Sidste år kunne man se, hvordan flere havde vanskeligheder med at finde en rytme på banen, og sidste års meget omskiftelige vejr i området gjorde det absolut ikke nemmere. Men samtidig skabte det også et af de mest afvekslende løb. Det var usædvanligt at se Rubens Barrichello i Stewart og Frentzen i Jordan i forreste startrække. Og som de fleste måske husker skiftede vejret en del under løbet, og takket være en noget anderledes strategi fra Jordan teamet, kunne Frentzen køre i mål som vinder. For BAR's vedkommende, havde de to kørere placeret sig med Zonta på en 10 plads og Villeneuve på en 12 plads. Villeneuve spandt senere af banen, og Zonta kom i mål på en 9 plads.
Men hvad forventer man i år?
JV: "Efter skuffelsen i Canada, vil det være rart at få point i Frankrig. Det må være klart, ud fra hvad vi præsterede i Canada, at bilen stadig bliver mere og mere konkurrencedygtig, men der er stadig visse ting der kan gøres bedre. Magny-Cours er specielt udfordrende for kørerne, men der har næsten altid været en masse spændende løb her. Jeg ser virkelig frem til løbet."
Ricardo Zonta: "Jeg kan virkelig godt lide banen. Det er både nogle hurtige og langsomme sving. Vi har testet i denne uge på banen, og har arbejdet meget for at finde et godt setup, og vi har fundet nogle forbedringer ved bilens køreevne. Præstationen i Canada var god, specielt i kvalifikationen, og det har forhøjet vores motivation til dette løb."
Steve Farrell, chefingeniør: "Vi har arbejdet hårdt siden Monaco, for at fastslå hvor nogle af de uheldige ting opstår i bilen. Vi har fundet en del ting som nu er rettet, og vi ved hvilken retning vi skal gå, for at finde et godt setup til denne type af baner. Ligesom i Canada, forventer vi mindst en top 10 placering. Ricardos 8 plads i kvalifikationen var meget opmuntrende, og vi håber at fremskridtene forsætter i positiv retning."
Så er det spørgsmålet hvordan jubilæumsbølgen vil påvirke McLaren denne gang. McLaren har kun vundet i Frankrig 4 gange. Første gang var i 1976, hvor nu afdøde James Hunt vandt, sidste gang var i 1989, hvor Alain Prost var sejrherren.
Sidste år var løbet meget spændende og afvekslende, på grund af de omskiftelige vejrforhold man havde sidste år. David Coulthard førte igennem en del af løbet, men måtte udgå med en elektronisk fejl. Derimod kørte Mika Hakkinen et af sine bedste løb nogensinde. Med en start placering helt nede som no. 14, måtte han kæmpe sig op igennem feltet. Han sluttede på en andenplads efter Heinz-Harald Frentzen.
I sidste uge var McLaren på Magny-Cours til test sammen med ni af de ti andre teams.
Teamets tre kørere var tilstede, to dage hver. Onsdag og torsdag var DC den hurtigste på banen.
David Coulthard: "Vi var igennem et stort program af testarbejde. Jeg var hurtigst begge de dage jeg testede. Det ser godt ud til løbet."
Mika Hakkinen: "Banen er én som vi kender godt. Der er en god blanding af langsomme hårnålesving, middelhurtige sving og hurtige chikaner. Der er nogle gode overhalingsmuligheder, specielt ved Adelaide hårnålen."
Ron Dennis: "Med ni løb tilbage, er der stadig mange point tilbage. Vi vil arbejde på at komme fra Magny-Cours med maksimum point."
Ron Dennis har til flere medier udtalt, at han egentlig forventer at Michael Schumacher bliver verdensmester i år. Lige nu fører MS med et stort forspring foran de to McLaren kørere.
"Vi er de to eneste teams, der kæmper om titlen, og når en sejr glider ud af hænderne på os, er det Ferrari, der får den. Der er mange gode kørere i feltet, men jeg tror at titlen går til Michael. Han er i samme situation som i Japan i 1998, hvor titlen var hans. Men vi håber selvfølgelig på at han fejler igen."
Så er der åbenbart gang i udtalelser og bemærkninger mellem de to teams igen. En del af det psykologiske spil. Kan man presse modparten til at gøre fejl, så har man vundet en mindre sejr, og kan det tilligemed aflæses på pointtavlen når sæsonen er slut, ja, så er det fint nok. Måske ikke helt fair, afhængig af metoden, men det er en del af gamet.
Montreal banen passede ganske fint til både bil og motor. Lav downforce og store krav til motoren på grund af de lange stræk, var nogle af de elementer der viste, at BAR Honda måske er på rette vej.
Man har i Honda delen af teamet, sideløbende med de faste ingeniører, haft et hold ingeniørpraktikanter til at arbejde der i seks måneder. De er nu returneret til Honda i Japan, hvor de skal videreudvikle deres kundskaber, og arbejde i Hondas motorsportsafd. Nogle af de ting de har arbejdet med i teamet, er begyndt at give sig udslag i de forbedringer man oplever nu.
Som optakt og forberedelse, har teamet været på Magny-Cours i sidste uge. Ricardo Zonta og Patrick LeMarie stod for størstedelen af testen, Jacques Villeneuve var med den sidste dag. Udover at arbejde med setup, var nogle reviderede og nogle nye aerodynamiske dele til afprøvning.
Honda har deltaget i 11 franske GP'er indtil nu. Og det endda på 5 forskellig baner. Første gang var på den gamle Clermont-Ferrand bane i 1965. Første podie placering kom i -68 på Rouen banen, hvor John Surtess kørte en andenplads hjem. I 1984 scorede Keke Rosberg et enkelt point på Dijon banen i Williams-Honda, året efter blev det til en andenplads, denne gang på Paul Richard.
Den første sejr kom i 1986 på Paul Richard ved Nigel Mansell i Willams-Honda, som blev gentaget året efter. Alain Prost fik også to sejre, dog i McLaren-Honda. Siden -91 er der blevet kørt på Magny-Cours, og det er blevet til enkelte podieplaceringer, men ikke flere sejre.
Jos Verstappen.: Jeg tror også at vi får et godt løb på Magny Cours. Det er et løb der passer perfekt til vores racere. Så jeg håber at vi kan forsætte med den succes, som teamet har lige i øjeblikket.”
Orange Arrows Test teamet tog direkte til Magny Cours efter det Canadiske Grand Prix. Mange af de andre teams var også på banen for at deltage i en 3 dages test.
Om onsdagen kørte Jos Verstappen i teamets testbil. Uheldigvis for Jos Verstappen, havde han mekaniske problemer om formiddagen. Det resulterede i en meget slem afkørsel, hvor Jos Verstappen næste smadrede raceren totalt. Jos Verstappen selv slap med ondt i nakken. Raceren blev sendt tilbage til Leafield, hvor man vil undersøge vraget og bygge den op igen. Jos Verstappen blev sendt hjem for at hvile sin ømme nakke. Jos Verstappen kørte 32 omgange om onsdagen. Den hurtigste omgang var på 1:17.809, som var dagens 8. hurtigste.
Om torsdagen forsatte Pedro de la Rosa med at teste videre for teamet. Torsdagen var en travl dag for teamet, men Pedro de la Rosa fik ikke kørt særligt mange omgange. Først skulle mekanikerne samle, og sætte ny motor i den nye testracer da den ankom til Magny Cours. Så skulle den indstilles til at passe til Magny Cours banen. Pedro de la Rosa nåede at komme ud til den sidste time af testen, men måtte køre i pit efter kun 9 omgange, da motoren havde en lille olielækage. Resten af tiden brugte man på at gøre raceren klar til fredagens test med Pedro de la Rosa.
Fredagen var en god dag for teamet. Man fik afprøvet hele testprogrammet, og Pedro de la Rosa fik kørt 83 omgange uden problemer.
Torsdag d. 29 juni kl. 15.00.
Pressemøde med følgende deltager.
Jean Alesi (Prost)
Mika Hakkinen (Mclaren)
Michael Schumacher (Ferrari)
Corrado Provera (Peugeot)
Jean Todt (Ferrari)
Frank Williams (Williams)
Fredag d. 30. juni kl. 15.30.
Pressemøde med følgende deltager.
Giancarlo Fisichella (Benetton)
Jarno Trulli (Jordan)
Jos Verstappen (Arrows)
Pierre Dupasquier (Michelin)
Alain Prost (Prost)
Hiroshi Yasukawa (Bridgestone)
Ved lørdagens pressemøde d. 1. juli vil de tre hurtigste kørere i kvalifikationen deltage.
Ved søndagens pressemøde d. 2. juli vil de tre hurtigste kørere i løbet være tilstede ved pressemødet.
Sidste år sejrede Heinz-Harald Frentzen i et regnfyldt løb, hvor Jordan havde den bedste pitstop-strategi.
Michael Schumacher, der allerede har to sejre på den franske bane, ser frem til årets 9. Grand Prix: "Det er en bane med en smule af alting, så bilen skal være god på alle områder for at være hurtig. Vores bil har været god på alle slags baner i år, og jeg forudser derfor, at den også vil være meget konkurrencedygtig i løbet. Vi testede på Magny Cours sidste uge, og jeg er sikker på, at vi vil være gode i løbet næste weekend."
Rubens Barrichello håber på, at han kan tage sin første sejr nogensinde. Men det ventes dog ikke, at han endnu vil angribe Schumacher, hvis han ligger bagerst. Barrichellos bedste præstationer i år, har været under regnvejr - og i sit stille sind håber han på en gentagelse af sidste års regnvejr: "Regn gør altid løbet mere svært, men det kan også gøre det mere spændende og ændre resultatet af løbet fuldstændigt, afhængig af pitstop-strategien. Banens overflade er meget jævn, og den bliver derfor meget glat, når vandet hober sig op. "
Schumacher er 22 point foran sin nærmeste rival Coulthard, mens holdet er 18 point foran McLaren. Det får dog ikke holdet til at slappe af iflg. teamchef Jean Todt: "Vi arbejder lige så hårdt nu som i begyndelsen af sæsonen. Vi laver konstant forbedringer, og vi tester bilen for at sikre, at vi bibeholder en 100% præstation gennem hele sæsonen. Uanset resultatet kan vi sige, at vi som hold gjorde det bedste, vi kunne. Vi håber, at det vil være godt nok til at vinde titlen."
Ferrari får dog endnu en gang hård modstand fra McLaren, der også var meget hurtige under sidste uges tests.
Willy Rampf, teknisk direktør: "Vi vil igen bruge den nye motor, som vi sidst brugte ved vores test på Monza, og ved kvalifikationen i Montreal. Den har flere hestekræfter, og vejer mindre end den nuværende. Vores test på Magny-Cours i sidste uge gik rimelig godt. Vi var i stand til at "køre" bilen ind, så den passer til banen til GP'et."
Peter Sauber: "Vores mål er at forøge antallet af point. Det regner ofte på Magny-Cours, og hvis det er tilfældet i år, vil det forøge vores chancer meget."
Pedro Diniz: "Magny-Cours er ikke en af mine favoritbaner. Men jeg kender den godt fra min tid i Ligier. Det kræver meget for at få bilen sat rigtig op, det er en teknisk svær bane. Den er forskellig fra de andre baner, fordi den er flad og meget jævn. Belægningen er meget følsom over for temperaturændringer. Stiger temperaturen, øges omgangstiderne også, lige meget hvad man gør ved bilen. Man kan bare ikke finde det ideelle setup som man havde fra starten. Når det regner, bliver banen utrolig glat."
Mika Salo: "Det bliver dejligt at komme til Magny-Cours, til en meget jævn bane, efter den utrolig ujævne bane i Canada. Bilen skulle blive endnu bedre end i Canada. Med et godt setup, et rigtigt dækvalg, en ny motor og ny aerodynamik, ja, så skulle vi kunne klare os fint. Magny-Cours er en bane som stiller tre primære krav, som er meget forskellige, men som alligevel skal hænge sammen. Vejret, motorens holdbarhed og et korrekt dækvalg."
HHF: "I de sidste sæsoner, har jeg faktisk kun gode minder fra Magny-Cours. Sidste år var selvfølgelig fantastisk. Jeg håber på en gentagelse i år, eller i det mindste en placering i top tre. Det er efter min mening ikke den mest spændene bane. Dog er den første venstre/højre kombination efter start/mål meget krævende, den kræver både mod og evner."
Jarno Trulli: "Ved testen i sidste uge, fandt vi på førstedagen et setup, som vi egentlig ikke kunne forbedre ret meget siden. Jeg tror, at vi har en bil som kan være med helt fremme, selvom jeg dog ikke tror, at vi vil være lige så stærke som i Monaco eller i Canada. Jeg tror også, at hvis vi skal gøre os gældende her, må vi ikke kvalificere os ringere end en 8 plads, og så skal vejret være med os, ligesom det var sidste år. Men det bliver herligt at komme her, de franske fans er meget entusiastiske."
Mike Gascoyne: "Vi kommer til Magny-Cours med et setup, og en overordnet strategi for hvordan det skal forløbe. Banen er meget speciel. Man kan kun forberede sig nogenlunde, da bl.a. vejret kan være meget omskifteligt her. Men på trods af det, så forventer vi et godt resultat på netop denne bane. Vi har været ramt af hel del uheldige ting i denne sæson, men vi er ved at nærme os et punkt, hvor mange af disse uheld og fejl, skulle være bragt ud af verdenen. Det mest vigtige lige nu er, at begge biler kommer i mål."
Gary Anderson: "Vi har været lidt for meget i medierne i den sidste tid, primært af de forkerte årsager. Men jeg har været så længe i sporten, at jeg ved, at det hele ikke kommer på engang. Det er helt sikkert, at præstationsniveauet ikke har levet op til forventningerne endnu. Vi har dog forbedret en hel del ting, som har gjort bilen væsentligt bedre. Vi har lavet adskillige forbedringer, som vi fik testet i sidste uge. Specielt på områder som selve bilens håndtering, og på det aerodynamiske område. Aerodynamikken er meget vigtig på en bane som Magny-Cours, på grund af banens karakteristik. Dækvalget er også af afgørende betydning, kørerne skal spare på dækkene på denne bane."
Eddie Irvine: "Jeg kan faktisk godt lide selve banen, selvom der mangler atmosfære. Den har den bedste belægning af alle baner, og sikkerheden er også i top, med de store afkørselsarealer. Det kan være meget komplekst at sætte bilen rigtig op, da aerodynamikken betyder utrolig meget her. Det er nogle enkelte overhalingsmuligheder, og nogle udfordrende sving, også selvom der er meget smalt nogle steder. Vejret bliver en afgørende faktor. Hvis temperaturen stiger, bliver omgangstiderne højere."
Men hvad sker der internt i teamet? Johnny Herbert har været ude med en alvorlig kritik af teamet, hvor han bl.a. sammenligner standarden med det forrige team, Stewart. Han mener ikke, at der sker nogen egentlig udvikling med bilen eller motoren. Jac Nasser, Fords øverste chef har taget til genmæle, og sagt, at man overhovedet ikke skal sammenligne Jaguar og Stewart. Jaguar skal bedømmes isoleret, da det er starten på en helt ny æra. Og han siger også, at man behøver tid og plads, så skal det nok komme.
Hvordan meningsudvekslingerne vil påvirke præstationerne i teamet, kan kun tiden vise. Første bevis kommer på søndag.
Forberedelse:
"Som forberedelse til det franske grand prix har Benetton, sammen med de andre teams, brugt tre dage med at teste i sidste uge på Magny-Cours. Som altid med test forud for et grand prix, var det koncentreret om at udvikle opsætning direkte til det kommende løb. Derudover blev en indledende vurdering af dækkene foretaget, selvom det vil blive genbekræftet i løbet af grand prix-weekenden da det er meget følsomme forhold. Generelt var testen succesfuld, og selvom der ikke blev forsøgt med mange nye udviklinger, blev der fundet en rimelig balance i racerne."
Løbet:
"Det eneste fælles mellem det sidste løb i Montreal og det franske grand prix er sproget. Fra den lave opsætning med downforce der blev brugt i Canada, vender vi tilbage til en typisk europæiske bane med høj downforce. Magny-Cours er karakteriseret af at have en meget glat overflade med lidt vejgreb. Den rene overflade på banen gør det også muligt at køre med lav kørehøjde (afstanden mellem bund og asfalt - red.) Magny-Cours er også en bane hvor ændringer i vejrforholdene kan påvirke racerens opsætning, omgangstiderne og valget af dæk og selvom der har været masser af test i sidste uge, vil den sidste beslutning tages under træningen. Vejret på Magny-Cours er generelt ekstremt eller variabelt og kan give yderligere problemer ved banen. Der er kun en overhalingsmulighed på banen og det er under nedbremsning til Adelaide-chikanen, selvom det meget hurtige højresving fører til den foregående strækning som gør det endnu mere risikabelt. Af denne grund er kvalifikationen tydeligvis meget vigtig. Banen er en typisk moderne europæisk bane, som på trods af stor sikkerhed mangler karakter. Det er forventet at det ikke vil føre til et spændende løb, selvom dækvalget og strategierne kan tilføre lidt spænding."
Ralf Schumacher: "Efter at vi ikke har fået point i de sidste tre løb, så håber vi på et bedre udfald denne gang. Med hensyn til mit ben, så har jeg ikke længere smerter i det, og er helt klar til at køre. Vi skal sætte bilen op meget omhyggeligt, banens karakteristik er meget anderledes fra de fleste andre baner, så alt hvad der vedrører aerodynamik, skal der arbejdes meget omhyggeligt. Udover det, skal vi sikre, at bilen har et godt mekanisk grip."
Jenson Button: "For en gangs skyld er vi kommet til en bane, som jeg har kørt på før. Det var mens jeg var i F3. Under testen i sidste uge fandt jeg ud af, at banen skal køres på en lidt anden måde i F1. Det er en bane, som jeg godt kan lide. Den har en meget jævn overflade, og forskellige typer sving."
Gerhard Berger: " Efter at vi har været ramt af forskellige udenoms omstændigheder, vil det være rart, hvis vi ka' få et løb uden regn og omstarter. Banen kan være meget hård ved dækkene, og det har kørerene fået at vide. Vi har i de seneste uger arbejdet med udviklingen af V10'eren. Der skulle nu være større holdbarhed i den, så vi kan begynde at få nogle point igen."
Frank Williams: "Teamet er en meget god form, men det er også nødvendigt nu, hvor vi er ved et tidspunkt hvor vi skal til at have points igen."
Det franske grand prix er meget vigtigt for Prost-Peugeot, da det giver teamet den største støtte for teamet sæsonen igennem. Derudover er det ventet at løbet giver nogle overraskelser, især med vejrforholdene. Denne bane, med de mange lange stræk og hårde nedbremsninger giver mange overhalingsmuligheder og er en af de hurtigste baner. Alle husker stadig det meget regnfyldte grand prix sidste år, som påvirkede kvalifikationen og løbet og gav et totalt uforudsigeligt resultat.
Når det kommer til de tekniske forberedelser til dette løb, har Prost-Peugeot især fokuseret på racerens stabilitet og på et opsætningsprogram der forsøger at forstå denne bane, holdbarhed samt sammenligning af dæk samt også at teste evolution 4 af Peugeot A20 for første gang, som vil blive anvendt i kvalifikationen, mens EV3-motoreren vil blive brugt under løbet på søndag.
Både Alesi og Heidfeld har testet den nye motorevolution og de er begge tilfredse med præstationen og dens køreregenskaber.
Nick Heidfeld kommenterer forud for teamets hjemmebane grand prix.
"Jeg ser meget frem til løbet, som næsten også er et hjemmebane grand prix for mig, som kører i et fransk team. Jeg er også kendt med banen hvor jeg har testet en del i Formel 1. Jeg håber at klare mig godt her for de mange tilskuere og fans af Prost-teamet, på en bane hvor Prost-Peugeot har klaret sig meget godt, især i sidste uge. Det var første gang vi kørte Peugeot A20 EV4'eren, og den er helt sikkert et stort skridt frem. Den gør raceren lettere at køre og giver meget kraft hele vejen rundt, ikke kun topfart på lange stræk, men også i sving og kurver. Det gør en stor forskel og forbedringen er helt sikkert flere tiendedele værd. Selvfølgelig behøver vi flere test med den nye specifikation, men jeg er sikkert på at det er et relevant skridt i vores fremgang."
Hele Prost-Peugeot ser frem til hjemmebane grand prix'et på søndag, som tilfældigvis er den samme dag som for to år siden for fodbold VM med deltagelse af Frankrig i EM-finalen.
Sp: Jean Todt – lad mig først ønske dig tillykke med dit syvende år som manager hos Ferrari. Er det syv år det skal tage?
Jean Todt: Syv år! Det tror jeg er en rekord! Det tager helt sikkert tid, og når man er i en stærk position i Formel 1, er det meget svært at blive der. For at gøre det skal man finde gode folk, og få dem til at arbejde sammen – og så beholde dem. Så kan man forvente at blive mere succesfuld. Men det er noget som kun tager syv sekunder at sige, men det tager syv år at opnå. Der er altid en fare for at folk får nok og ønsker at sende en hjem. Det er ikke sket indtil videre.
Sp: Hvor meget har dit arbejde hos Ferrari ændret sig i de syv år?
JT: Gennem årene er det på en måde blevet nemmere. I begyndelsen var det en ørken og siden er det blevet en stærk strøm. Jeg har stærke folk omkring mig: de har tiltro til mig og jeg har tiltro til dem – så tilsammen gør vi det godt. I begyndelsen var der ikke så mange folk.
Sp: Du ser ud til at have mindre greb nu end før.
JT: Som jeg sagde har jeg gode folk som jeg kan stole på. En god managers arbejde er at finde de rette folk og give dem en plads hvor de kan gøre det godt.
Sp: Har du en kommentar til FIAs ændring af reglementet til 2001?
JT: Det nye reglement er et resultat af en generel forståelse inden for den tekniske arbejdsgruppe som er blevet accepteret af Formel 1-kommissionen og verdensrådet. Vi har godtaget de ændringer.
Sp: Frank, er der nogen kommentarer fra dig om det nye reglement?
Frank Williams: Det er nødvendigt at grand prix-racere skal blive mere og mere sikre, om end det koster. Det er vigtigt at have skadesfri kørere hvis det er muligt.
Sp: Som et medlem af den ledende komite som arbejder for British Racing Drivers' Club og Silverstone, hvordan mener du at FIAs afgørelse om dette års løb har været fair?
FW: Jeg kan sige det helt åbent når jeg siger at jeg er meget imod det, og jeg har fortalt det til Max Mosley, at Silverstone skulle sættes i en offentlig gabestok på grund af vejrforhold som er uden for menneskelig kontrol. På trods af at mange selvudnævnte eksperter mente at parkeringspladserne skulle have været overdækket natten over osv. – det er simpelthen ikke muligt. Det er ikke nødvendigt for Silverstone at have en så svær tid.
Sp: Fra dit og teamets synspunkt har den første halvdel af sæsonen været bedre eller værre end du forventede?
FW: Samlet er vi hvor vi forventede at være, og vi har haft en del held, specielt tidligt på bekostning af de andre teams. Men jeg tror at vi kommet lidt ud i de sidste tre grand prix'er. Jeg har ingen ide om hvordan vi vil klare os i de resterende løb. Som alle andre som vil køre løb i grand prix'er, ønsker vi at gøre vores aller-aller bedste.
Sp: Michael, lads os få nogle kommentarer fra dig om dette løb når det kommer til sidste uges test her. Jeg har hørt at I har haft nogle motorproblemer.
Michael Schumacher: Et. Ikke nogle. Det var en eksperimentel motor, så der er ikke noget at bekymre sig over. Vi udførte et pænt arbejde i forskellig temperatur. Den første dag var meget varm, og så var de to andre dage køligere. Jeg vil kalde det en normal tre-dages test, efter at komme fra Canada som betød en tidsændring. Det er ikke tilfredsstillende, men det er normalt.
Sp: Forventer du at anden halvdel af sæsonen vil være tættere?
MS: Jeg mener at det allerede har været tæt indtil videre. Vores stærkeste fordel er at vi har været både holdbare og hurtige. Vi håber selvfølgelig at holde dette og der er ingen grund til at vi ikke skulle kunne fortsætte. Jeg tror at der vil være løb hvor vi vil være langsommere end McLaren og andre hvor vi vil være stærkere. Men det har været sådan før i tiden og det vil fortsætte.
Sp: Det ser ud til at have været sådan i flere år. Skal det altid
Og vi læger ud med den 1. frie træning, der er på 1 time. Der er ingen begrænsning på hvor mange omgange de enkelte kørere må køre i de frie træninger.
1. fri træning minut for minut:
Tid | Hændelse | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10:55 | Vejret på Magny-Cours banen er i øjeblikket solrigt, med en luft temperatur på 21 C og en bane temperatur på 35 C. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11:00 | De tre første teams der sender kørere på banen er Arrows, Minardi samt Prost. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11:01 | Der er nu 10 kørere på banen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11:02 | Så kører også Jenson Button ud på banen i sin Williams racer. Også Mika Salo er på banen nu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11:03 | Johnny Herbert kører ud på banen. Rubens Barrichello og Heinz-Harald Frentzen har slet ikke været i nærheden af deres racere endnu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11:05 | David Coulthard er på banen, men ser ud til at have problemer, han kører meget langsomt rundt. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11:06 | Ralf Schumacher på banen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AN Magny-Cours - 2. fri træningHvor første fri træning var præget af en del træghed efter at komme på banen, så er vi nu klar til dagens anden fri træning, og lad os så håbe at der kommer mere gang i den her.
2. fri træning minut for minut:
|