Williams teamet har i den seneste uge været hele 5 dage på Valencia banen, hvor de to testkørere, Marc Gene og Antonio Pizzonia sammen med Ralf Schumacher har testet og testet. Forberedelserne til Monaco er lidt anderledes i og med at banens karakter er meget anderledes. F.eks. køres der i La Rascasse svinget med mindre end 5000 om/min., endda i første gear. Det er dermed det langsomste sving i Formel 1. Derimod drejer det sig om at få et godt mekanisk grip. Kørerne er dog ikke ligefrem begejstrede for banen.
Montoya:
"Jeg kan ikke ligefrem sige at jeg nød det sidste år her. Det var en noget vanskelig weekend for mig. Jeg troede at det ville være sjovere end det var. Det er også underligt at køre her, faktisk ligger banen kun 150 meter fra hvor jeg bor. Banen i sig selv er meget langsom, der er kun et par enkelte hurtige sving. Det er så meget anderledes at køre race her end andre steder. Jeg håber at vi denne gang kan få mere ud af det end sidste år."
Ralf Schumacher deler en opfattelse som mange andre også har, nemlig at tiden er løbet fra at have et Grand Prix i det lille fyrstendømme.
"Jeg kan huske at én engang sagde at det at køre i Monaco var lige som at flyve med helikopter i soveværelset. En bedre beskrivelse findes faktisk ikke. Monaco er overhovedet ikke et moderne løb mere. Det relaterer kun til en tid som ikke findes mere. Atmosfæren er fantastisk, selvom jeg ikke bryder mig om at køre her. Banen passer ikke måske ikke helt så godt til vores bil som til Ferrari'erne. Men efter en positiv test i Valencia håber jeg at vi kan komme lidt tættere på de røde biler. Så længe vi stadig har en matematisk chance for at vinde mesterskabet kæmper vi videre. Vi har ikke tabt dette mål af syne og vil selvfølgelig prøve at opnå hvad vi kan i Monaco."
Sam Michels:
"Monaco er tæt og drilsk bane. Vejgrebet øges i takt med at der bliver kørt på banen, så vore ingeniører vil prøve at finde et setup med så meget mekanisk grip som muligt. Strategien bliver sikkert den samme som altid, meget afhænger dog af kvalifikationen. Michelin kommer med et rigtig godt dæk som vi skal bruge til kvalifikationen."
Et af de mange problemer som alle teams skal slås med i Monaco, er pladsen eller rettere sagt, mangel på samme. Lastbilerne med udstyr står normalt lige bag pittet, men det kan ikke lade sig gøre i Monaco. Alt absolut nødvendigt er pittet, alt andet må være et andet sted. Derfor bliver løbet af mange karakteriseret som det værste løb overhovedet i Formel 1 kalenderen, men det plejer jo at gå alligevel. Visse ændringer skulle der dog være foretaget til årets Grand Prix, men om alle får gavn af disse må vi vente og se.
Arrows har siden de første points kom i hus virkelig skærpet indsatsen. Man har da også set at de er lidt længere fremme end tidligere. Men er det nok til Monaco? Indsatsen ved testning er forøget. I sidste uge testede man 2 steder. På en bane i England hvor aerodynamikken blev testet og undersøgt. Man var også i Frankrig på den gamle Grand Prix bane, Paul Ricard, dog i den forkortede udgave. Den korte udgave minder i sin udformning lidt om Monaco, så flere ting blev testet i den anledning. Affjedringen i bagenden af bilen blev testet. Flere mulige indstillinger blev afprøvet. Bilens balance som kørerne flere gange har klaget over, arbejder man virkelig hårdt med i øjeblikket. Og det er nødvendige ting at arbejde med. Generelt har det hidtil været et problem og på en bane som Monaco, er det nødvendigt at alt fungerer. Der er stort set ingen pardon hvis køreren laver en fejl.
Frentzen:
"Monaco er virkelig et godt sted for et løb, og efter min mening er det dét bedste løb i kalenderen. Jeg bor her, så jeg kender alle gaderne som min egen bukselomme. Det er en snæver bane med nogle ret gode hårnålesving, som gør det sjovt at køre her. Banen kræver éns fulde koncentration hele tiden, man kan virkelig ikke tillade sig at lave fejl her. Vi testede på Paul Ricard i sidste uge for at simulere nogle af de forhold vi vil møde her. Vi fik mange virkelig gode data som vi kan bruge her i Monaco."
Bernoldi:
"Jeg kan godt lide Monaco, jeg havde et meget spændende løb her sidste år. Det er en meget underholdende bane at køre på, men straffen er hård hvis man laver fejl. Svingene er meget langsomme, og med de meget langsomme chikaner, så er det meget svært at køre her specielt fordi der er så snævert. Man skal være fuldt koncentreret hele tiden, det kræver at man skal være stærk både fysisk og psykisk. Det drejer sig om at få den bedste mulige kvalifikation da det er næsten umuligt at overhale her."
Ved de to tests man havde i sidste uge, benyttede man muligheden for også at teste flere forskellige dæk compounds. Også dækvalget er en afgørende faktor i Monaco. Vigtigst af alt for kørerne er at finde den rette balance i bilen. Det er blevet nemmere efter de sidste tests, men lige så vigtigt som før.
Jordan har mildt sagt haft en yderst vanskelig sæson indtil nu. Det har dog selvfølgelig hjulpet at Fisichella var i stand til at køre 2 points hjem til teamet og sig selv i Østrig. På minus siden af kontoen står uheldet med Sato og en totalt ødelagt racer. Derfor er Jordan kun i stand til at tage 3 biler med til Monacos Grand Prix. Man har ikke haft tid og de nødvendige muligheder for at bygge en ny bil.
Jordan var i sidste uge i Valencia og teste i 2 dage. Størst fokus var der på forenden af bilen. Setup af frontvingen og støddæmperne er yderst vigtige for bilerne i Monaco. Der køres ikke så stærkt. Til gengæld er banen yderst snæver og meget ujævn. Det mekaniske grip skal bare fungere. Kamberen på hjulene skal i den grad tilpasses fordi banen ændrer karakter mange gange på en omgang. Testen forløb ganske godt bortset fra nogle problemer med gearkassen som stoppede testen den ene dag.
Fisichella:
"Jeg betragter næsten Monacos Grand Prix som et hjemmebane Grand Prix. Jeg har nogle gode minder herfra. Jeg vandt det italienske Formel 3 mesterskab her i 1994, og har haft nogle ret gode resultater her i Formel 1 også, eksempelvis min andenplads i 2000. Banen er meget vanskelig og kompliceret, men den er også sjov. Atmosfæren er altid meget charmerende, med alle de mennesker der kommer her, byen i sig selv med dens placering ned til havnen og alle bådene."
Takuma Sato:
"Der er nu gået nogle dage siden mit uheld i Østrig, og smerterne er gradvist begyndt at forsvinde, så jeg er glad for at kan være med igen. Jeg ser også frem til det historiske Monaco Grand Prix (køres i skrivende stund) som planlagt. Det bliver en enestående oplevelse. Jeg vil gerne takke mine sponsorer for at give mig denne mulighed. Jeg har fået ulykken i Østrig på afstand nu og ved at det ikke vil få indflydelse på min præstation i Monaco."
Gary Anderson:
"Det gør en forskel at score points, det gælder for alle. Vi behøvede virkelig dette for at kunne komme videre. Med den styrke som Ferrari og Williams ligger for dagen, er der kun to pointgivende placeringer at køre om. Giancarlos resultat i Østrig har givet hele teamet det nødvendige gå på mod til at forsætte. Nu ved vi at det er muligt at opnå noget. Holdbarheden er alfa og omega for os. Det er der vi arbejder hårdt i øjeblikket. For hver gang som bilen kører opdager vi noget nyt som kan gøres bedre. Giancarlo kender Monaco, men Takuma har ikke kørt her før i Formel 1. Det er dog opløftende at han sidste år vandt i Formel 3 i Macau, som er meget lig Monaco. Her gælder det om ikke at spilde tiden. Kvalifikationen er altafgørende her. Vi har kun 3 biler med da vi ikke har kunnet nå at genopbygge Takumas bil endnu. Kørerne har allerede fået besked om dette og om ikke at tage unødvendige chancer. Vi skal spare lidt på reservedelene i øjeblikket."
Minardi har i rigtig lang tid kæmpet med en servostyring til bilerne. Nu prøver man igen. I Monacos snævre gader får kørerne servostyring i bilerne. Det vil hjælpe dem i de mange sving på den berømte bybane. Sidste år havde Minardi ikke den store succes. Begge biler udgik efter at ca. halvdelen af løbet var kørt. Den ene med gearkasse problemer, den anden med en knækket trækaksel.
Men meget er sket siden da. Minardi har i år fået de første points i meget lang tid, man ser også at de hænger lidt bedre på resten af feltet end tidligere. Banen i Monaco må passe Minardi'erne ganske udmærket. Det er ikke nogen powerbane hvor Minardi'erne ellers kommer til kort. Tværtimod drejer det sig her om accelerationer fra sving til sving. Og her kan Minardi'erne godt være med.
Til forskel fra de tidligere baner som kalenderen har budt på hidtil i år, så kommer Alex Yoong her til en bane han kender. Han var med i det historiske Formel 1 race der blev kørt 2. pinsedag. Mark Webber har tidligere kørt i Monaco i Formel 3000. Faktisk vandt Webber løbet sidste år hvor han havde pole og førte fra start til mål.
Minardi og Asiatech har udviklet en motor specielt til dette løb. En motor hvor hestekræfterne træder til tidligere end ellers dvs. hvad lavere omdrejningerne. Minardi har også en anden fordel. Der er ikke noget græs som Alex Yoong kan køre ud i. Til gengæld er autoværnet hårdt og ubarmhjertigt. Kontant afregning ved kasse 1.
Et af de helt store krav som Monaco stiller til bilerne, er det mekaniske grip. Det havde Renault (Benetton) bilerne sidste år på netop denne bane. Mike Gascoyne er overbevist om at det er et af de elementer og egenskaber som man har taget med i den nye bil.
Bilen som teamet brugte i sidste sæson var lidt af en udviklingsmodel. Det viste sig bl.a. at den var udstyret med et godt mekanisk grip til baner som Monaco. Det er en egenskab som er taget med i dette års bil. Desuden er Renault klar med diverse aerodynamiske ændringer til banen. Teamet testede i sidste uge på Valencia banen de mange ændringer. Alt forløb efter planen.
Renault kommer til Monaco med en motor hvor man har ændret lidt på bl.a. indsugningskonfigurationen. Grunden til det er at man her har det langsomste sving i kalenderen overhovedet. Helt ned under 5000 omdr/min. Det betyder at momentet faktisk skal komme over et større område i omdrejningsspektret. Loews og La Racasse svingene er utroligt langsomme. Lige efter svingene er der en næsten konstant acceleration mod henholdsvis havnefronten og op mod mål.
Jarno Trulli har noget at indhente. Hvor mange points er det nu lige at han har kørt hjem i år? Men det hjælper nok at han er meget glad for banen. Samtidig kan han mærke at der er fremgang i udviklingen af bilen.
Jenson Button er derimod ikke ret glad for banen. En strækning kan han dog godt li', nemlig Casino Square der er hurtig men som også straffer en øjeblikkelig ved den mindste fejl.
Renault kommer til Monaco velforberedte efter testen i sidste uge i Valencia. Nogle småjusteringer skal foretages ved motoren. De mange bump og ujævnheder på banen kan gøre at baghjulene ikke altid har kontakt med asfalten. Det betyder at motoren i de korte øjeblikke et hop varer, faktisk kan gå hen og blive overdrejet, og så er det ligesom slut for den dag. Gearkasse og transmission er af samme årsag også meget udsatte. Det vil blive rettet i de frie træninger torsdag, hvor man får et overblik over hvor og hvor meget der skal justeres. Renault har lidt at indhente fra løbet i Østrig. Men alt skulle stort set være klar. Måske Renault'erne kan komme op true de foranliggende.
Selvom det er sæsonens langsomste Grand Prix er banen alligevel nærmest frygtindgydende hvis det regner. De mange dæksler i gaderne og diverse bemalinger på asfalten som normalt er beregnet til alm. bytrafik, gør det til lidt af en balanceakt at køre der i regnvejr.
Alligevel er man hos Michelin ret optimistiske, man lærte meget af banen sidste år, dog ikke under våde forhold. Men med Montoyas 3 plads i Østrig er forhåbningerne alligevel ret store.
Pierre Dupasquier:
"Sidste år, vores første løb her i Monaco siden 1984, viste vores Michelin dæk sig at passe fint til banen. Det bl.a. bevist af Eddie Irvines podieplads. Ved de seneste test har vore teams testet et nyt dæk som har givet et godt resultat, og det tager vi med til Monaco. Desuden tager vi et dæk med som vi allerede har og kender godt."
Michelin er mere tilbageholdende med hvordan deres nye dæk er. Heller ikke hvor mange dæk man tager med er oplyst. Michelin har måske noget i ærmet denne gang der skal sikre deres biler en lille fordel over Bridgestone.
Statistikken taler for en Bridgestone sejr i Monaco. De seneste 4 år har en Bridgestone bil vundet det berømte Grand Prix, og en sejr på søndag vil bringe antallet af Bridgestone sejre op på 60. Men hvad har Bridgestone fundet på til det kommende løb?
Hisao Suganuma:
”Monaco banens karakter gør at det er altafgørende at finde så meget vejgreb som muligt. Men den smalle bane giver også andre problemer. Der er ingen plads til fejltagelser. Dækslerne der findes i gaderne udgør også en risiko, de er meget glatte. Vi har dog lært meget af de seneste 5 løb vi har kørt her og ved hvad der skal til for at skabe et vinderdæk. Bridgestone har udviklet 2 nye dæk netop til dette løb. Vi sender ca. 1600 dæk til Monaco. Om de leverede compounds kan vi sige at det altid er de blødeste vi sender dertil. Selve konstruktionen er helt ny, desuden sender vi også et helt nyt intermediate dæk dertil. Vores teams har i den seneste uge testet i 4 lande. Alt i alt ser det godt ud for os.”
Sidste år var 7 af de 10 som kom i mål på Bridgestone, det er dog ikke kun dækkene der er en faktor i de snævre gader. Alt det mekaniske skal virke, og endelig må kørerne ingen fejl lave.
Et eller andet sted må man altså beundre Olivier Panis og hans tålmodighed. Flere gange har han vist sig hurtigere end Jacques Villeneuve, men alligevel er han udgået i alle løb. JV har lidt problemer med at få fart i bilen, men til gengæld er han kommet i mål flere gange. Han har næsten eneret på syvende pladsen. Faktisk udviste JV virkelig kampgejst i Østrig. Havde det ikke været for et par ufrivillige pitstop havde han sikkert sikret sig points.
BAR testede i Valencia i sidste uge. Man har arbejdet virkelig hårdt med at finde et godt setup til Monaco. Testen forløb godt hvis man ser bort fra nogle mekaniske problemer der kom i vejen flere gange.
En ting er helt sikkert - i Monaco kører man med max downforce. Det gør alle, så det er op til kørerne at finde det bedste mekaniske setup. Farten bliver ikke så høj som andre steder. Til gengæld er gaderne meget ujævne og meget glatte hvis der kommer regn. Olivier Panis kender banen ganske godt, han har endda præsteret at vinde her. Det var tilbage i 1996 hvor han kørte for det daværende Ligier team som senere blev overtaget af Alain Prost. Dermed kender han også til al glamouren der er forbundet med at vinde her. Det bliver dog nok ikke til sejr denne gang, men kan BAR få den ene eller måske begge biler i mål og helst i pointene er det næsten en sejr for teamet.
Nick Heidfeld er helt klar efter det alvorlige uheld hvor han ramte Sato i Jordan meget alvorligt. Bilen er repareret og klar.
Nick Heidfeld:
"Monaco er min favoritbane. Det er ikke kun fordi jeg har gode minder herfra, men ligeså meget fordi det er et af de steder hvor man skal være præcis, koncentreret og konstant omgang efter omgang. Opnår man et godt resultat i Monaco ved man at man er en god racerkører."
Felipe Massa:
"For enhver racerkører må det være en drøm at køre sit første Monaco Grand Prix. Jeg ser virkelig frem til dette løb. Jeg anser det også for at være en chance for at få flere points. Teamet har udført et kæmpe arbejde for at få bilerne klar til dette specielle løb."
Willy Rampf:
"Der er ingen andre baner som Monaco. Dens usædvanlige udformning giver helt nye udfordringer til kørerne. Den snævre tætte bane gør at det drejer sig om downforce, absolut downforce. Det gælder også om at have et så godt mekanisk grip som muligt. Bremserne skal udvise stabilitet hele vejen. For at det hele skal fungere perfekt kræves der et ekstra tæt samarbejde mellem alle i teamet."
Tid | Program | Kanal | Sprog |
Lørdag | |||
11:00 | Træning | RTL | Tysk |
12:45 | Kvalifikation | RTL | Tysk |
13:00 | Kvalifikation | TV4 | Svensk |
Søndag | |||
09:15 | Warm Up | RTL | Tysk |
13:00 | Countdown | RTL | Tysk |
13:45 | Grand Prix, direkte | TV2 Norge | Norsk |
13:50 | Grand Prix, direkte | DR1 | Dansk |
13:55 | Grand Prix, direkte | TV4 | Svensk |
MRR Monaco - Toyota previewDet mest berømte og historiske løb i Formel 1 må være Grand Prix'et i Monaco. Mika Salo benytter denne anledning til at træde ind i Club 100.Mika Salo har været med i Formel 1 i flere omgange. Antallet af løb er stille og roligt kravlet op ad, og på søndag kører han sit Grand Prix nr. 100. Og ikke nok med det - Monaco er en bane hvor han altid har fået ret gode resultater. De seks gange han er kommet til start her, har han scoret points i de fire. Ikke så dårligt. Vil det også lykkedes denne gang? Toyota teamet har som forberedelse til løbet, testet "hjemme" på Paul Ricard. Man har testet aerodynamik - både til det canadiske Grand Prix og selvfølgelig også til Monaco. Desuden har man testet dæk. Det mekaniske grip er forsøgt testet, men det er svært da Toyota ikke har kørt i Monaco før. Ove Anderson: Mika Salo: Allan McNish: PDL Monaco - McLaren previewLige siden 1998 har McLaren sat den hurtigste omgang i løbet, men mon teamet kan leve op til den fornemme statistik i år?McLaren har valgt at teste i Frankrig som en del af forberedelserne til det berømte Grand Prix i Monaco. De tre kørere kørte mere end 3000km. i bestræbelserne på at gøre bilerne klar til Monaco. Og mon ikke at Kimi Räikkönen snart ønsker sig at fuldføre et løb. Det er Räikkönens andet besøg på banen. Sidste år kørte han for Sauber, men det var alt andet end et godt første indtryk han fik af banen. Han kom godt nok i mål, men 5 omgange efter vinderen, Michael Schumacher. Räikkönen: David Coulthard: Norbert Haug: McLaren halter lidt bagefter i år. Det har man også erkendt i teamet. Et af de helt store problemer er holdbarheden. Det er ligesom om at man vil arbejde med at få styr på holdbarheden inden man begynder den helt store indsats på at få fart i bilerne. Vi nærmers os snart det tidspunkt hvor halvdelen af sæsonen er kørt. Måske tager McLaren efterhånden det her år som et år hvor man næsten erkender at man ikke kan nå noget. Til gengæld har man så ekstra lang tid til at forberede næste års bil. Det er kun en gisning, men mon ikke det snart viser sig at være en realitet. PDL Monaco - Ferrari previewDer kan være optræk til flere "jubilæer" i Monaco i weekenden. Den tidligere Ferrari kører Mika Salo kører sit GP nr. 100. Ferrari jagter sejr nr. 150.Den tidligere Ferrari kører Mika Salo, der afløste Michael Schumacher der brækkede et ben for nogle få siden, kører i Monaco sit GP nr. 100. Men mere vigtig i hvert fald for Ferrari er, at få sejr nr. 150 kørt sikkert hjem. I øjeblikket er Ferrari det mest suveræne Formel 1 team gennem tiderne. I øjeblikket står Ferrari noteret for 149 sejre. Det er 15 sejre mere end nr. 2 på listen McLaren. Og så er der langt ned til 3 pladsen som indtages af Williams med 108 sejre. Ferrari har selvfølgelig forberedt sig via tests på løbet lige som alle andre teams har. Noget af det som gør sig gældende i de snævre gader er bl.a. hjulgeometrien. De meget snævre sving gør at bilerne skal dreje noget skarpere end sædvanligt på en racerbane. Der er ikke plads til understyring på bilerne. Autoværnet vil ret hurtigt komme i vejen. Derudover skal alle slås med at banen er meget ujævn og at asfalten tit hælder den forkerte vej. Ross Brawn: Ferrari ser også med lidt betænksomhed på udstødning. Da bilerne ikke kører nær så stærkt og med det samme antal omdrejninger, skal motorerne arbejde i et andet område pga. de snævre sving. Det udvikler ekstra meget varme som kan være svært at komme af med i de tætte gader. Lad os nu blot håbe at Ferrari ikke gentager den meget aparte oplevelse med teamordrer. Hvis det skulle blive tilfældet må kørerne selv tage affære. PDL Monaco - Williams KvalifikationDet var en perfekt dag for BMW WilliamsF1 Teamet. Juan Pablo Montoya tog sin femte pole position i karrieren med tiden 1:16.676. Ralf Schumacher sluttede på en fjerde plads på gridden med tiden 1:17.274.Det startede ellers ikke så godt for BMW WilliamsF1 Teamet. Man kom først på banen da der manglede lidt over en halv time af kvalifikationen. Og da man endelig kom ud, så blev man standset af den megen trafik på banen. Alle ved at det er svært at få den perfekte omgang i Monacos snævre gader. Men Juan Pablo Montoya formåede alligevel i sit kun andet forsøg på denne meget vanskelige bane at køre næsten et halvt sekund hurtigere end sidste års pole positions tid. Juan Pablo Montoya kørte sin racer gennem Monacos snævre gader, og tog pole position foran David Coulthard som kører for McLaren-Mercedes, og Michael Schumacher som kører for Ferrari. Juan Pablo Montoya: Mens Juan Pablo Montoya skal starte i første række på gridden, så skal holdkammeraten Ralf Schumacher starte i anden række, ved siden af storebror Michael Schumacher. Ralf Schumacher er meget glad for hvordan raceren opførte sig igennem de smalle gader i Monaco. Men ligesom så mange andre kørere, så blev han flere gange fanget i den tætte trafik. Ralf Schumacher: Ralf Mario Theissen: BKP Monaco - McLaren kvalifikationEfter en næsten perfekt omgang i Monacos smalle gader, så sikrede McLaren-Mercedes køreren David Coulthard sig årets bedste placering på gridden. Han holder side om side med Juan Pablo Montoya som tog pole position i dagens kvalifikation. Selv om det ikke blev til en pole position, så er David Coulthard meget tilfreds med sin anden plads på gridden, og håber at han kan lave et lige så godt resultat i morgendagens løb. David Coulthard: Efter en dårlig weekend for Kimi Raikkonen, som indtil videre har haft 2 uheld på banen, så sluttede kvalifikationen med at den unge finne sluttede på en sjette plads på gridden. Ikke nok med at Kimi Raikkonen havde problemer med at finde sig til rette på banen. Da Kimi Raikkonen havde et uheld i den frie træning var han nødt til at bruge sin reserve racer. Da der opstod problemer med den i kvalifikationen, så var han nødt til at bruge David Coulthards reserve racer.. Kimi Raikkonen: Ron Dennis: Norbert Haug: BKP Monaco - Ferrari kvalifikationEfter den sædvanlige hviledag om fredagen, var Ferrari teamet klar til at arbejde videre på deres program lørdag morgen. Teamet var på banen da der blev givet fri til den første frie træning. Man skulle lave et set-up der passede til banen. I den første træning sluttede Rubens Barrichello som nr. fem med tiden 1:18.309, mens Michael Schumacher sluttede som nr. seks med tiden 1:18.471. Begge Ferrari'er havde nye frontvinger på til dagens første frie træning.I den sidste frie træning var der problemer med Michael Schumachers F2002, og han stoppede ude på banen. I kvalifikationen sluttede Michael Schumacher på en tredje plads, lige foran sin lillebror. Det er første gang i år at der ikke holder en Ferrari på en af de to første pladser på gridden. Michael Schumacher havde det ikke let i dag. I sit andet forsøg fik han noget snavs i øjet. Michael Schumacher indrømmer også at det ser ud til at Michelin har et bedre dæk end Bridgestone. Michael Schumacher: Holdkammeraten Rubens Barrichello sluttede to pladser længere nede i feltet. Flere gange var Rubens Barrichello den hurtigste mand i split tiderne, men hver gang blev han fanget i noget trafik, og derved mistede han sine gode tider. Rubens Barrichello: Jean Todt: Ross Brawn: BKP
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|