Presse
Tysklands Grand Prix


 Tysklands GP - BAR preview
 

Tysklands GP - BAR preview

Årets 12. runde af dette års VM bliver kørt på Hockenheim - en bane som er meget anderledes end den tidligere legendariske bane! De to kørere hos BAR er ikke 100% enige i deres holdning til banen.

Jacques Villeneuve
"Jeg har gode minder ved at have kørt på den gamle bane. Jeg er ikke den største fan af den nye bane, og nød ikke at køre race dér sidste år. Der er ikke så meget lav downforce mere, og den er som mange af de andre baner vi kørerpå. Der er nogle få steder hvor man kan overhale, så det burde borge for et interessant løb. Vores nye racer er virkelig et fremskridt og motoren fungerede virkelig godt i sidste weekend, så jeg er optimistisk for Hockenheim."

Jenson Button
"Silverstone viste at vi har gjort nogle gode fremskridt med raceren og motorpakken, så jeg havde et meget godt løb, hvorfor jeg virkelig ser frem til Tyskland og håber at tage fat hvor vi slap. Mit mål for Hockenheim er få en god kvalifikation som mulig fordi vi, hvis farten fra løbet på Silverstone er en indikation, kan se frem til endnu et stærkt resultat, og jeg vil virkelig gerne have flere point. Sidste år kørte vi den ændrede bane uden rigtig at vide hvad vi kunne forvente, og fandt ud af den nye sektion var meget hård ved dækkene, men i år har vi data, så forhåbentlig kan vi være i god form. Den nye bane har en god overhalingsmulighed for enden af langsiden på bagsiden af banen, og selvom den gamle bane var meget spektakulær, så har den ændrede version beholdt sektionen omkring stadion, som også er meget speciel at køre igennem."

David Richards, teamchef
"Vores ændrede racer leverede en markant fremgang i præstationen på Silverstone, og det giver teamet opmuntring for resten af sæsonen. Sammen med Honda og Bridgestone har vi nu al fokus på at holde denne rate af udvikling for at sikre vores mål om 5. pladsen i VM."

Geoffrey Willis, teknisk leder
"Efter en opmuntrende præstation på Silverstone, er vi sikre på at raceren også vil klare sig godt på Hockenheim. Den ændrede bane kræver nu meget høj downforce ligesom på Silverstone, samt god aerodynamisk effektivitet. Der er dog mere fokus på vejgreb og greb ved lav hastighed, så vi håbefulde at det seneste dækcompound fra Bridgestone vil give os en konkurrencedygtig weekend."

Shuhei Nakamoto, motor leder, Honda
"Vi er opsatte på at fortsætte vores forbedrede præstation i Tyskland, og vores mål er at få begge kørere i pointene. Vi vil bruge tiden i Japan, i tiden hvor der ikke må testes, til at arbejde på forskellige udviklinger, for at styrke pakken til resten af sæsonen."

BB  

 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk