Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
18.5.1999
 Welcome Mr. Bean
 Schumacher maner til besindelse
 Salo skal køre på Barcelona
 McLaren´s nye sponsor
 Schumacher giver Häkkinen grund til bekymring
 Formel 1 kommer til Zandvoort
 Tiden løber ud for de langsomste
 Den perfekte weekend
 
17.5.1999
 Frentzen fortsat på toppen
 Benetton nupper point
 Coulthard: ´Jeg giver ikke op´
 Kommer Honda tilbage til F1 ?
 Stewart tæt på
 Monaco gav ikke jackpot
 Fantastisk weekend for Ferrari
 Schumacher sætter rekord
 McLaren i arbejdstøjet
 

Hop til top18.5.1999

Welcome Mr. Bean

Meget kan man sige om Alessandro Zanardis comeback - han har ikke været særlig markant selvom han kom til Formel 1 fra ChampCars med store resultatet i bagagen, men ikke desto forsøger han at se det fra den muntre side. "Jeg føler mig som Mr. Bean," siger Zanardi der åbenbart er på vej til at skifte navn fra Mr. Donout til Mr. Bean... Hvorfor var han så langt efter Michael Schumacher? "Tro det eller lad være - sædet brød sammen," smågriner italieneren. Det var som han siger en sort dag - selvom det var en af de sjovere! "Mit sæde brød sammen i den allerførste del af løbet og jeg følte at jeg flød rundt i cockpittet. Jeg lavede adskillige fejl på grund af dette - det var et stort problem," siger Zanardi. Dette havde indflydelse på hans kørestil - han havde problemer med at få ram på pedalerne. Vi foreslår at han får Mr. Bean indlemmet i teamet så han kan styre sin racer med et snoresystem og en gulvskrubbe...

Zanardi overvejer om han hellere skulle spille Mr. Bean!

BB  


Hop til top
Schumacher maner til besindelse

De mange Ferrari-fans har stadig armene i vejret efter dobbeltsejren i Monaco - men Michael Schumacher forsøger at holde fødderne på jorden. Tyskeren vil holde et vågent øje med hvordan Mika Hakkinen klarer sig - han har efter Schumachers vurdering en klar fordel på den kommende bane i Barcelona. Den mest vindende Ferrari-kører igennem tiderne (men stadig uden en VM tittel for Ferrari...) anser de næste par løb som svære for teamet. "Vi bliver måske toer eller treer i de næste par løb og vi vil miste vores fordel, men derefter kommer vi til et par baner hvor vi er stærkere," siger Schumacher og hentyder til Barcelona og banen i Canada. I tidligere sæsoner har Schumacher vist at han er godt kørende på Magny-Cours, så mon ikke det er her han forventer at Ferrari igen kan gøre sig gældende? Modsat er Hakkinen nu tvinget til at trække i arbejdstøjet - han er et godt stykke efter Schumacher i VM-stillingen...
BB  


Hop til top
Salo skal køre på Barcelona

Salo, som har været stand-in for Zonta i de sidste to løb, er også at finde i BAR-raceren når der køres løb i Spanien, om knap 14 dage. British American Racing annoncerede dette efter Grand Prix'et i Monaco. Zonta er ikke klar til at komme tilbage i bilen endnu, siger teamet.

Zonta er blevet undersøgt af en FIA læge, som siger at Zonta ikke bliver klar til løbet på Barcelona den 30. maj.

HVJ  


Hop til top
McLaren´s nye sponsor

Eidos Interactive - en af verden førende producenter af spil til PC & Playstation er blevet officel sponsor for McLaren, fra og med Monaco Grand Prix.

Som Official Partner til West McLaren Mercedes, vil du kunne se Eidos logo på Mika Hakkinen og David Coulthards kørerdragter. Selvom ingen af kørerne udseendesmæssigt kan sammenlignes med Eidos figuren Lara Croft, fra det meget populære spil 'Tomb Raider', kan Mika Hakkinens succes i formel 1 måske bruges af Eidos.

Eidos laver spil til både PlayStation PC'er. De har en strategi der siger at de skal lave de spil mede det bedste gameplay på markedet. De har kontorer i London, Paris, Hamburg, Tokyo, San Francisco og Singapore.

Charles Cornwall, fra Eidos siger "Dette nye partnerskab med West McLaren Mercedes håber vi på bliver givtigt for begge".

"Vi er meget glade for det samarbejde som vi har fået i stand med Eidos Interactive," siger Ron Dennis. "McLaren arbejder efter en meget høj kaviltets standard, med stor opmærksomhed for de små detaljer. Det er helt klart for mig at Eidos arbejder efter samme principper som os, og jeg har en fornemmelse af at samarbejdet bliver positivt for begge parter".

Der forlyder ikke noget om at der skulle komme en ny sublim Formel 1 simulator fra Eidos. Men det er efterhånden også svært at se hvad der skulle kunne forbedres på simulatorer. Men måske kommer der et 'Tomb Raider RACING' med Lara Croft som racerkører???

HVJ  


Hop til top
Schumacher giver Häkkinen grund til bekymring

Mika Häkkinen er efterhånden en smule bekymret, over den føring Michael Schumacher har fået så tidligt på sæsonen.

Han udtalte sig om dette efter at have scoret en 3. plads i Monaco Grand Prix, bag Schumacher & Irvine, begge i Ferrari.

Häkkinen er nu 12 point bag efter Schumacher.

Häkkinen blev spurgt om han var forbavset over Ferrari's hurtighed, hvortil han siger "Nej". Han blev så spurgt om det bekymrede ham, og her tøvede han heller ikke med at svare "Ja".

'Det gode ved min situation er at vi kun er i starten af denne sæson. Der er derfor mange løb endnu, og heldigvis også på mange forskellige banetyper. Jeg ser meget optimistisk på fremtiden.'

Banen i Monaco passede perfekt til Ferrari'en, ifølge Irvine, hvorimod den bane som der skal køres på om knapt 14 dage(Barcelona) passer bedre til den hurtige og langbenede McLaren. 'Jeg tror ikke at vi kan lave samme nummer, når vi kommer til Spanien,' siger Irvine.
'Monaco er en meget speciel bane, hvor high-end speed ikke er så afgørende.
'McLaren har stadig den den bedste top-end-power hvilket betyder at de er væsentligt hurtigere end os på lange lige strækninger. Her i Monaco betød det jo ingenting, men i Barcelona er det noget andet. Så vi vil derfor forsøge os med nogle nye stumper på bilen'.

'Det I så i Monaco var at vi virkeligt har en vel afbalanceret bil, men at vi stadig mangler lidt på den aerodynamiske side.'

Ron Dennis siger, 'Vi tager ikke fra Monaco med et stor smil om munden, men vi tager alligevel til Barcelona, hvor vi vil forsøge at vende billedet.'

HVJ  


Hop til top
Formel 1 kommer til Zandvoort

Williams Formel 1 teamet vil endnu en gang komme og vise deres biler på Zandvoort-banen. Søndag den 5. september, kommer Alex Zanardi og Ralf Schumacher køre i hver deres Williams FW21 20 omgange rundt på banen. Denne F1 demonstration er en del af den Internationale Euroraces weekend, som også vil vise andre former for race på denne banen.

Zandvoort-banen blev renoveret over den forgangende vinter, i et forsøg på igen at gøre denne bane i stand til at afholde internationale racerløb, inkl. F1 løb. Men FIA's sikkerheds repræsentant Roland Bruynseraede var ikke helt tilfreds med den nye bane, og kunne derfor ikke udstede kategori 1 licensen, som giver ret til at afholde formel 1 løb. Zandvoort banen fik dog licens således at de kan afholde løb op til Formel 3000, og der må også godt afholdes F1 demonstrationer.

Demonstrationen er kommet i hus, som et samarbejde mellem Winfield & Zandvoort. I 1997 var det Jacques Villeneuve og Heinz Harald Frentzen som kørte en opvisning på den hollandske bane, men dengang måtte de ikke køre fuld gas og opvisningen blev kørt i 1996 biler. Denne gang kommer Williams med to FW21'er som er 1999 udgaven og takke være den nye licens, må bilerne køre fuld gas, hvilket betyder at de kommer på omkr. 320 km/t på start/mål strækningen.

HVJ  


Hop til top
Tiden løber ud for de langsomste

Der er lavet en regel i formel 1 så det bliver muligt at straffe en chauffør (som ligger lang tilbage i feltet) hvis han spærrer for en af de førende biler. Det bliver sådan at den "langsomme" chauffør får et fast defineret tidsinterval til at slippe den førende bil forbi. Denne regel er blevet indført efter en kontrovers som er opstået under San Marino Grand Prix.

McLaren's David Coulthard har hævdet at det var Olivier Panis der kostede ham sejren på Imola.

Den regel der nu bliver indført er sådan, at den langsom kørende skal flytte sig for den hurtige bil efter vedkommende har set maksimalt tre blå flag.
Hvis flagene bliver ignoreret, vil chaufføren blive tildelt en 10-sekunders stop-go straf.

Reglen blev vedtaget under et møde som blev afholdt i Monaco i den forgangende weekend, og bliver modtaget med glæde af de fleste chauffører.

Michael Schumacher udtaler, 'Denne regel har allerede eksisteret i et stykke tid - og bliver ikke brugt særligt effektivt. Det skal simpelthen være sådan at den langsomme bil flyttes med det samme.'

Coulthard siger at han hellere så at chaufførerne fik en "professionel" straf hver gang en eller anden chauffør lå og spærrede. 'Ram dem økonomisk' tilføjer Coulthard.

HVJ  


Hop til top
Den perfekte weekend

For Ross Brawn vil en Ferrari-sejr i Barcelona være en af ingredienserne i en perfekt uge. Samme uge bliver der, også i Barcelona, spillet finale i Champions League mellem Bayern München og Manchester United den 26. maj hvor Formel 1-løbet køres et par dage efter. Ross Brawn holder med de røde fra Manchester (tilfældigt sammenfald???). Han fortæller at hans sekretær er Bayern-fan, så der bliver stukket rigeligt til hinanden - og Brawn håber at komme på arbejde mandag med to sejre - Ferrari på banen og Manchester United i fodbold. Godt valg, Ross...
BB  


 

Hop til top17.5.1999

Frentzen fortsat på toppen

Det ligner årets køb - Heinz-Harald Frentzen har vist sig at være Jordans bedste mand. Damon Hill har indtil videre ikke rigtigt fået gang i sin sæson og løbet i Monaco var ikke den tidligere verdenmesters allerbedste. Frentzens 4. plads kom i hus efter at teamet kunne komme forbi Rubens Barrichello efter en god strategi. Dermed vant han løbet om at blive 'best of the rest'. Samtidig gav det teamet yderligere tre point - og faktisk har teamet ikke langt op til de stærke McLaren-racere... Samtidig ligger Frentzen helt fremme som nummer 4 i VM - blot ét point efter den regerende verdensmester. "Jeg er meget glad for teamet og mig selv," siger tyskeren. Han holdt sig hele tiden til at det ville blive en kamp mod Barrichello. "Jeg forventede ikke at jeg var i stand til at overhale ham, så vi besluttede os til at jeg skulle være tæt på ham og så vinde tid når han foretog sit pit-stop. Da han kørte i pit var jeg i stand til at trække fra, og det sene pit-stop gjorde at jeg kom forbi ham," siger Frentzen der mod slutningen af løbet kom tæt på Mika Hakkinen, men kom ikke for alvor tæt på.

Jordan fik en 4. plads i det klassiske løb i Monaco

Damon Hill havde en meget frusterende weekend. Han påtog sig imidlertid hele ansvaret for uheldet. "Uheldet var mig fejl. Jeg var simpelthen for ambitiøs. Når man starter som nr. 17 blev jeg nødt til at være aggresiv med min strategi og jeg besluttede at gå efter to stop, så jeg måtte forsøge at overhale. Ralf forsvarede hans linie så jeg kan ikke beskylde ham overhovedet. Min weekend gik ikke så godt - det skulle den ikke," siger Damon Hill.

Eddie Jordan kunne igen være glad for flere point og en god indsats. "Heinz-Harald gjorde igen et fantastisk stykke arbejde. Han var besluttet på at gøre det godt og han så meget overbevisende ud, specielt i den anden halvdel af løbet da hans satte nogle flotte omgangstider," glæder Jordan sig og peger på at strategien også havde indflydelse på resultatet - og samtidig konsoliderer resultatet teamets 3. plads i konstruktørernes VM - en plads som de går efter i år.

BB  


Hop til top
Benetton nupper point

Med en 5. og 6. plads fik Benetton-teamet, der i øjeblikket er nede i lidt af en krise, lidt håb. Begge kørere gennemførte og Fisichella fik en flot 5. plads efter at Barrichello var udgået. Samtidig holdt Alexander Wurz sin racer på banen og kom hjem i mål på sjettepladsen - dermed sikrede teamet sig 3 værdigfulde point. "På denne bane havde jeg håbet på en bedre placering end en 5. plads, men efter et så hårdt løb på en så svær bane, er jeg rimelig glad for resultatet," siger Fisichella der i 1998 blev nummer to - og hvilket viser at teamet er faldet langt ned. Wurz kunne notere sig for sit første point i år. "Jeg havde ikke en god start og mistede en plads til Zanardi. Han var virkelig langsom og holdt mig tilbage i ret mange omgang, men så begik han en fejl og jeg kunne overhale ham," beretter Wurz. Den lange østriger var meget glad for det ene point og mener at det samlede resultat for teamet var ret godt.

Teamchefen havde også rosende ord til præstationen. "Endnu et utroligt stykke arbejde af teamet. Vi havde problemer i kvalifikationen så resultater var endnu mere tilfredsstillende taget i betragtning at vi startede fra femte startrække," siger Rocco Benetton og glæder sig over flere point og at Wurz fik point efter en uheldig sæsonstart.

BB  


Hop til top
Coulthard: ´Jeg giver ikke op´

David Coulthard udgik for 3. Gang af et formel 1 Grand Prix her i 1999 sæsonen. På 37. omgang gav hans gearkasse op og han måtte udgå.

'Jeg har ikke haft denne her fejl på bilen før, jeg synes ellers at jeg har haft alle mulige fejl på denne her bil,' udtaler Coulthard.

'men dette her får mig ikke til at give op, jeg bliver ved med at kæmpe,' siger Coulthard. 'Det er meget tidligt på sæsonen endnu, så der kan nå at ske meget inde vi når til vejs ende.'

'Selvfølgeligt er jeg skuffet, men det bedste jeg kan gøre er at se på det positive som jeg kan finde fra den forgangende weekend, og jeg tror stadig meget på mig selv og synes at det kørte godt for mig indtil gearkasse sagde stop. Det var lidt uheldigt at jeg fik lavet en dårlig start, men jeg ville ikke presse Eddie mere, med den risiko at jeg kunne blive presset op i muren.

'Jeg kørte lidt mit eget løb, og håbede på at lykken ville tilsmile mig, men det skete desværre ikke. Det startede med at jeg havde nogle problemer med at skifte gear på bilen og teamet sagde at jeg skulle begynde at køre længere ud i gearne i et forsø på at undgå de hop som bilen lavede når jeg skiftede gear.'

'Jeg lavede faktisk ikke så dårlig start, men Eddie’s var bare bedre. Jeg bryder mig selvfølgeligt ikke om at blive brændt af i starten, men jeg bliver nok nød til at indrømme at Ferrari’en havde bedre mekanisk traction end vi havde.'

HVJ  


Hop til top
Kommer Honda tilbage til F1 ?

Der er meget divergerende information om Honda kommer tilbage til formel 1 eller ej. Den Japanske bilproducent skulle efter sigende komme tilbage til Formel 1 i næste sæson med sit helt eget team, men de planer siges nu t være skrinlagt, på grund af at Harvey Postlethwaite’s død – og formodentligt også på grund af de uforudsete høje omkostninger. Denne nyhed kom for første gang på banen for to uger siden da den Engelske presse hævdede at Honda skal leverer motorer til BAR teamet næste år.

Nyheden kom som en bombe for de fleste, inkl. FOA som havde holdt den 12 og dermed sidste plads åben til Honda. "Det er ikke den opførsel man forventer fra et multinationalt firma," har Ron Dennis udtalt til medierne. også Bernie Ecclestone har også udtalt sig om Honda sagen "Ikke særligt elegant".

Rygtet siger at FIA har været på besøg ude i Japan, hos Honda, i skikkelse af Max Mosley, som skulle have haft et møde med Honda for at få en afklaring på om der kommer eller ikke kommer et rent Honda team næste år. Det er dog uklart her i skrivende stund om dette møde har givet en afklaring på denne sag.

Der har gået rygter i paddocken i Monaco, om at kontrakten mellem Honda og BAR skulle være skrevet færdig i den forgangende weekend, og at det officielle samarbejde skal offentliggøres ved det kommende grand prix i Barcelona. SuperTec motoren som BAR idag køre med bliver formodentligt overtaget af Sauber eller Minardi.

HVJ  


Hop til top
Stewart tæt på

Rubens Barrichello var tæt på endnu en stærk præstation, men blev i sit løb nr. 100 snydt for en femteplads. "Det er synd at mit løb sluttede som det gjorde fordi Monaco vitterlig er svært at overhale på og jeg er sikker på at jeg ville kunne holde min 5. plads til slut. Raceren kørte rimelig godt, men jeg var ikke i stand til at være konstant efter mit pit-stop. Jeg var så tæt på, blot 5 omgange fra slut, hvilket er en skam," siger Rubens Barrichello der udgik efter at ophænget brød sammen. Det samme problem gjorde sig gældende for Johnny Herbert - som nærmest suger alt uheldet til sig. "Det ville have været rart at gennemføre mit første løb i sæsonen men sådan skulle det desværre ikke være. Jeg havde en rigtig god start, kom forbi Mika Salo og med lidt mere træk kunne jeg have vundet to pladser," siger Herbert der siden skiftet til Stewart har været ramt af det samme uheld og er den 3. kører der ikke er i stand til at følge Rubens Barrichello. Herbert siger om sit exit: "Der var ikke nogen advarsel overhovedet. Jeg kom ud af Casino-pladsen og et eller andet opgav i bagophænget," siger Herbert der var heldig ikke at smadre sin racer da hans racer brød sammen. "Det er skuffende at blive snydt for to yderligere point i mesterskabet. Bilen og motoren var holdbar hele weekenden indtil der opstod ophængsproblemer i løbet," siger Paul Stewart og roser sine kørere for et solidt løb, men teamet må tage tomhændet hjem.
BB  


Hop til top
Monaco gav ikke jackpot

BAR satsede på at hente et rigtig godt resultat i Monaco - men teamets kørere nåede kun cirka halvvejs igennem det hårde løb. Craig Pollock siger om løbet i Monaco: "Efter at have haft så god en weekende helt indtil warm-up'en, er jeg meget skuffet for teamet og alle på fabrikken fordi vores forventninger var så høje da vi vidste at vi havde en god racer til Monaco," siger teamchefen og hæfter sig ved at Villeneuve kørte nogle hurtige tider i løbet. "Det er meget frustrerende når man ikke gennemfører løbet med nogen af bilerne pågrund af holdbarhed eller uheld. Jeg skal indrømme at jeg er meget skuffet over at vi ikke er i stand til at tilbyde en holdbar bil til Jacques," fortsætter Pollock.

"Vi besluttede at starte med de bløde dæk som viste sig at være et godt valg da bilen kørte rigtig godt. Omgang efter omgang blev den bedre og hurtigere. Da jeg kom ud af tunnelen og bremsede, kunne jeg mærke at der var et eller andet galt bag i vognen og det var det," siger Villeneuve og der var tale om en eller anden form for hydraulisk eller olielækage. Mika Salo udgik efter at være kørt i muren efter at han pressede sig selv og sin racer til det yderste. "Jeg kæmpede stadig med Jean Alesi lige da jeg kom til Loews-hårnålen følte jeg at pedalen var meget blød. Uheldigvis var der ikke andet jeg kunne gøre end at forvente at køre direkte ind i muren," beretter finnen. Teamet oplyser endvidere at Ricardo Zonta ikke bliver klar til løbet i Barcelona efter at en lægeundersøgelse har vist at han endnu skal holde et hvil inden han kan fortsætte hos BAR. Teamet fortsætter derfor med Salo som stand-in i det kommende løb.

BB  


Hop til top
Fantastisk weekend for Ferrari

Der stod Ferrari på det hele - totalt dominans af Ferrari i løbet. På intet tidspunkt mistede Michael Schumacher grebet om sejren og samtidig formåede Eddie Irvine at give teamet en fantastisk dobbeltsejr i Monaco. "I går sagde jeg at det ikke betød noget hvem der havde pole. I dag så vi en demonstration af overlegenhed fra to utrolige kørere såvel fra bilerne og teamet. Vi var dominerende fra start til slut," siger en lykkelig Luca di Montezemolo der kunne notere sig et større vendepunkt i Ferraris historie.

Løbets vinder var også lykkelig: "Ferrari som nummer 1 og 2 i Monaco som er et unikt løb i kalenderen, er det bedste der kan opnås i Formel 1. Ved at få den bedste start gjorde det muligt at tilpasse vores planlagte strategi. Jeg skulle presse hårdt på før mit første pit-stop for at få et stort forspring. Efter det var det muligt at tage det roligt og få raceren hjem," siger Michael Schumacher efter hans 4. sejr i Monaco. Samtidig takkede han de andre kørere for deres respekt af det blå flag - det gik betydeligt bedre end i andre løb.

Eddie Irvine viste også meget stærk kørsel og fik en andenplads. "At kvalificere sig godt her er vigtigt men at have en god racer er mindst lige så vigtigt og min racer var god i dag. Jeg skulle forbi Coulthard i starten, ellers ville han have sinket mig," siger Irvine der også ligger rigtig godt til i VM-stillingen. Irvine havde dog lidt problemer med sin racer og beklagede sig over at den hoppede lidt, som om dæktrykket ikke var optimalt i den første del af løbet.

"Det er fantastisk. Alt gik godt for os hele weekenden," jubler Jean Todt. "Monaco er en hård bane for os, men alt gik godt. Vi kan glæde os over resultatet indtil i morgen tidlig, fordi vi der allerede skal tænke på det kommende løb som bliver meget hårdt," sagde Todt efter løbet. Ifølge teamchefen er det især samarbejdet med Bridgestone der har forbedret Ferrari-racerne - og så ville Jean Todt fejre det store resultat. Dog vil ingen hos Ferrari indrømme at de nu vil være dominerende i nogle af de kommende løb. Eksempelvis er Barcelona-banen meget svær, og teamet forventer ikke at være de hurtigste der, men vil bruge mange timer til tests for at blive klar til løbet i Spanien. Der skal arbejdes på forbedret aerodynamik til det løb.

BB  


Hop til top
Schumacher sætter rekord

Michael Schumacher satte rekord da han noterede sig for sin 16. sejr i en Ferrari-racer. Dermed slog han en tidligere storkører for Ferrari, Niki Lauda af pinden som den mest vindende i Ferraris historie. "At være Ferrari-kører er noget specielt. At vinde med Ferrari er endnu mere specielt og at være den mest succesfulde Ferrari-kører er noget jeg sikkert kun vil værdsætte når jeg stopper og ser tilbage på min karriere," siger Michael Schumacher efter sejren i Monaco.

De 5 mest vindende for Ferrari:

KørerSejre
Michael Schumacher16
Niki Lauda15
Alberto Ascari13
Jacky Ickx6
Gilles Villeneuve6

BB  


Hop til top
McLaren i arbejdstøjet

Monaco 1999 vil helt sikkert ikke være det grand prix som McLaren-teamet vil gøre meget ud af i deres historiebøger - slået meget klart af Ferrari og sat i en helt ny situation: Langt efter i begge VM og det er nu dem der skal arbejde for at hente ind på Ferrari. "Ikke ligefrem en tilfredsstillende slutning på en besværlig weekend. David var ramt af en olielækage i gearkassen som var årsag til at han udgik. Mika havde et problem med forhjulsophænget meget tidligt i løbet som var årsag til at bilens styring var forskellig, hvilket gjorde det umuligt at vise det sande potentiale i raceren. På trods af det gjorde han det meget flot," siger Ron Dennis og ærgrer sig over at det var raceren der gjorde det besværligt for teamet virkelig at vise at McLaren-racerne ikke var helt så dårlige som de så ud. Den anden stærke mand i teamet, Nobert Haug var efter omstændighederne tilfreds med en 3. plads: "En 3. plads var det bedste vi kunne få, når man tænker på Mikas ophængsproblemer og de 20 sekunder han mistede i Mirabeau da han ramte olien på banen. Vi vil arbejde hårdt for at få et bedre resultat i Barcelona hvor vi vil teste næste uge før det spanske grand prix," siger Mercedes-bossen.

Mika Hakkinen gav også sin forklaring på hvorfor han ikke fik det bedste resultat i weekendens løb. "Pole position er her i Monaco en stor fordel, som jeg arbejdede hårdt for, men uheldigvis var jeg ikke i stand til at anvende det. Jeg fik en virkelig dårlig start med alt for meget hjulspind. Under løbet blev jeg ramt af en skiftende styring, med en meget tung styring som sikkert betyder at jeg havde en eller anden form for fejl i fronten. Alligevel pressede jeg hårdt på, hvilket gav mig nogle store øjeblikke, og til sidst gik jeg efter pointene for en 3. plads," siger Mika Hakkinen.

David Coulthard havde ikke den bedste weekend - han var ramt af tekniske problemer og havde ligesom Hakkinen ikke den bedste start. "Da jeg begyndte at få problemer med gearvalget og teamet fortalte mig at gearkassen havde mistet olietryk og bad mig om at køre i pit, hvilet var det rigtige at gøre eftersom en teknisk fejl var uundgåelig," beretter Coulthard der efterhånden må se sine forhåbninger om at blive verdensmester i 1999 forsvinde efter løbet i Monaco.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk