irvine er allerede hurtigere end sin hurtigste tid, men abryder omgangen og kommer tilbage til pitten.
Frentzen kører1:26.209 og han er dermed nummer 2. Michael Schumacher køre 1:25.223 og er hurtigst lige nu.
14:15Schumacher fortsætter på en hurtig omgang.
14:16Men Schumacher kommer også tilbage til pitten, selvom han var 0.147s hurtigerer end sin egen tid på anden sektor.
Häkkinen går ud på en flying lap, og kører 1:24.943 hvilket er den hurtigste tid.
HVJ  


Presse konference - Englands Grand Prix

1. David Coulthard (McLaren-Mercedes), 1:32:30,144 (199.97 km/h)
2. Eddie Irvine (Ferrari), + 1,829 sekunder
3. Ralf Schumacher (Williams-Supertec), + 27,411 sekunder

Q. tillykke David, du har vundet det britiske Grand Prix. Hvordan har du det?

David Coulthard: Helt fantastisk! Da jeg kom på banen foran Eddie, efter mit andet stop, var jeg overbevist om at jeg kunne vinde løbet, hvis jeg kunne holde mig ude af ballade. Det er nok det mest nervepirrende løb jeg nogensinde har kørt, fordi det er så længe siden jeg har vundet. Da Mika var ude af løbet, vidste jeg at hele teamet stod bag mig, og var klar til at kæmpe for at jeg skulle score point. Men jeg er nød til at sige at dette er den bedste følelse jeg har haft i hele min racerkarriere. Jeg har altid ønsket at vinde det Britiske Grand Prix. Det er helt klar mine mekanikeres skyld at jeg kom ud foran Eddie. Vores biler var nogenlunde lige hurtige. Han var en lille smule hurtigere i starten, og jeg var hurtigst i slutningen.

Q. Det bedste er vel at du fik 10 point i dag, og at ingen af dine nærmeste rivaler fik point i dag. Har dette styrket dine mesterskabs Chancer ?

DC: Det er for tidligt at sige noget om det. Jeg ser ikke på det samlede mesterskab, men derimod på de enkelte løb som de kommer. Jeg har til dato missed 4 løb, hvor jeg ikke er kommet igennem løbet, så det er ikke gået så godt for mig som jeg havde håbet. Der er ikke nogle kører i feltet som ønsker at lukrer på at andre kører kommer til skade, så jeg håber selvfølgeligt at Michael ikke er kommet for slemt til skade og at han kommer tilbage til sporten. Og jeg er selvfølgeligt 1005 loyal overfor Mika som havde problemer i dag.

Q. Eddie, du førte løbet i starten, men du mistede en del tid ved dit første pit stop. Hvad skete der ?

Eddie Irvine: Det var først da jeg kom ind i pitten, at det gik op for mig at McLaren mekanikerne også ventede på en af deres biler. Først da jeg passerede dem gik det op for mig hvor tæt mine mekanikere stod på dem, og jeg kunne ikke få stoppet bilen så jeg kunne komme til at holde på den rigtige måde. Jeg kørte bare for langt, hvilket gjorde at de ikke kunne komme til at fylde brændstof på min bil med det samme, og jeg påstår at det kostede mig sejren.

Q. Din bil var meget hurtig i race trim. Arbejde du på det her til morgen?

EI: Vi prøvede nogle ting her til morgen, som skulle få min dæk til at holde lidt længere, men vi kæmpede med det hele morgenen, og vi fik det ikke til at fungere. Så vi gik tilbage til standard set-up.

Q. Da Michael kom til skade, kan du risikerer at blive kaptajn på Ferrari i nogle uger. Nu kan du også begynde at kæmpe for mesterskabet. Hvordan vil det påvirke de næste løb?

EI: Jeg ved ikke hvad der er sket med Michael. Jeg har hørt at han har det godt, så han er nok tilbage til det næste løb så det bliver business as usual.

Q. Du har kørt næsten lige op med Michael i år, og nu er han kørt galt. Hvad skete der på den første omgang ?

EI: Jeg fik en bedre start end Michael som startede meget dårligt. Jeg kæmpede med DC igennem de hurtige sving [ved Beckett's], og DC kørte en helt anderledes linie end míg igennem den anden halvdel. Jeg måtte løfte lidt og bremse for at undgå at køre op bag i ham. Det gjorde at jeg var nød til at køre bredt, uheldigvis med Michael lige bag mig. Så kom vi til Stowe corner han kom med høj hastighed bag mig og alle fire hjul var låst, og han fortsatte derfor lige ud. Måske ødelagde han sin frontvinge ved at køre op bag i mig da jeg var nød til at bremse for at undgå DC.

Q. Ralf, tillykke med din anden 3. plads i denne sæson. Det må have været svært for dig at køre dit løb, så kort tid efter din bror var kørt galt.

Ralf Schumacher: Da vi fik rødt flag efter den første start, vidste jeg først ikke hvad der var sket. Men det gik snart

HVJ  

 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk