1 - Eddie Irvine (Ferrari) - 1:28:12.438
2 - David Coulthard (McLaren-Mercedes) - 0.313 sekund
3 - Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes) - 22.282 sekund
Spørgsmål: Tillykke, Eddie, med denne sejer som bragte dig i en position, hvor du kun er to point bag Häkkinen. Efter den fantastiske træning og kvalifikation af McLaren, er du så lige så overrasket over din sejer idag?
Eddie Irvine: Jeg er helt bestem overrasket over min sejer, men samtidig vidste jeg godt at vi ikke var et helt sekund bagefter McLaren. I går troede jeg realistisk på at vi var omkr. Et ½ sek. Langsommere pr omg. Men vores biler er som regel bedre i selve løbet og så havde vi valgt den helt rigtige strategi idag.
Spørgsmål: Du vandt jo rent faktisk løbet i slutningen af dit første stint, ved at lave nogle rigtigt hurtige omgange. Kørte du på det tidspunkt bilen 100% til grænsen ?
Eddie Irvine: Nej, Jeg kørte rent faktisk så langsomt jeg kunne, i forhold til vores startegi. Der er selvfølgeligt tidspunkter hvor der skal køres stærkt i et løb. Jeg havde faktisk sparet på mit brændstof i starten af løbet, og jeg sad bare og håbede på at bilen ikke vil bryde sammen, for på det tidspunkt kørte jeg bag Barrichello og vi kørte ret langsomt. Hvis bilen var brudt sammen, vill den Italienske presse have myrdet mig! Men jeg lå der kun for at spare brændstoft og skåne mine bremser. Senere i løbet begyndte jeg at presse bilen, specielt da Barrichello kørte i pit til sit første stop, pressede jeg bilen meget hårdt.
Spørgsmål: Med omkr. 20 omgange tilbage, begyndte der at komme små røgskyer fra din bil. Ved du hvad det var ?
Eddie Irvine: Det kom formodentligt fra min hjerne! Jeg var meget stresset på det tidspunkt. Jeg havde problemer med mine bremser og bilen understyrrede helt vildt på det andet sæt dæk, Så jeg knoklede virkeligt for at køre gode omgangstider. Men det blev lidt bedre efter nogle omgange, men jeg havde stadig problemer med mine bremser. Det var grunden til at Coulthard hentede mig så hurtigt, og jeg var derfor nød til at fortrænge mit bremseproblem og presse bilen igen.
Spørgsmål: Eddie, du er kun to point bag Mika i mesterskabet og dette løb har vist at du er en værdig afløser som førstekører hos Ferrari. Næste løb køres på Hockenheim om 14 dage, hvordan har du det med de høje hastigheder og den lave downforce, og ydremerer klarede Ferraris sig ikke ret godt der sidste år?
Eddie Irvine: Under sidste uges test på Monza gjorde vi store fremskridt. Vi fandt overraskende megt tid i bilen. Hockenheim er en helt anden bane end Monza og vi ved godt at de her to drenge vil være hurtige uanset hvilken bane de køre på. Men som du kan se i dag, kan vi stadig slå dem, også selvom de er hurtigere end mig.
Spørgsmål: David, tillykke med din andenplads, men efter en godt start, var du involveret i et lille uheld på en kontroversiel første omgang. Kan du fortælle os om det ?
David Coulthard: Da jeg kørte ud af idealsporet troede jeg på at der var en chance for at komme forbi Mika i det første sving. Da jeg fandt ud af at det ikke var muligt, kravlede jeg tilbage i sporet, og jeg troede på at det ville være muligt for mig at komme forbi ham under indbremsningen til andet sving, for jeg havde været bedre end Mika hele weekenden, under inbremsningen til Remus kurven. Men på første omgang fejlbedømte jeg fuldstændig min indbremsning. Det har altid stået som et mareridt for mig, at komme til at køre ind i Mika, og da han kørte helt ud i svinget, prøvede jeg at krybe inden om, men uheldigvis dykkede han meget dybt igennem svinget, og kom ind i min bremse linie - Og katastrofen var uundgåelig.
Spørgsmål: Blev din bil skadet under sammenstødet ?
David Coulthard: Jeg fik brækket en front vinge end-plate. Men det betyder ikke noget, for hele løbet var et lang mareridt for mig, hvor jeg kun tænkte på det der s