Jaguar led under nogle små men alvorlige mekaniske drillerier i det malaysiske GP. Begge biler havde problemer med benzinpåfyldningen, og Pizzonias bil havde eller fik problemer med bremserne. Begge disse fejl skulle nu være rettet.
Antonio Pizzonia havde problemer både med benzinpåfyldningen og bremserne i det malaysiske GP. Teamet har fundet en fejl ved bremserne som nu skulle være rettet. Det var et problem som hidtil ikke har vist sig ved tests før sæsonen startede. Jaguar har foretaget en konstruktionsændring på enkelte dele, som man mener har været årsagen til at Pizzonia faktisk måtte udgå. Ligeledes er problemet med benzinpåfyldningen som ramte begge biler, blevet rettet.
I den forløbne uge har begge kørere været på besøg hjemme på fabrikken. Hele styrken har kunnet se at de kørere virkelig har prøvet at yde det maksimale men er blevet ofre for nogle mekaniske utidigheder. Men moralen er i top, især efter at kørerne har været til stede på fabrikken og givet de anerkendende skulderklap.
Antonio Pizzonia glæder sig om nogen til det brasilianske GP. Han kommer til en bane hvor han har kørt før, dog ikke som Formel 1 kører. Men banen kender han. Han kørte på banen første gang i 1996 i Formel Ford, og siden er turen gået til banen flere gange i forskellige klasser, så Pizzonia kender banen ganske godt. Han glæder sig også til at komme hjem af andre årsager. Hans søster skal nemlig giftes og Pizzonia kunne da godt tænke sig at give søsteren en god placering i det brasilianske GP som bryllupsgave. Forberedelserne til løbet har for så vidt været i top. Resultatet af den hårde fysiske træning som var nødvendig forud for det malaysiske GP, er ikke forsvundet ud af kroppen endnu, og det er en ekstra fordel. Især da man i Brasilien kører den modsatte vej rundt på banen i forhold til de fleste andre baner.
For Mark Webber er situationen anderledes. Han er ikke så vild med at banen er så ujævn som den er. Alligevel glæder han sig til løbet og især det første sving, som han anser for det bedste sving på banen, og vel nok også fordi det der er mulighed for at overhale. Han håber ligesom Pizzonia at man kan få points med fra Brasilien. Det vil helt sikkert også give en endnu bedre moral i hele teamet.
Hos Jaguar er man glade for den fart der er kommet i bilen, selvom man ikke har haft de bedste kvalifikationer endnu. Ifølge Jaguars egne telemetriudskrifter har det vist sig at Mark Webber flere gange var næsten ligeså hurtig som eksempelvis Michael Schumacher under det malaysiske GP. Problemet er bare at man skal være det hele tiden. Alt i alt en god stemning hos Jaguar her en uge før det går løs igen.
Renault chokerede næsten verden ved at besætte den forreste startrække i Malaysia. I tilgift fik man både en 3 og 5 plads og dermed gode points til samlingen. Nu er optimismen selvfølgelig stor i teamet og hos kørerne. Man håber selvfølgelig på at gentage det gode resultat.
Fernando Alonso er kommet over den influenza som han faktisk kørte med i GP'et i Malaysia. Dermed skulle han være fit for fight. En ting er dog væsentligt for både ham og alle de andre kørere. Nemlig at man i Brasilien har den "uvane" at køre mod uret i stedet for som man plejer med uret. Det giver en uvant belastning af halsmusklerne, men det er blevet trænet i træningslokalerne.
Fernando Alonso:
"Personligt finder jeg ikke banen særligt spændene. Men når det så er sagt, så er det brasilianske GP et af de mest fysisk krævende løb overhovedet. Man skal være på mærkerne hele tiden. Man bliver godt rystet af alle de mange bump der er på banen, og så er det meget trættende for halsmusklerne at køre mod uret, det er ikke det vi er vant til. Vi skulle gerne være lige så konkurrencedygtige som sidst, vi har en rigtig god pakke, og så er den ekstra test om fredagen en fordel for os."
Jarno Trulli har derimod været lidt skuffet over resultatet i Malaysia. Han blev selvfølgelig også kørt af banen af en vis hr. Schumacher. Det ødelagde racet for Trulli. Dog fik han kørt en flot 5 plads hjem, men mon ikke han havde sat næsen op efter en højere placering efter den flotte kvalifikation. Han er dog overbevist om at det kan gøres bedre.
Jarno Trulli:
"Jeg er meget optimistisk mht. Interlagos. Jeg var selvfølgelig noget skuffet efter Malaysia, men vi var stærke i stort set hele weekenden. Bilen kører rigtig fint i øjeblikket, så jeg tror at også på Interlagos kan vi lave et godt resultat. Banens karakteristisk passer fint til bilens ditto. Jeg elsker at køre på Interlagos, det er en teknisk bane med en god balance mellem hurtige og langsomme sving."
Sådan var det sidste år - her fik teamet en 6. plads. Frem til det brasilianske Grand Prix har teamet været i fuld fart med at teste. Endda ret massivt. Således var Panis og da Matta samlet fire dage i aktion i Barcelona, mens Ricardo Zonta testede for sig selv i tre dage på Paul Ricard. Holdbarhed har været det vigtigste emne på listen.
Ove Andersson, teamchef
"Jeg mener at vi har vist stort potentiale i de første to løb i Australien og Malaysia, og jeg tror at vi stadig kan være fortrøstningsfulde for at hente point i Brasilien. Vi burde nu være sikre på at problemet med benzinpresset som har hindret os indtil videre, er blevet fundet og løst, så vi kan forhåbentlig få et godt resultat på Interlagos. Det vil være den første bane som Cristiano har tidligere kendskab til og det vil også være hans hjemmebane Grand Prix, så jeg ser frem til en stærk præstation fra ham foran de mange hjemme-fans."
Olivier Panis
"Brasiliens er en ret god bane, og jeg kan virkelig lide den. Det er normalt et sjovt løb og Interlagos er en god bane at overhale på. Vi skal have en god balance på vej ud af den sidste hårnål, for hvis man har en god udgang, kan man følge raceren foran en og få en chance for at overhale. Det er et af de områder jeg arbejder mest på når jeg sætter racren op. Jeg debuterede i Formel 1 her i 1994 og har haft nogle gode resultater henover årene. Vi var ikke i stand til at få noget ud en positiv præstation i Malaysia for to uger siden, og jeg mener at det nu er på tide at vi får de point som vi fortjener."
Cristiano da Matta
"Jeg er allerede i Brasilien efter at være fløjet hertil direkte fra min 2-dages test i Barcelona. Det er tre måneder siden jeg har været tilbage og det er rart at se min familie, som også vil heppe på mig ved Grand Prix'et. I 1999 og 2000 havde vi CART-løb i Brasilien, og det er altid en speciel følelse at køre race foran sine egne fans. Denne gang vil det nok være endnu mere specielt fordi det vil være mit første Formel 1-løb her. Det er første gang i denne sæson at jeg kører på en bane som jeg allerede kender, og jeg vil gøre mit bedste for at få fordel af det. Jeg vil ikke sætte nogle forventninger til løbet, men vil gøre mit bedste for teamet, de brasilianske fans og selvfølgelig min familie."
Det japanske dækmærke har således garderet sig ekstra meget ved at sende 500 ekstra dæk med som back-up, således at der ikke mangler nogle eller at der ikke kan fremskaffes flere grundet situationen i Mellemøsten. Tidligere har Bridgestone dog haft gode minder i Brasilien.
Hiroshi Yasukawa
"De to første Grand Prix'er har ikke givet så meget som vi havde håbet, men det er kun noget der ansporer os. Det ser ud til at vi har fået noget modstand i år og jeg ser med stor spænding frem til Brasilien. Michael Schumacher vandt på Bridgestone dæk i Brasilien sidste år og vi er sikre på at vores dæk vil give vores team den præstation de behøver for at komme på podiet i weekenden. Vi går efter maksimum point. Vedrørende transporten af ekstra dæk, så er det alene en ekstra sikring, og vi forventer ingen problemer."
Kravene til dækkene er da også meget markante. Udover at der skal køres mod uret, hvilket er en sjældenhed i Formel 1, så kræver banen godt greb. Banen er hårdere ved dækkene, og derfor har Bridgestone taget et dæk med som passer bedre til Interlagos - et dæk der ikke tidligere har været taget med til nogen af løbene i 2003.
Hisao Suganuma
"Den brasilianske banes udformning og den mere slidkrævende overflade i forhold til Malaysia, er sådan at vi skal sikre os at vores dæk præsterer konstant - især bagdækkene. Mens rækken af dæk til de første tre løb stort set er den samme - for eksempel fra mellem til blød, har vi lavet nogle mindre justeringer med hensyn til compound på nogle af vores dæk for at tilpasse dem Interlagos. Vi har arbejdet hårdt med at evaluere de noget skuffende resultater de sidste par uger, og vi er sikre på at vores dæk vil være konkurrencedygtige næste weekend. Vores teams vil også se yderligere fremskridt de kommende uger."
Willy Rampf, teknisk leder
"Interlagos byder på interessante udfordringer. Der er en speciel kombination af to lange stræk og en inderkreds med steder der er krævende for racerens opsætning. Strækene kræver selvfølgelig lav downforce for at minimere modstanden, mens man har brug for høj downforce på inderkredsen for at generere maksimalt greb, så der skal findes et kompromis. Man skal også lave hjemmearbejdet med mekanisk set-up, fjedre og rollbars, for at finde den bedste måde at klare banens mange bump. I år vil det være endnu mere svært at opnå dette på grund af den begrænsede tid til træning og kvalifikation. Normalt skal man bruge meget forskellige opsætninger til kvalifikation og løbet. Til kvalifikationen har man brug for høj downforce, mens man til løbet hellere vil gå for høj topfart så kørerne har en mulighed for at overhale. Nu skal man køre i løbet sådan som man kvalificerede sig, så jeg tror vi kommer til at se en interessant grid."
Nick Heidfeld
"Interlagos er en god bane. Den er meget bumlet og det er et hårdt løb fordi banen kører mod uret, hvor vores nakkemuskler ellers er trænet til baner hvor der køres med uret, og der er nogle lange sving. Den er udfordrende, især i sving 6, som er meget hurtigt og ret blindt."
Heinz-Harald Frentzen
"Jeg har altid godt kunne lide Interlagos. Det er en meget udfordrende bane, og man skal arbejde hårdt for at få opsætningen rigtig. Det er et hårdt løb på grund af banens natur, men den har et godt flow og er meget fornøjelig at køre på. Jeg ser frem til at score flere point."
Olivier Panis
"Jeg synes at en 6. plads i kvalifikationen er et godt resultat når man tager det svære vejr i betragtning. Banen var lidt hurtigere da det tørrede op mod slutningen, men jeg mener at vi har en racer som kan kvalificere sig bedre. Balancen i raceren er ret god, men vi havde et problem med traction controllen under tidtagningen og vi skal arbejde lidt med opsætningen. Når det er blevet løst, tror jeg at vi kan være virkelig stærke, men jeg håber at det holder tørt i morgen."
Cristiano da Matta
"Jeg er lidt skuffet med resultatet. Jeg havde kun to omgange på banen til morgen og det er ni år siden jeg sidst har kørt her, så det er næsten som en ny bane for mig. Vi kunne have været i bedre form hvis vejret ikke havde præget den frie træning til mogen. Baneforholdene var langt fra ideelle og ingen kører havde den samme bane, fordi den hele tiden tørrede op. Jeg håber blot at det bliver helt tørt i morgen til de frie træninger, så jeg kan få en masse omgange og køre banen 100%."
Gustav Brunner, chefdesigner
"Jeg synes at hele teamet kan være meget glade med disse placeringer - 6. og 11. pladsen. vi havde ingen chancer til morgen til at sætte raceren op til disse meget våde forhold, så gutterne klarede det godt. Jeg vil sige at resultaterne også er meget gode, når man tager i betragtning at der blev kørt forsigtigt. Jeg ønsker at sende et tillykke til Mark Webber og Jaguar for en meget overbevisende præstation i dag."
Ralf Schumacher
"Det er meget svært at vægte dagens tider. Kvalifikationen var vejrlotteri. Normalt har jeg ikke noget imod at køre i regnvejr, men på min hurtige omgang var banen utrolig glat efter at det var begyndt at regne kraftigt et par minutter før. Balancen i min racer var ikke rigtig i de langsomme og mellemhurtige sektorer, men det er noget som vi skal arbejde på nu."
Juan Pablo Montoya
"Jeg mistede bagenden af raceren på asfaltfaldet, blokerede baghjulet i sving seks og kørte af banen og mistede noget tid. Det er tydeligvis der jeg mistede min hurtige omgang. Raceren føltes ret dårlig på den nye asfalt på inderkredsen. Lad os håbe at vi kan køre i tørvejr i morgen."
Sam Michael
"Det er svært at sige hvor alle er, på grund af vejret og forholdene på banen, som skiftede under kvalifikationen. Vores placeringer til starten i morgen er selvfølgelig skuffende. Vi har nye chassisdele, men vi har ikke kunnet evaluere dem under disse forhold, men vi håber at kunen nå det i morgen tidlig."
Mario Theissen
"Dagens kvalifikation var præget af vejrforholdene. I de første 30 minutter var banen så våd at kørerne blev presset til at køre som om de kørte på is. Juan Pablo kørte over grænsen og mistede ret meget tid da han kørte af banen. Desværre var Ralf ikke på banen på det rigtige tidspunkt, da den var regnvåd. Det kostede ham en bedre placering. Efter pausen blev baneforholdene bedre så flere kørere kunne kvalificere sig fremme."
Jean Todt
"Regnen var det store emne i dag. Vi var ikke i stand til at køre så mange omgang, og hvis banen er tør i morgen, skal vi have det meste ud af de 90 minutter af fri træning for at gøre racerne klar til søndagens løb. Når det kommer til kvalifikationen i morgen eftermiddag, kan vi siges at være i en god position, eftersom begge kørere vil få deres omgang til sidst. I teorien er det en fordel, men det hele afhænger af vejret. Rubens mistede førstepladsen til allersidst, hvor banen nok var mindre våd, mens Michael kørte på 5. bedste tid på trods af at han kørte i regnen hvor den var værst. Dagens grid viser ånden i de nye regler, som er lavet for at øge uforudsigeligheden."
Rubens Barrichello
"Det har været lidt af en svær dag med mange følelser. Til morgen havde vi for meget regn i forhold til de dæk vi har her. Til eftermiddag var banen meget bedre og jeg var i stand til at presse raceren. Jeg er glad, selvom jeg var overrasket over at Webber slog mig. Men når man kører i disse forhold hvor banen tørrer op, kan man forvente at noget sådan sker. Jeg nød at køre på banen og jeg er glad for min placering. At være i top fire er godt nok til i morgen, selvom den anden kvalifikation kan blive et lotteri, hvor vi ikke ved hvilke forhold vi kan forvente."
Michael Schumacher
"Regnen betød at baneforholdene var svære, men ikke uacceptable, selvom en aquaplaning sendte mig i et spin på min ud-omgang. Alt i alt er femtepladsen ikke så dårlig. I morgen vil jeg køre min omgang i den sidste del af kvalifikationen. Om det bliver en fordel vil vi først vide under kvalifikationen, på grund af usikkerheden ved vejret. Jeg håber at køre i tørvejr i morgen så vi kan bruge de frie træninger til at forberede racerne til søndagens løb."
Ross Brawn
"Vejrforholdene var den afgørende faktor i dag. Rubens kørte en super omgang i forhold som var med den rette mængde vand som vi havde dæk til. Jeg tror at reglerne om at vi kun må have en type regnvejrsdæk skal genovervejes, fordi det gør det usikkert. Michael blev overrasket i en byge, så han var ikke i stand til at presse så hårdt, men begge kørere er i gode positioner til i morgen, så jeg er meget glad for vores arbejde i dag."
Jos Verstappen
"Jeg kørte ikke så mange omgange til morgen fordi banen var for våd i store dele af tiden, men kvalifikationen blev i hvert fald kørt til grænsen. Raceren gled rundt og det var meget svære forhold. Jeg er glad for omgangstiden og også med det arbejde vi har udført i dag. Vi arbejdede med set-up til morgen i de tørre forhold og ved cirka hvilken vej vi skal gå."
Justin Wilson
"Det var meget svært derude til eftermiddag, især på den nye del af asfalten, og jeg mistede den næsten på start-mål på opvarmningsomgangen. Situationen var ikke lettere over at det røde flag som kom ud efter Pizzonias crash til morgen, hindrede mig i at køre en omgang på våd bane før eftermiddagens kvalifikation. Jeg brugte ud-omgangen på min kvalifikationsomgang til at forsøge at lære hvordan baneforholdene var. Alt i alt var det ikke et godt resultat, men det var det bedste vi kunne gøre i dag under forholdene. Vi ser frem til at forbedre os i morgen."
Paul Stoddart
"I dag var det endnu en spændende kvalifikation og et hjertelig tillykke til Mark Webber og Jaguar for en utrolig omgang. Både Justin og Jos gennemførte brugbar kørsel og var i stand til at arbejde på opsætningen af chassis under morgenens test. Begge kørere gennemførte deres første kvalifikation uden uheld og vi ser frem til en interessant sidste kvalifikation i morgen eftermiddag."
Dr. Mark Gillan
"Warm-up'en fortsatte med kraftig regn og uheldigvis kørte Antonio af i sving fire og aquaplannede ind i en barriere hvilket skadede raceren. Som et resultat var han tvunget til at køre i reserveraceren i kvalifikationen og gjorde det utroligt ved at få raceren hjem til en 8. plads. Mark var den næstsidste til at kvalificere sig i dag og gjorde et utroligt stykke arbejde. Banenforholdene var svære og selvom vi ved hvor konkurrencedygtige vi er, er det meget glædeligt at være på pole. Teamet, sammen med Cosworth og Michelin har arbejdet meget hårdt siden starten af sæsonen for at fjerne de småproblemer som vi har lidt under. Resultatet giver teamet et godt boost og vi er allerede nu ved at planlægge til morgendagen arbejder på strategien til løbet."
Mark Webber
"Hvad kan jeg sige - en utrlolig dag! Jeg begyndte til morgen med to lange kørsler over tolv omgange og raceren kørte godt. Vi arbejdede med at sammenligne dæk og også med opsætning til løbet og var tilfredse med resultatet. Den kraftige regn har selvfølgelig begrænset det antal omgange som vi havde håbet at gennemføre, men vi kørte opmuntret ind til warm-up. Som et resultat af at træningen blev stoppet på min hurtigste omgang, blev den ikke noteret, men jeg er dog tilfreds og kan sige at det var anderledes i kvalifikationen. Vi var heldige at banen havde tørret op i nogen tid før jeg kom ud, men teamet havde ikke desto mindre gjort et utroligt stykke arbejde med raceren og pole position i dag er blot en belønning for det hårde arbejde som teamet, både her op på fabrikken har gennemført siden starten af sæsonen. At være den sidste i morgen bliver interessant - lad os se hvordan det går!"
Antonio Pizzonia
"Det har været en ret svær dag for mig med et par ting på raceren til morgen ved test og så mit uheld under warm-up. Vi arbejdede gennem den normale liste af sammeligning af dæk og løbs set-up, da min racer fik et problem med benzinen og stoppede mig. Regnen gjorde det ikke lettere til morgen, og da jeg i warm-up aquaplannede ind i et sving og lavede noget skade på raceren. Teamet arbejder nu hårdt på at reparere min oprindelige racer så jeg kan have den som reserveracer resten af weekenden. Jeg kørte kvalifikationen i reserveraceren og var så heldig at opsætningen allerede var til mig denne weekend, men den føles altid noget anderledes end ens egen racer. På trods af dette, er jeg tilfreds med min 8. plads her på Interlagos. At kende banen er en stor fordel, og jeg er mere sikker bag rattet her end jeg har været på de to første baner som har været nye for mig. Jeg ser frem til i morgen, og lad os håbe at hjemmebanenfansene bliver underholdt."
Giancarlo Fisichella
"Jeg er glad for at Fernando har det godt. Jeg har haft en fantastisk dag. Selvfølgelig er jeg skuffet over ikke at få chancen til at køre yderligere en omgang, så jeg kunne været sluttet som vinder, men at være nummer to er virkelig godt for mig og teamet. Jeg troede at jeg havde vundet og jeg føler stadig at jeg er vinderen, men regler er regler. Jeg ville ikke have troet at jeg kunne have sluttet på andenpladsen i dag, så jeg er tilfreds. Jeg vil gerne sige tak til teamet - det er et vigtigt resultat for os og positivt for fremtiden."
Ralph Firman
"Fisichella gjorde det virkelig godt ved at blive nummer to og score point til teamet, så jeg er meget glad på teamets vegne. Jeg havde et nyt brud på ophænget. Det var en skam og selvfølgelig er jeg skuffet."
Gary Anderson
"Andenpladsen er et stærkt resultat for os, selvom jeg må indrømme at jeg er skuffet over at vi ikke fik en omgang mere, da det så meget godt ud. Fisichella kørte godt og holdt raceren kørende, dækkene klarede sig godt og vi er meget tilfredse. Ralph fik et brud på forhjulsophænget, selvom vi ikke mener at det var det samme som han blev ramt af i Malaysia. Efter det problem, tænkte vi meget om hvad vi skulle gøre med Giancarlo, fordi man ikke vil tage nogle chancer, og heldigvis tog vi det rette valg."
Eddie Jordan
"Det vigtigste i dag var en utroligt show med masser af spænding. Selvfølgelig var der lidt skuffelse, men det var vores dag. Jeg troede at vi havde chancen for at vinde, især mod slutningen da Giancarlo overhalede Raikkonen. Vi var den hurtigste racer på banen og det var fantastisk. Hvis man havde spurgt mig omg jeg havde forventet at komme på podiet i Brasilien havde jeg svaret at 'du må være skør' - men det skete. Jeg er så glad for at Giancarlo kom på podiet, og det bliver godt for fremtiden."
Martin Leach, Ford, Europe
"Vi kom ikke til Brasilien med forventning om en podieplads, men Jordan-Ford teamet har klaret sig utrolig godt i dag og gennemførte de helt rigtige pitstop. Giancarlo kørte kontrolleret og modent under svære forhold, og sluttede på andenpladen. Vores partnerskab med Jordan giver masser af entusiasme og støtte fra vores ansatte hos Ford i Europa. Efter et sådant resultat ser vi nu frem til at begynde den europæiske sæson."
Jarno Trulli
"For at være ærlig, så havde vi et meget svært løb. I begyndelsen kæmpede jeg for at holde raceren på asfalten: banen var så våd at det var svært at se noget overhoved. Jeg tog mit andet pitstop ligefør løbet blev stoppet, hvilket betød at jeg mistede flere placeringer og sluttede på 8. pladsen. Jeg er ked af det på Fernandos vegne, men jeg ved at han har det godt og jeg håber han kommer sig hurtigt."
Pat Symonds
"Vi havde et løb med blandede følelser. Jeg mener at Fernando fik et flot resultat, selvom ingen kan lide at se deres kørere ikke være i stand til at komme på podiet. Heldigvis har han det godt nok. Han kørte et meget godt løb under meget svære forhold. Det var meget svært at kalkulere den rette strategi under de forhold. Jarno var uheldig at skulle tage sit pitstop lige da løbet sluttede og det kostede ham pladser. Samlet leverede vores kørere et meget professionelt arbejde under meget svære forhold."
Denis Chevrier
"Det var et meget svært løb. Vores mål var at gennemføre løbet uden nogle uheld, men desværre fik Fernando sit uheld til sidst. Fra motorens synsvinkel, blev løbet kørt uden nogle problemer."
Jean Todt
"Dagens løb var meget frusterende, men sådan er race. Vi havde den hurtigste racer på banen og det der kunne have været blevet en 1-2 sejr, blev til et løb som gav os intet: det er første gang siden Nurburgring 1999 at vi ikke har scoret nogle point. Michael kørte af banen, og det var første gang han udgik siden det tyske Grand Prix i 2001. Et problem med benzintilførslen var skyld i at Rubens udgik, da han sikkert var i spidsen. Selvfølgelig er vi meget skuffede, for kørerne, teamet og Bridgestone, som gjorde et utroligt stykke arbejde. Jeg håber at når vi vender tilbage til Europa, og foran vores fans på Imola, kan sætte en ende på det der har været en svær række af Grand Prix'er for os."
Rubens Barrichello
"Jeg er meget skuffet. Alt jeg kan sige er at jeg gjorde mit bedste. I begyndelsen af løbet, da banen var vådest, var det svært, da raceren havde en relativ lav downforce opsætning. Jeg koncentrerede mig om at forholde mig rolig, og vente på det rette øjeblik til at angribe. Da jeg var i føringen, fik jeg med det samme et hul, men måtte stoppe på grund af et problem med benzintilførslen. Det er meget frusterende da jeg var sikker på at jeg kunne vinde. Jeg er meget skuffet over ikke at have taget sejren foran mine fans. At vi begge udgik betyder ikke at vi er i en krise. Vi har været konkurrencedygtige i alle tre løb indtil videre, så jeg er fortrøstningsfuld for resten af sæsonen."
Michael Schumacher
"Jeg er skuffet over mig selv og for det der skete med Rubens. Vi havde begge muligheden for at vinde i dag. Vejrforholdene var svære, men acceptable i dag. Med hensyn til mit uheld, så aquaplanede jeg og i den situation er man blot passager i raceren. Når det kommer til mesterskabet, er det klart at det ville have været bedre hvis Fisichella havde vundet, især da Giancarlo kørte et godt løb. Men afstanden til den førende i mesterskabet er ikke så stort, da der er 13 løb tilbage, så der er ingen grund til at være bekymret for det. Det er en skam at min række af gennemførte løb kom til en ende. Det er første gang jeg ikke gennemfører siden Hockenheim i 2001."