Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
22.5.1999
 Slut på Barcelona-test
 Jordan fortsætter med Mugen
 
21.5.1999
 BAR og Honda går sammen
 

Hop til top22.5.1999

Slut på Barcelona-test

Efter tre dage sluttede den omfattende test i Barcelona - der om en uge lægger asfalt til det spanske grand prix - så alle teams kommer med masser af viden om banen inden de første træninger køres fredag morgen. På sidstedagen var det Mika Hakkinen der satte den bedste tid - foran Michael Schumacher. Damon Hill blev nummer tre mens Olivier Panis kørte sig til en flot 5. plads.

Testtiderne fra Barcelona, fredag den 21 maj:

KørerTeamTid
Mika HakkinenMcLaren1.21,673
Michael SchumacherFerrari1.21,815
Damon HillJordan1.22,319
David CoulthardMcLaren1.22,377
Olivier PanisProst1.22,386
Heinz-Harald FrentzenJordan1.22,462
Ralf SchumacherWilliams1.22,716
Jarno TrulliProst1.22,729
Pedro DinizSauber1.22,740
Jean AlesiSauber1.23,109
Jacques Villeneuve
BB  


Hop til top
Jordan fortsætter med Mugen

Selvom BAR løb med Honda-motorerne så blev Jordan ikke skubbet helt ud på sidelinien. Teamet forlængede aftalen med Mugen-Honda til at løbe yderligere to år. Honda kommer til at stå for udviklingen af motorerne - med Mugen som leverandør. "Det er godt nyt for Jordan Grand Prix," siger en lykkelig Eddie Jordan der på det seneste har været en hel del anspændt når snakken gik på hvem der skulle have Honda som leverandør til næste år. "Den kombinerede levering fra Honda og Mugen med en lige leveringsstatus indtil slutningen af år 2001 giver teamet den stabilietet som det kræver at levere en endnu stærkere præstation i VM," siger teamchefen der glæder sig over at samarbejdet fortsætter. Det var med Mugen-Honda at teamet kørte sig til deres første sejr på Spa i 1998. Dermed er fremtiden for de næste par blevet sikret for Jordan og de kan nu koncentrere sig om at gøre et godt og forsøge at blive nr. 3 i konstruktørernes VM. Eddie Jordan forventer at hans team og BAR får de samme vilkår - men hos BAR mener man at de har førsteret. Så der kan komme lidt ballade om hvordan den faktiske status vil blive.
BB  


 

Hop til top21.5.1999

BAR og Honda går sammen

I går meddelte BAR at de stopper samarbejdet med Supertec med udgangen af denne sæson. I dag meddelte teamet så at de fra næste sæson indleder et større samarbejde med Honda. British American Racing og Honda vil ikke kun samarbejde om udvikling af motorer, men Honda's research og design afdeling vil deltage aktivt, sammen med BAR, om udvikling af fremtidige chassis'er til teamet. "Det er meget spændende nyt at Honda har besluttet sig for at vende tilbage til Formel 1 som partner med British American Racing" udtaler en tilfreds BAR direktør Craig Pollock. "Det er en virksomhed med en glorværdig historie inden for motorsport, og I kan være sikre på at sammen vil BAR og Honda skrive nye kapitler til Formel 1 historiebøgerne i årene fremover." Aftalen lyder i første omgang på 3 år.
MBP  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk