Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
6.7.2010
 Også Kovalainen bliver hos Lotus
 Gamle og nye Formel 1 baner spøger
 
2.7.2010
 GP2 på F1 dæk i 2011
 

Hop til top6.7.2010

Også Kovalainen bliver hos Lotus

I sidste uge meldte Jarno Trulli ud at han har til hensigt at forsætte hos Lotus Racing, og nu kommer nogenlunde samme udmelding fra teamets finske kører, Heikki Kovalainen. Han føler sig rigtig godt tilpas i teamet.

Det var i manges øjne et stort trin ned ad stien da Heikki Kovalainen af flere årsager måtte stoppe hos McLaren hvor han har kørt i to sæsoner, og i stedet fandt et sæde hos det genetablerede Lotus Racing. Sæsonen har ikke været alt for god for Heikki Kovalainen, men meget vigtigt for især ham selv er, at han finder sig rigtig godt tilpas i teamet.


Heikki Kovalainen
(Foto: Lotus Racing)

"Her hos Lotus føles alt meget bedre. Jeg har en meget større fornemmelse af at være i kontrol med tingene hos Lotus end i de seneste par sæsoner. Ved stort set hvert eneste Grand Prix, er jeg 100 % sikker på hvilket setup jeg vil bruge, og nu ved jeg at ingeniørerne forstår mig og tror på mig."

"Jeg bryder mig egentlig ikke om at beklage mig, men hvis den gang vidste hvad jeg ved nu, ville jeg have gjort mange ting en hel del anderledes."


Jarno Trulli
(Foto: Lotus Racing)

Lotus Racing forsætter dermed med det samme kørersetup som i år, og det er der en god grund til ifølge Mike Gascoyne.
"Vi har af forskellige årsager valgt at satse på to erfarne kørere fremfor andre muligheder. Går det helt galt i starten, som for eksempel en ulykke i forbindelse med starten, er det vigtigere for os at have to erfarne kørere til at søge uden om episoden fremfor en eller to uerfarne unge kørere der måske ikke har erfaringen."

Lotus Racing søger dermed i hvert fald på kørersiden at gøre erfaring gældende. Comeback året har ikke været specielt nemt for teamet, og i næste sæson skal teamet søge at gøre brug af deres nyindvundne erfaringer.

PDL  


Hop til top
Gamle og nye Formel 1 baner spøger

Magny Cours
Magny Cours var sidst på Formel 1 kalenderen i 2008, hvor de var vært for Frankrigs Grand Prix, og siden da har der ikke været kørt Formel 1 løb i Frankrig.
Men nu er der måske igen lys forude for den franske bane, som blev droppet af Bernie Ecclestone og Co. fordi den rent transport mæssigt lå temmelig dårligt.

Magny Cours banens ny chef Serge Saulnier oplyser at det snart vil være muligt at komme direkte til banen fra Paris, helt uden afbrydelser, så nu skal ideen om at få Formel 1 tilbage Frankrig bare markedsføres rigtigt!

Samtidig præciserer Serge Saulnier at man ikke ønsker et Fransk Grand Prix for enhver pris, prisen fra Bernie Ecclestone skal være 'rimelig', da man i lokalområdet samt fra arrangør side ikke er villige til at tabe flere millioner ?uro på projektet.

Magny Cours banen har desuden været nævnt som en mulig afløser hvis ikke Korea bliver i stand til at afholde det Formel 1 Grand Prix løb som de er blevet tildelt.
Med afholdelse af Formel 1 løb uafbrudt i perioden 1991 til 2008 har Magny Cours i alle tilfælde erfaring nok til eventuelt at træde til. hvid det viser sig nødvendigt.

Mallorca
Borgmesteren for Llucmajor området på Mallorca, Joan Jaume Mulet, holdt i forbindelse med Formel 1 løbet i Valancia møde med Bernie Ecclestone, om mulighederne for at få retten til at afholde Formel 1 Grand Prix løb.
Rygterne omkring utilfredshed'med arrangementet i Valencia har fået Joan Jaume Mulet til at komme frem med et forslag om at Mallorca overtager det - altså et Europæiske Grand Prix.

Joan Jaume Mulet har allerede taget kontakt til de to spanske arkitekter Mateo Palmer og Biel Arbona, med henblik på udarbejdelsen af 'Circuit of the Balearic Islands', derudover er Federico Gastaldi blevet tilknyttet projektet som forbindelsesled til Bernie Ecclestone, ligesom han fungerede for Argentina i 1990'erne for at bringe Formel 1 storten tilbage til Argentina.

Bliver 'Circuit of the Balearic Islands' en realitet, er det planen at banen skal ligge tæt ved lufthavnen i byen Palma.
Falder aftalen på plads, regner Joan Jaume Mulet med at banen står driftklar til 2013 sæsonen.

AN  


 

Hop til top2.7.2010

GP2 på F1 dæk i 2011

Grunden til at man vil benytte de samme dæk har naturligvis et økonomisk aspekt, men mindst lige så vigtigt er det at kørerne allerede mens de kører i Grand Prix 2 klassen vænner sig til de dæk som de skal køre på hvis de rykker op i Formel 1.
Specielt det sidste er vigtigt i øjeblikket, hvor der stort set ikke må testes med Formel 1 racerne.

Grand Prix 2's dækaftale med Pirelli gælder i første omgang, ligesom for Formel 1, for tre år.

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk