Testen var dels en fortsættelse af nye aerodynamiske dele samt dæktesten for Bridgestone, men herudover at der også test med henblik på forberedelserne til Tyrkiets Grand Prix.
Luca Badoer kørte under disse testkørsler ialt 86 omgange, oh hans hurtigste omgangstid blev på 1:23,328.
Badoer fortsætter testkørslerne i dag.
Godt et dusin kørere, deriblandt M. Schumacher, David Coulthard og Jacques Villeneuve, var med til det udsatte møde med Max Mosley i Cannes. Flere emner var på dagsordenen på mødet.
Efter mødet sagde Max Mosley bl.a. følgende:
"Mødet med kørerne var meget konstruktivt. Diskussionerne omfattede et bredt område af emner, som bl.a. dækkede sikkerheden ved testning, reglementet for 2008, superlicenser, overhalinger og kvalifikation."
Det er dog ikke kommet ret mange detaljer frem fra mødet, men et af hovedemnerne har været sikkerheden ved tests, som bl.a. David Coulthard har ytret sig meget om.
David Coulthard:
"Sikkerheden er i øjeblikket min største bekymring. Okay, der er en helikopter på banerne, men basalt set har sikkerhedsfaciliteterne ikke ændret sig siden Elio de Angelis blev dræbt netop under test. Mine største uheld har netop været under tests forårsaget af mekaniske defekter."
Elio de Angelis blev dræbt på Le Castellet banen i 1986.
Kørerne er delte i deres holdning til kvalifikationsspørgsmålet. Nogle vil gerne have det gamle format tilbage hvor man kører maks. 12 omgange på en time og hvor hurtigste omgang er den tællende. Andre vil gerne beholde det nuværende format, hvor der køres én hurtig omgang, som så er den tællende.
David Coulthard har tidligere i denne sæson, fremsagt adskillige klager om sikkerheden under tests. GPDA og andre bakker ham op og nu måske også FIA vil til at gøre noget ved det. Det er trods alt i FIA regi at testene foregår, og derfor bør sikkerheden også under tests være i top. Det er under tests at ny dele skal prøves af. Og med nye dele og komponenter ved man jo ikke altid.
Der var ligesom i mandags, tale om en kombineret test af nye aerodynamiske dele til Ferrari F2005 modellen, samt dæktest for Bridgestone.
Formiddagens testprogram blev forstyrret af lidt regnvejr, men alligevel nåede Badoer at køre 92 omgange på den 5793 meter lange bane, og han sluttede med en bedste tid på 1:22,069.
Badoer fortsætter testkørslerne i dag.