Det næste GP løber af stabelen i Østrig om en god uges tid. I den forløbne uge har der ikke været tid til at slappe af. Teamet tog til Frankrig til Paul Ricard hvor man primært har testet bremser, dæk og affjedring på bilerne. Ligeledes har der været udført noget aerodynamisk testarbejde. Ralf Schumacher og Marc Gene har forestået testen i denne uge.
Teamet håber på at kunne gøre det bedre end sidste år hvor Montoya og R. Schumacher kørte sig ind på henholdsvis 3 og 4 pladsen. Selve forarbejdet for teamet skulle gerne være lidt lettere end i Spanien. Setuppet er knapt så krævende selvom det igen bliver et spørgsmål om kompromisser. A1-Ring har nogle gode lange stræk, men også nogle ret drilske skarpe sving. Til gengæld har Williams i BMW motoren masser af hestekræfter til at bringe bilerne op af specielt den lange strækning efter første sving. Den er mere stejl end det ser ud til på tv, og så er den lang. Dog ikke som i Belgien efter Eau Rouge.
Det er Ralf Schumachers hjemmebane nu, i og med at han som bekendt er bosat i Østrig. Det er sidste gang der køres løb i denne omgang. Tobaksreklamering bliver forbudt i Østrig ligesom i Belgien før EU's eget forbud træder i kraft. Desværre kan man sige, for de fleste teams er glade for banen, som ligger i meget smukke omgivelser i de Styriske bjerge.
Testarbejdet forud for det østrigske GP, har været meget fokuseret på bremserne. Man så Ralf Schumacher have visse problemer med at kontrollere bremserne i det spanske GP. Flere gange blokerede for bremserne, specielt når han var under pres. Også tidligere har Williams bilerne haft lidt tendens til at låse hjulene under nedbremsning. Om det så er bremsebalancen det er galt med eller andre ting. Det prøver teamet i øjeblikket at finde ud af. Men generelt er man ret fortrøstningsfuld forud for det østrigske GP.
BAR teamet var meget skuffede da man tog fra Barcelona. Man havde egentligt regnet med at begge biler kom i mål og helst med points i baglommen. Men sådan gik det ikke. Jacques Villeneuve udgik og Jenson Button kom godt nok i mål, men lige udenfor de pointgivende placeringer.
Siden har Jenson Button, Takuma Sato og Anthony Davidson været på Paul Ricard banen i Frankrig for at teste. Det store problem for BAR er tilsyneladende problemer med holdbarheden. Og det var også synligt på Paul Ricard, da man måtte skifte 2 motorer undervejs. Det er ikke unormalt at man skifter motorer, men når motoren bryder sammen i løbet af testen, er det ikke så godt. Alligevel mener Hondas teknikere og ingeniører at man har fået en god og værdifuld viden med fra Frankrig. Nu er det så bare med at få det omsat i praksis.
Sidste år kom ingen af bilerne i mål. JV fuldførte næsten løbet inden bilen sagde stop. Han udgik med samme fejl på bilen som Olivier Panis havde oplevet tidligt i løbet. Men på trods af hvordan det er gået sidste år i Østrig og ved det seneste GP i Spanien, så arbejdes der videre. Der skal flere points på tavlen. BAR er et af de teams som er under et vist pres. Det være sig for gode resultater og deraf følgende bedre økonomi. Teamet har visse økonomiske begrænsninger som flere andre teams også har. Honda skal finde flere hestekræfter i motoren. Det er måske ikke det vigtigste pt. det er nok snarere at Honda finder holdbarheden som gør at begge biler kommer i mål - og får nogle points.
Begge kørere kan godt li' banen. Den er lettere kørt end Circuit de Catalunya, som man lige kommer fra. Derimod er den ligeså hård ved bremserne, dog ikke så slem som Imola og banen i Montreal. Til gengæld er banen meget glat de første par dage. Det er bane hvor man virkelig er afhængig af at der bliver kørt noget gummi i asfalten.
BAR teamet håber at kunne komme fra Østrig i det sidste østrigske GP i denne omgang, med et godt resultat. A1-Ring er ikke på programmet næste år pga. forbuddet mod tobaksreklamer. Om den nogensinde vender tilbage står hen i det uvisse.