Omg. | Begivenhed |
1 | Perfekt start for Mika Häkkinen & Rubens Barichello. David Coulthard kommer slet ikke ordentligt fra start, og bilen blev skubbet ind i pitten hvor han holdte i et par omgange |
2 | Häkkinen trækker fra Barichello |
3 | Coulthard kommer på banen igen efter at McLaren teknikerne har fikset bilen, men han er 3 omgange after |
4 | Barichello overtager føringen efter at Häkkinen's McLaren pludseligt taber fart - men dog ikke merer end at han kun dumper ned på en 3. plads |
5 | Top 3 - Barichello - M.Schumacher - Häkkinen - Coulthard, hutigste omg. 1:19.310 |
7 | Top 3 - Barichello - M.Schumacher - Häkkinen - Takagi laver en bremsefejl, men bliver dog på banen |
8 | Barichello trækker fra M.Schumacher - Häkkinen henter ind på M.Schumacher |
9 | Wurz er på en lille skovtur ude i gruset - Hill taber hastighed |
10 | Panis får 10 sek. straf for tyvstart - Hill i pit, hvor bilen tjekkes, og kører derefter tilbage på banen |
13 | Häkkinen presser M.Schumacher |
15 | Herbet kører MEGET langsomt |
16 | Häkkinen presser M.Schumacher endnu engang - Barichello øger sin afstand til M. Schumacher - Wurz er ude i gruset men kommer tilbage på banen |
18 | HVJ McLaren pressemeddelelseMika Hakkinen, Startnummmer 1, placering: 1:"Jeg nød virkelig dagens løb, selvom den ikke var uden problemer. Tidligt efter starten, hvor jeg trak klart fra Rubens og skulle til skifte op gennem gearene som normalt, da jeg mistede et gearskifte og tænkte at løbet var slut. Men jeg skiftede et trin ned og det hele fungerede fint igen. På tidspunkt var jeg faldet ned på en tredjeplads. Teamet har udført en enorm indsats siden Melbourne og gjorde et fantastisk pit-stop i dag, der gjorde forskellen i det afsluttende resultat. Så, det var et hårdt race - både fysisk og mentalt; men også et spændende et." David Coulthard, Startnummer: 2, placering: Udgået med pga. ødelagt gearkasse " Jeg kan ikke fortælle helt præcist hvad der skete på gridden inden vi har haft lejlighed til at studere dataterne. Da jeg endelig fik bilen i gang igen, var den hurtig; men jeg passede på ikke at blande mig i kampen mellem Mika og Michael. Ligemeget, jeg fik problemer med gearkassen. Jeg mistede femte gear og kørte i pit, fordi vi troede vi kunne gøre noget ved det. Men det var ikke muligt - jeg kørte ud igen og da jeg satte den i femte, synes hele gearkassen at eksplodere." Ron Dennis, Teamchef: "Det blev et begivenhedsrigt løb; men jeg er meget skuffet på Davids vegne, der stallede starten og efterfølgende led af gearkasseproblemer. Vi kender ikke den eksakte årsag til begge dele inden vi har studeret dataerne. Jeg er glad over Mika's sejr, der blev vanskeligere end nødvendigt som følge af et kikset gearskifte tidligt i løbet, som kostede ham føringen. Herefter fungere gearkassen korrekt og Mika kørte et meget disciplineret løb. Det var skønt for teamet at vinde ved hjælp af en veludført strategi." Nobert Haug, Sportsdirektør hos Mercedes "En storartet indsats af Mika og teamet. Strategien var rigtig, hastigheden var god og jeg er virkelig lykkelig over resultatet, der er en god belønning for det, som hele personalet hos Mercedes og McLaren har arbejdet så hårdt for i den sidste måned. Den første sejr efter vores verdensmesterskab vil være et dejligt minde. " KLH Ferrari pressemeddelelseMichael Schumacher, startnummer 3, placering: 2"Jeg er meget tilfreds med anden pladsen. Det var ikke hvad vi forventede efter gårdagens kvalifikation. Det lykkedes teamet at forbedre bilen til løbet og den var betydeligt bedre. Da jeg kom ud bag Mika efter mit pitstop, kunne jeg kun presse på og håbe på, at han ville lave en fejl; men han kørte et godt løb. Der er nogle nye udviklinger på vej inden Imola, der vil hjælpe os med lukke hullet endnu mere. Jeg er ikke foruroliget over pointstillingen eftersom vi er på et meget tidligt tidspunkt på sæsonen. Eddie Irvine, startnummer 4, placering 5: "Min bil var meget dårlig i eftermiddags og føltes underlig. Den fungerede godt i warm-up'en, så jeg kan kun forestille mig, at noget er brækket. Det noget vi skal undersøge. Rattet føltes tungt og forenden tog bunden meget dårligt. Jeg lavede en god start; men var meget forsigtig a.h.t. Michael lige foran. Efter mit andet ikke planlagte pitstop, på nye dæk og med lav benzinbeholdning var der endelig vejgreb i bagenden og jeg forsøgte virkelig hårdt at få ram på Ralf. Yderligere forbedringer er på vej til Imola og jeg er lykkelig over at tage dertil med føringen i verdensmesterskabet i behold til vores hjemmepublikum" Jean Todt, Teamchef "At få begge biler i mål var meget positivt og det stiller os godt i begge mesterskaber. Lidt en skam for Eddie, der havde fortjent en tredjeplads. Han blev tvunget til en ikke planlagt pitstop for at få fyldt luft på til motorens pneumatiske ventilarrangement. Ligemeget, vores niveau af konkurrencedygtighed er så høj, at vi er skuffede over andenpladsen. Vort team, stærkt og sammensluttet, har arbejdet med beslutsomhed for at løse vore problemer. Nu rettes opmærksomheden mod vor hovedkonkurrent og forbedring af vor indsats." KLH Stewart Ford pressemeddelelseRubens Barrichello, startnummer 16, udgået fra en tredjeplads på runde 44 med en ødelagt motor"Det at føre et løb fik mig til at mindes mine Formel 3 dage. Jeg fik en god start og farten var i orden indtil første pitstop. Jeg manglede en smule kontinuitet i det andet sæt dæk og kørte sandsynligvis ikke godt nok til at vinde; men stadig til en placering på podiet. Jeg tror, vi fik vist i dag, at vi kan være med i front. I kunne fornemme at publikummet var bag mig, så det er sørgeligt for dem og hele teamet, at vi ikke gennemførte i dag." Johnny Herbert, startnummer 17, udgået på 15. omgang med en hydraulisk fejl. "Der var en smule forvirring i starten fordi Coulthard stallede på gridden og jeg tog en forkert linie. Det kørte godt og jeg tog et par placeringer, da Hill og Wurz rørte hinanden. Jeg nåede op på en 7. Plads, da jeg fik hydrauliske problemer og det var enden på det Brasilianske Grand Prix for mit vedkommende." Paul Stewart, næstformand i bestyrelsen "Vi viste en masse i denne weekend, ikke mindst at føre et Grand Prix for første gang. Vi var en smule bekymrede over holdbarheden inden løbet og det blev da også vor skæbne slutteligt. I alle tilfælde rejser vi fra denne weekend velvidende at vi har en bil, der kan være med i spidsen. Det er altid nemmere at finde holdbarhed end hastighed. Rubens kørte fremragende og Johnny havde haft en mulighed for at slutte i pointene, hvis tingene havde fungeret for os." Martin Whitaker, Direktør i Ford Racing Europa "På trods af Rubens motorfejl og Johnnys hydraulik fejl, kan hele teamet rejse fra Brasilien med en følelse af tilfredshed. Gennem hele træningen fik vi vist at Melbourne ikke var en gangs forestilling, og nu har Stewart Ford teamet passeret en ny milepæl: velfortjent at føre et løb. Weekenden beviser at afslutning på podiet, måske endda øverst, er indenfor rækkevide i år." KLH Jordan pressemeddelelseHeinz Harald Frentzen, startnummer 8, placering: 3" Jeg er virkelig lykkelig over min anden afslutning på podiet i denne sæson - jeg har det storartet ! Da jeg måtte slutte før tid på den afsluttende omgang, tænkte jeg i et skræksekund, at jeg havde mistet tredjepladsen; men så fik jeg en meddelelse fra teamet, at alt var o.k. Vor strategi med et sent pitstop på de hårde dæk fungerede rigtig godt. Jeg nød løbet, især efter Fisichella pittede, fordi jeg havde været holdt op et stykke tid bag ham, og det føltes storartet at hente tid på de næste omgange med fri bane foran mig. Det var hårdt arbejde, især det første stint, der var meget langt. Først efter løbets afslutning blev jeg klar over, hvor ukomfortabelt de afsluttende omgange af løbet var. Jeg fik nogle hårde kramper på podiet og kunne dårligt bevæge min højre arm. Men tredjepladsen var det værd. Teamet udførte et fremragende job og motoren var meget pålidelig. Jeg ser virkelig frem til Imola, hvor vi forventer yderligere forbedringer på bilen." Damon Hill, startnummer 7, udgået efter sammenstød med Wurz "Jeg var meget skuffet og temmelig vred, da jeg blev skubbet ud af løbet. Jeg syntes ikke at det var særlig god kørsel af Alexander Wurz, eftersom jeg havde udbremset ham og vundet retten til hjørnet/ linien, blev han ved med at komme over indtil vi stødte sammen. Sammenstødet ødelagde mit ophæng/ affjedring og tog mig ud af løbet. Heldet har ikke været på min side i de første 2 løb; men det vil ændre sig." Eddie Jordan, Teamejer "Det er en drøm, der går opfyldelse for Heinz Harald. Han har kun været hos os i 2 løb, og har allerede scoret 2 podium placeringer, så jeg er meget glad og tilfreds med ham. Han kørte vidunderligt i dag, og strategien vi valgte i går efetr kvalifikationen fungerede godt. Atmosfæren i teamet er storartet, og vi har fået en vidunderlig opbakning af Mugen-Honda og alle sponsorerne. Damon Hill har haft en nøgleposition i opbygningen af vor selvtillid siden begyndelsen af sidste år, og nu med Heinz Harald i teamet som hans teamkammerat, synes det som om vi bliver vedvarende stærkere. Hvem ville have troet, at vi skulle være indehaver af andenpladsen sammen med McLaren i både konstruktørernes og kørernes mesterskab, ved indgangen til årets tredje løb. McLaren og Ferrari er stadig de dominerende to; men jeg håber, vi stadig vil fortsætte at konkurrere med dem." KLH Benetton pressemeddelelseGiancarlo Fisichella, startnummer 9, udgået med ødelagt kobling"Jeg kørte ind i pitlanen lidt over halvvejs i løbet for mit eneste planlagte pitstop. Uheldigvis, da jeg skulle afsted igen, kunne jeg ikke få den i gear. Rattet, hvor de elektriske kontakter til gearskiftet er placeret, blev skiftet, dog uden det løste problemet. Vi opdagede det var en ødelagt kobling. Jeg er virkelig skuffet, da jeg var komfortabelt i pointene med mulighed for at komme på podiet. Det var et hårdt race, da banen var meget glat, især i de langsomme hjørner." Alexander Wurz, startnummer 10, placering: 7 "Det var et vanskeligt race. Jeg havde en meget god start og vandt nogle placeringer. Jeg fik en del understyring og da Damon Hill forsøgte at overhale, stødte vi sammen. Det havde indflydelse opsætningen og bilen blev vanskeligere at køre. Dette blev fulgt op af et problem med motoren, der ikke trak ordentlig. Så jeg er lykkelig for at have gennemført løbet; men det er en skam, at jeg ikke havde nogle point med hjem til teamet." Rocco Benetton, administrerende direktør. "Vi arbejdede godt over hele weekenden og vores strategi var god. Uheldigvis, måtte Giancarlo udgå med en ødelagt kobling. Alexander lavede en fantastisk start; men blev sat ud af spillet som følge af et sammenstød tidligt i løbet, der ødelagde opsætningen på hans bil." KLH Prost pressemeddelelseOliver Panis, startnummer 18, placering: 6"jeg er helt ærligt glad for at have fået sæsonens første point her i Brasilien. Allerede i morges, vidste jeg, at min bil opførte sig godt, og jeg var meget opsat på at vende tilbage til Europa med et godt resultat. Dette point er specielt væsentlig for mig, Prost teamet og Peugeot, fordi vi har arbejdet meget hårdt for at komme hertil, og sluttelig fordi det viser bilens potentiale. Efter min vellykkede indsats i warm-up'en, besluttede vi os for en 2 pitstop strategi; men straffen for tyvstarten ødelagde vores planer. Men ligemeget, jeg fik en god start og tog 3 placeringer. Jeg kom hurtigt ind i en god rytme, som gjorde det muligt at overhale flere biler. Jeg ønsker virkeligt at takke hele teamet for et storartet stykke arbejde over hele weekenden, og jeg er sikker på, at flere points vil følge denne ene." Jarno Trulli, startnummer 19, udgået med defekt gearkasse. "Efter warm-up'en besluttede vi os for en pitstop strategi. Jeg fik en god start, og selv om jeg havde meget brændstof ombord, kunne jeg følge med Ralf Schumacher. Efter kun et par omgange, følte jeg der var problemer med gearkassen: den blev ved med at springe ud af gear. Jeg forsøgte at fortsætte, og på 18. omgang var jeg avanceret til 9. pladsen. Problemet blev værre og på den 21'tyvende omgang kom jeg ind i pitten for at teamet kunne checke elektronikken. Uheldigvis kunne vi ikke løse problemet, da det viste sig at være af mekanisk art, og jeg måtte udgå en omgang senere. Jeg er meget glad for Oliver scorede vores første point i år. Det er godt for hele teamet." Corrado Provera, Sportsdirektør i Peugeot "Oliver Panis havde et meget stærkt løb bag rattet i Prost Peugeot AP02. Bilen og motoren har bevist, at de er både hurtige og effektive. Han leverede vores første points i 99 sæsonen. Hans omgangstider var meget konstante og tæt på de bedste gennem hele Grand Prix'et, og demonstrerede endnu en gang, at vore biler kan være med i kampen om pointene." Alain Prost, teamejer "At score point i sæsonens anden Grand Prix er meget positivt for hele teamet. Nu til dags, er det temmelig hårdt at komme i pointene. Selvom Oliver blev straffet for en tyvstart og stallede ved det første pitstop, kom han sig hurtig og kørte konstant hurtigt. Han havde et virkelig godt løb. Vi er meget tilfreds med resultatet og bilens præstationer. Jarno startede ud på en en-pitstop-startegi og det så også godt ud for en afslutning i pointene. Uheldigvis fik han problemer med gearkassen, der tvang ham til at udgå. For anden gang i dag, har vi vist at vi kan være meget hurtige i race trim; men vi mangler stadig at forbedre vore præstationer i kvalifikationerne." KLH Williams pressemeddelelseRalf Schumacher, startnummer 6, placering: 4"Det var en meget tilfredsstillende dag. Efter kvalifikationen havde vi helt sikkert ikke regnet med at slutte som nummer fire. Vi har stadig en masse arbejde at udføre, og forhåbentlig kan vi vende tilbage med en endnu bedre pakkeløsning til næste løb. Det var temmelig hårdt at holde pladsen foran Eddie Irvine, der var en del hurtigere end os. Han var på friske dæk og med lille benzinbeholdning; men han blev aldrig rigtig en trussel." Allesandro Zanardi, startnummer 5, udgået med defekt "I starten var bilen i en god balance og jeg tænkte, jeg kunne have et godt løb, specielt fordi jeg havde en masse benzin om bord. Det var helt sikkert godt for bare en pitstop og jeg forsøgte at udskyde stoppet så meget som muligt og derved overhale nogle stykker. Jeg kunne følge med de andre kørere. Så gik differentialet og bilen blev vanskelig at køre. Teamet bad mig blive ude og jeg kørte så stærkt som muligt. Jeg er stadig ikke sikker hvad det var; men jeg tror det var problemer med gearkassen. Jeg må sige, at jeg ikke føler mig særlig heldig, da Ralf'es bare fortsætter med at køre. Det har været endnu en vanskelig weekend; men jeg har tillid til at Winfield Williams kan rette op på det." Patrick Head, teknisk direktør "Det var et godt resultat efter knap så god en kvalifikation. Selvfølgelig hjalp det at en eller to biler udgik; men Ralf kørte et godt race og var konkurrencedygtig med biler på den samme pitstop strategi. Nu må vi arbejde hårdt på at finde ud af og løse problemet, der har indflydelse på Alex' bil, og være sikker på at det er overstået for både hans og hele teamets skyld. Vi tabte dataoverførslen med Ralfes bil på et tidligt tidspunkt i løbet. Det blev rettet; men der kom mindre benzin på end hensigten og det blev snert med benzinen mod slutningen. Vi besluttede, at hvis Ralf kunne blive foran Eddie, ville vi lade ham blive ude. Som det var, var det bare nok. Et godt resultat for Ralf, meget skuffende for Alex og vi håber at kunne gøre det bedre i Imola." KLH Minardi pressemeddelelseMarc Gene, startnummer 20, placering 9"Jeg er meget glad for resultatet. Mit hovedmål var bare at gennemføre for at vide mere om mine fysiske reaktioner på så langt et løb, og at se hvordan bilens ydelse på så vanskelig en bane. Jeg erkendte, at min M01 er meget pålidelig. Uheldigvis blev tvunget til at tage et ikke planlagt andet pitstop - ellers havde jeg sluttet som nummer 8." Stephane Sarrazin, startnummer 21, udgået efter voldsom ulykke "Jeg er meget skuffet fordi det var et godt løb. Jeg var opmærksom på, at jeg kunne have forbedret min position. Pludselig, jeg ved ikke hvad der skete på langsiden, brød min bil ud og smaskede ind i barrieren. Det er en skam, for jeg kunne have kørt et godt løb." Cesare Fiorio, teknisk direktør "Teamet udførte et godt stykke arbejde i dag. Vore køreres præstationer var på højde med andre biler, der anses for at være konkurrencedygtige. Faktisk spandt Sarrazin af på tredje omgang, da han forsøgte at overhale Zanardis Williams. Jeg er skuffet over Sarrazins ulykke, der forhindrede ham i at score point; men meget glad for Marc, der er ved at blive mere erfaren." KLH BAR pressemeddelelseJacques Villeneuve, startnummer 22, udgået med fejl på hydraulikken"Bilen kørte meget hurtigt, da hydraulikken fejlede, hvilket er en skam. Uheldigvis, havde jeg en meget dårlig start, og da de vinkede med det gule flag, måtte jeg sætte farten ned og blive bagerst i feltet. Det lykkedes at vinde nogle placeringer, og køre op fra bagenden og til en placering som nummer 7, var meget tilfredsstillende. Vi beviste, at vi kan køre stærkt, så fra næste løb håber vi på et godt løb fra fredagen og fremefter." Ricardo Zonta, startnummer 23, stillede ikke op som følge af et uheld om lørdagen Craig Pollock, administrerende direktør "Det er virkeligt et skuffende resultat; men Jacques kørte et virkelig storartet løb ved at køre op til plads som nummer 7 efter at være startet bagerst i feltet. Det er et meget godt tegn på at tingene går i den rigtige retning og at teamet arbejder meget godt sammen. Ærgerligt at Ricardo ikke kunne være med i løbet - så havde vi haft endnu en chance for at komme i pointene. Hele teamet ser frem til, at have ham tilbage." KLH FIA's pressekonference1. Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes), 1hr 36:03.785s; 2. Michael Schumacher (Ferrari), 4.9 sekunder efter; 3. Heinz Harald Frentzen (Jordan Mugen/Honda), 25.9 sekunder (fuldførte ikke) Sp.: Tillykke Mika med endnu en sejr i det Brasilianske Grand Prix. Der var et dramatisk øjeblik efter 3 omgange, da din bil faldt tilbage og Rubens Barrichello og Michael Schumacher kørte forbi dig. Hvad skete der ? MH: I det øjeblik tænkte jeg at løbet var forbi for mit vedkommende. Jeg kom rundt om den 3 kurve, valgte gear som normalt og med speederen i bund. Alting så godt ud og afstanden til Rubens blev større. Men da jeg valgte et højere gear, i stedet for at gå i indgreb, var der ingen gear. Helt sikkert tænkte jeg at spillet var ude; men teamet gav mig besked på at fortsætte - og pludselig kom gearene tilbage. Jeg var i stand til at fortsætte; men havde allerede på det tidspunkt tabt 2 placeringer. Sp.: Du fandt så dig selv forfølgende Michael, og da han kom ind til sit første pitstop, tog du 2 hurtige omgange, og du pressede meget hårdt da han kom ud igen. Hvor meget fart havde du i baghånden ? MH: Lad os sige det på denne måde: Jeg kunne have kørt endnu hurtigere i de omgange. Men der var trafik hele tiden, det var virkeligt uheldigt, jeg var virkeligt opsat på det, og nød at strække helt ud; men mistede en masse tid i trafikken. Uden den , kunne jeg være et sekund hurtigere pr. omgang. På den anden side, selvfølgelig har man altid noget i baghånden i et løb som dette. Sp.: Michael, er du glad eller skuffet over din andenplads i dag ? MS: Det kunne være værre. Jeg kunne være blevet treer eller firer, Nej, for at være ærlig, allerede i warm-up'en så det ud til at vi var mere konkurrencedygtige, og det beviste jeg i løbet. Selvom Mika var bag mig, var det åbenlyst at Mika var hurtigere end mig. Men overhaling er meget svær i F1 og han fik aldrig chancen. Vi planlagde vor pitstop på en måde vi troede ville være den bedste måde at holde ham bag os; men han var i stand til at køre nogle hurtige og genoptage løbet foran mig ( efter mit pitstop ). Der var ingenting vi kunne gøre ved det. Efterfølgende pressede jeg så meget som jeg kunne; men det var åbenlyst at han ikke strakte helt ud. Stadigvæk ønskede jeg at se hvad der kunne ske mod slutningen. Personligt kan jeg leve med den nuværende afstand ( op til McLaren Mercedes ), fordi jeg ved, hvad vi kan forvente af udvikling på bilen til de kommende løb. Det ene sekund afstand i kvalifikationen var uacceptabel, men vi kan leve med denne ( afstanden under løb ), det bliver en lang sæson og vi har tiden til at udvikle bilen. Vi er sikker på, at vi vil se flere nærkampe i fremtiden . SP.: Du nævnte skridtet fremad i ydeevne som i fandt natten over. Hvad gjorde i ? MS: Det kunne du lide at vide, gætter jeg på ! Desværre .. SP.: Heinz Harald - hvilken en sæson så langt for dig: to løb for Jordan, to gange på podiet, delt andenplads i mesterskabet; men et dramatisk øjeblik på den sidste omgang, da din bil stoppede. Hvad skete der ? HHF: Jeg ved stadigt ikke rigtigt hvad der skete på den sidste omgang. På et øjeblik mistede jeg benzintrykket. Jeg var virkeligt overrasket, da motoren satte ud og teamet fortalte mig ikke at jeg var ved at køre tør. Problemet synes at være at vi ikke har mere brændstof tilbage; men alt hvad jeg vidste, var at advarselslampen for benzintryk lyste op. På det tidspunkt pressede jeg på som bare fanden. Jeg ønskede ikke at blive overhalet af Mika med en omgang. Også midtvejs i løbet måtte jeg kæmpe hårdt, fordi jeg var blevet ude på mine gamle dæk i forsøget på at genvinde nogle placeringer. Jeg havde en del store afkørsler. Heldigvis stoppede jeg på det rigtige og det var nok til at beholde min tredjeplads. SP.: Vidste du, at du var stadig treer ? Du så meget skuffet ud på TV ... HHF: Mit første indtryk var, at jeg sandsynligvis ikke var treer længere; men da der ikke var flere på omgan KLH Sauber pressemeddelelseJean Alesi:
Vores bil var helt klart hurtig nok idag, til at jeg kunne have tage point. jeg tror at jeg overhalede 11 biler igennem løbet.! Jeg spandt på anden omg., men det var helt klart min egen skyld, men fik hurtigt bilen på ret kurs igen. Jeg fik simpelthen det maximale ud af det set-up, som blev lavet på bilen, efter formiddagens warm-up. Pedro Diniz: jeg kæmpede idag igen, med en del overstyring på min bil, men alt andet lig, vores strategi med et langt første stint viste sig at være helt rigtigt, og jeg var helt oppe på en 6 plads, da Tagagi kom ud foran mig, efter sit pit stop. Da jeg prøvede at komme forbi han i Turn 10, kom han lige ind foran mig, og kørte hen over min bil's næse, og jeg spandt. Jeg er virkeligt gal på ham; han må fan.. lære at se de blå flag, specielt når der viftes så mange for ham. Peter Sauber: Jeg er meget godt tilfreds med både Jean og Pedro idag. Begge vores biler lå til at score point inden de måtte udgå; Jean på en 5. plads, Pedro på en 6. plads. Jean satte to gange under løbet, hurtigste omg., og all over lavede han den 4. bedste tid under løbet. Når vi kan køre så stærkt under løbet må vi spørge os selv, om hvorfor vi ikke kan finde den samme hastighed under kvalifikationerne HVJ Arrows pressemeddelelsePå en varm og dejlig sommer dag i Brasilien, kom Arrows Teamet igennem søndagens Grand Prix med blandede følelser. Toranosuke Takagi kørte et godt løb og kom i mål på en 8. plads, Hvor imod Pedro de la Rosa måtte udgå ude på banen med et hydraulisk problem på 52. omg.Toranosuke Takagi - Car 15 - 8th "Jeg startede løbet på hårde dæk, hvilket passede mig meget godt de første omgange, men derefter blev bilen meget vanskelig at køre, og det var umuligt for mig at følge med de andre biler. Ved mit første pitstop, fik jeg et sæt skrubbede dæk på, hvilket gjorde bilen meget bedre at køre i. men på det tidspunkt var det allerede for sent for mig at hente de andre. Det lykkedes dog for mig at komme forbi en Minardi og generobrer min 8.plads, hvilket var min anden top 10 placering i år." Pedro de la Rosa - Car 14 - DNF (Hydraulisk fejl) "Jeg er naturligvis meget skuffet over at jeg ikke kom igennem løbet, på grund af det hydrauliske problem der var på min bil. Jeg fightede imod meget hurtigere biler, og jeg lå foran Villeneuve aom ikke kunne komme forbi mig. Men det her er jo kun motorløb, og jeg ser frem imod løbet i Italien." Prince Malik Ado Ibrahim: " Vi er meget tilfredse med dagens resultat, selvom Pedro udgik med et hydraulisk problem. Tora gjorde det rigtigt godt idag, og det lykkedes ham at komme igennem løbet på en rigtig flot 8. plads." Chassis Numre: Takagi 02, de la Rosa 04, Spare 05 Spare Car sat op til Takagi HVJ
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|