MH: Livet er ikke nemt for en Formel 1 køre, eller for nogen top sportsmand, fordi man er tvunget til at lave så meget promotion. Men siden det Østrigske GP har jeg besøgt Mercedes fabrikken og mødt nogle af deres ansatte i produktions linen. Det er altid interessant at møde mennesker og at skrive autografer. Det var rart at se hvor interesserede de ansatte hos Mercedes, er i motorsport og modtage deres support. Det du så på TV var da David og jeg var iført Mercedes arbejdstøj under vores besøg på fabrikken..
Q. Giancarlo, for et år siden vand Gerhard Berger det Tyske GP for Benetton. Kan du gøre det samme?
GF: Jeg føler mig godt forberedt til dette løb, specielt fordi det er en af mine favoritbaner. Sidste år [Jordan] var jeg nummer 2 på gridden, og jeg førte et par omgange inden jeg punkterede.
Q. Tidligere på sæsonen lavede Alexander Wurz bedre resultater end dig. Har han stadig det forspring?
GF: Tidligere på sæsonen var jeg igennem en MEGET uheldig periode. Jeg lavede et par fejl, og var indblandet i et par ulykker. Men nu er jeg meget tilfreds med mine resultater. I de sidste par løb har jeg været hurtigere end Alex, selvom vi ligger meget tæt - untagen selvfølgelig i Østrig, hvor jeg havde pole og Alex startede som nr. 17.
Q. Ralf, Du må være meget tilfreds med det VM point som du fik i Østrig.
RS: Helt ærligt - Vi havde ikke forventet at få point i Østrig. Vi startede fra 9. Pladsen på griden og vi havde mange problemer gennem hele den weekend, så vi er meget tilfredse med vores point.
Q. har din gode placeringer i de sidste to løb, intensiveret arbejdet i Jordan teamet?
RS: De to løb har givet os vores motivation igen, og vi arbejde stadig hårdt på at forbedre bilen. Til dette GP er vi kommet et lille skridt videre ved at få en ny motor, og så håber vi på at vores dæk passer bedre til denne bane, end de gjorde i Østrig. Hvis alt fungere kan vi måske score 1 eller 2 point her.
Q. Var det sjovt at køre race med din storebror, under det Østrigske GP?
RS: Det beviste bare at det er muligt at køre fair i F1. Jeg skiftede kun linie en gang, men han kunne alligevel ikke komme forbi mig i 3~4 omgange. Det beviser bare at det er muligt at holde en konkurrent bag dig med fair midler.
Q. Mr. Todt, på spørgsmålet om team orders, har FIA udtalt, at det ikke er acceptablet at et team påvirker løbene, 'med mindre det kan påvises at det er på grund af VM kampen.' Da alle teams er interesseret i mesterskabet, betyder det så at team order er accepteret?
JT: Hvis du har læst presse-meddelelsen, vil du se at FIA har udtalt at de vil holde øje med alt hvad der sker under løbene, og så beslutte hvad der skal ske, hvis det er nødvendigt. Det er op til løbets officials at beslutte om en bestemt hændelse skal få konsekvenser.
Q. det betyder at i løber en risiko uanset hvilken en strategi i vælger ?
JT: Jeg er enig. Det er op til hvert enkelt team at beslutte deres strategi-og hvis om nødvendigt - at kunne overbevise FIA's Stewards om lovligheden heraf.
Q. Vil det betyde at nogle teams vil fortsætte med at påstå at deres kørere har 'bremse problemer,' når eller hvis de følger team orders?
JT: Det er stadig op til de enkelte bane officials at beslutte det. Jeg har ikke noget at gøre med at lave reglerne. Jeg skal kun følge dem.