Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
23.5.1999
 Salo på vej til fast plads?
 Navneændringer på vej?
 
22.5.1999
 Slut på Barcelona-test
 Jordan fortsætter med Mugen
 

Hop til top23.5.1999

Salo på vej til fast plads?

Efter at Ricardo Zonta kørte af banen i det brasilianske grand prix har han været nødsaget til at stå udenfor i tre løb. I mellemtiden har Mika Salo kørt rimelig stabilt - og med annonceringen af at Honda bliver motorleverandør til BAR fra år 2000 kan Mika Salo måske gøre sig forhåbningerne om en plads i teamet. Som udgangspunkt var det BATs holdning at de ville have en sydamerikansk kører for at øge deres markedsføring i Sydamerika. Men rygter vil vide at man hos BAR er blevet meget glad for Mika Salo - og der er ingen tvivl om at Honda også har været i kontakt med Salo. Finnen har hele tiden været en af dem der stod øverst på listen over potentielle kørere for deres team, der som bekendt ikke bliver til noget. Ricardo Zonta har en kontrakt der løber ud efter denne sæson og Honda kan eventuelt pege på Salo som deres foretrukkende valg til sæsonen år 2000. Det ventes ikke at Hondas testkører, Jos Verstappen er med i billedet. Hollænderen var naturligvis skuffet over at Honda valgte at droppe deres planer og at hans fremtid fra år 2000 ikke er hos Honda.
BB  


Hop til top
Navneændringer på vej?

Efter at de to store bilgiganter Daimler og Chrysler fusionerede har koncernen forsøgt at lancere en ny markedsføring. Blandt andet har Chrysler forsøgt at komme ind på det europæiske marked - og for at slå godt igennem vil Formel 1 være det rette sted at få reklame. Derfor skulle koncerne have overvejet at ændre lidt i navnene. Enten vil man bygge flere Mercedes-motorer og så omdøbe dem som værende en Chrysler-motor og derefter levere dem til et andet team i Formel 1, eller også forsvinder Mercedes-navnet når kontrakten med McLaren udløber når sæsonen slutter i år 2002 til fordel for at blive kaldt Chrysler. De nuværende motorer bygges af Ilmor, så umiddelbart skulle det ikke være umuligt at kalde dem for Chrysler.

Rygterne afvises imidlertid af Mercedes, men eftersom mange af de store koncerner har fusioneret er det ikke utænkeligt at man kan opleve ændringer i motornavnene. Blandt andet har det været nævnt at Ford ville ændre deres navn til Jaguar for netop også at skaffe sig mere PR.

BB  


 

Hop til top22.5.1999

Slut på Barcelona-test

Efter tre dage sluttede den omfattende test i Barcelona - der om en uge lægger asfalt til det spanske grand prix - så alle teams kommer med masser af viden om banen inden de første træninger køres fredag morgen. På sidstedagen var det Mika Hakkinen der satte den bedste tid - foran Michael Schumacher. Damon Hill blev nummer tre mens Olivier Panis kørte sig til en flot 5. plads.

Testtiderne fra Barcelona, fredag den 21 maj:

KørerTeamTid
Mika HakkinenMcLaren1.21,673
Michael SchumacherFerrari1.21,815
Damon HillJordan1.22,319
David CoulthardMcLaren1.22,377
Olivier PanisProst1.22,386
Heinz-Harald FrentzenJordan1.22,462
Ralf SchumacherWilliams1.22,716
Jarno TrulliProst1.22,729
Pedro DinizSauber1.22,740
Jean AlesiSauber1.23,109
Jacques Villeneuve
BB  


Hop til top
Jordan fortsætter med Mugen

Selvom BAR løb med Honda-motorerne så blev Jordan ikke skubbet helt ud på sidelinien. Teamet forlængede aftalen med Mugen-Honda til at løbe yderligere to år. Honda kommer til at stå for udviklingen af motorerne - med Mugen som leverandør. "Det er godt nyt for Jordan Grand Prix," siger en lykkelig Eddie Jordan der på det seneste har været en hel del anspændt når snakken gik på hvem der skulle have Honda som leverandør til næste år. "Den kombinerede levering fra Honda og Mugen med en lige leveringsstatus indtil slutningen af år 2001 giver teamet den stabilietet som det kræver at levere en endnu stærkere præstation i VM," siger teamchefen der glæder sig over at samarbejdet fortsætter. Det var med Mugen-Honda at teamet kørte sig til deres første sejr på Spa i 1998. Dermed er fremtiden for de næste par blevet sikret for Jordan og de kan nu koncentrere sig om at gøre et godt og forsøge at blive nr. 3 i konstruktørernes VM. Eddie Jordan forventer at hans team og BAR får de samme vilkår - men hos BAR mener man at de har førsteret. Så der kan komme lidt ballade om hvordan den faktiske status vil blive.
BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk