Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
1.6.1999
 Frentzen vs. Hill
 Nedtur for Benetton
 Arrows i højt humør
 
31.5.1999
 Barrichello blev diskvalificeret
 McLaren er ikke perfekt siger Hakkinen
 

Hop til top1.6.1999

Frentzen vs. Hill

Tendensen har været meget tydelig hos Jordan i år. Mens mange åbenlyst er enige om at Damon Hill har nået pensionsalderen, har Heinz-Harald Frentzen fået selvtilliden tilbage og bevist at han i hvert fald ikke er det. Men i søndags var rollerne byttet om. Hill kom fra startposition 11 op lige under pointene. Måske ikke det mest fantastiske resultat, men i det mindste bedre end Frentzen der startede som nr. 8 var færdig fra løbet efter 35 omgange. Derved står det 3-2 i den interne løbskonkurrence i Frentzens favør. Det er interessant at se hvordan der tilsyneladende kun kan være én succesfuld Jordan-racer i denne sæsons GP'er. Jordan ligger nu nr. 3 i mesterskabet med 16 pts - 13 fra Heinz-Harald og 3 fra Damon. Men som bekendt har Damon Hill det jo med, at bryde tilbage når man mindst venter det.

Her er kørernes kommentarer til løbet:

Heinz-Harald Frentzen: "I dag var skuffende. Det var et hårdt løb denne gang og jeg kunne ikke passere Ralf Schumacher - de bløde dæk som mange af vores konkurrenter brugte klarede det bedre end vi havde forventet, og vores hårde dæk gav os ingen fordel. Dette løb handlede meget om strategi, men hen i mod slutningen af løbet skete der en mekanisk fejl."

Damon Hill: "Den bedste del af løbet for mig, var at overtage Rubens udenom. Jeg havde forsøgt at indhente ham i midten af løbet, men det lykkedes mig lige akkurat ikke at overtage ham ved pitstoppene. Det var tilfredsstillende at overtage ham. Jeg kunne se de blå flag mod slutningen af løbet, da McLaren'erne og Ferrari'erne kom og min løbsmekaniker var virkelig god til at fortælle mig hvad der foregik. Løbet selv var ikke for vanskeligt, men der var ingen fordel ved de hårde dæk."

CBA  


Hop til top
Nedtur for Benetton

Mens Arrows var lykkelige over at begge biler i mål, er situationen ganske anderledes hos Benetton. 1999 har indtil videre bestemt ikke været så vellykket, som det blev lovet ved sæsonstarten. Supertec-motoren er et af feltets svageste og det "revolutionerende" FFT-system har kun Giancarlo Fisichella fået glæde af. Alexander Wurz har måtte fravælge det på grund af den vægt det lægger til hans i forvejen 82,5 kilo. De to kørere kom ind som henholdsvis nr. 10 og 11. Benetton har i løbet af sæsonens første fem løb fået skrabet 8 point sammen, fordelt på 2 5.-pladser og en 4.-plads til Fisichella og en 6.-plads til Alexander Wurz. Det rækker til en foreløbig 5.-plads i konstruktørernes mesterskab, så Benetton-teamet kunne ikke skjule skuffelsen over, at der ikke blev kørt nogle points hjem denne gang:

Giancarlo Fisichella: "Jeg er frustreret over resultatet og bilens samlede præstation. Jeg syntes bilen er meget svær at køre p. g. a. manglen på vejgreb og hestekræfter. Vi må slide hårdt med at se hvor vi kan lave forbedringer inden Canadas GP."

Alexander Wurz: "Det var et meget svært løb eftersom vi kun havde lidt vejgreb og bilen gled rundt en del. Dækkene var også meget ustabile. Jeg mistede en del tid da jeg var fanget bag Salo, men jeg havde nok alligevel ikke have scoret nogle points i dag."

Rocco Benetton: "Dette er slutningen på en meget anstrengende uge. De tests vi havde gennemgået her hjalp os overhovedet ikke og vi har haft mange problemer siden fredag. Vi tog nogle risikoer med strategien for at forsøge at være konkurrencedygtige i løbet efter en dårlig kvalifikation. Det virkede ikke som vi havde forventet, men det er en del af legen. Vi arbejder hårdt videre og fokuserer på fremtiden, så resultaterne må komme snart.

CBA  


Hop til top
Arrows i højt humør

De to Arrows-kørere kom ind som de to sidste, men det var et tilfredsstillende resultat for teamet, der kun havde set to biler fuldføre løb i år. Pedro de la Rosa endte som nr. 12 på sin hjemmebane og Toranosuke Takagi lå nr. 13. Kørerne og teamboss Tom Walkinshaw er rørende enige om det gode resultat og om at det ser lyst ud for teamet i fremtiden.

Pedro de la Rosa: "Det var vores mål, at slutte løbet med et godt resultat. Jeg var på en 3-stops-strategi og det fungerede fint for mig. Stabiliteten var på vores side i begyndelsen af løbet og jeg tror vi er tilbage i storform."

Toranosuke Takagi: "Mit første sæt dæk var gode og det lykkedes mig at holde trit med feltet med en rimelig fart. Men efter det første pitstop var bilens balance stærkt forringet, hvilket gjorde det meget svært at køre. Efter en begivenhedsrig weekend er jeg tilfreds med resultatet og jeg vil gerne takke teamet for det gode arbejde"

Tom Walkinshaw: "Det var vores ønske at begge biler ville krydse mållinien. Takket være en brav indsats fra teamet efter en udfordrende weekend, lykkedes det os. "

CBA  


 

Hop til top31.5.1999

Barrichello blev diskvalificeret

Rubens Barrichello blev diskvalificeret efter det Spanske Grand Prix, hvor han endte på en 8. plads.

En rapport fra banens stewards, siger at der på Barichello’s bil havde monteret bundplanken, på ulovlig vis.

De skruer som man havde fastgjort planken med var for lange, hvilket stewards har kommet til den konklusion, at de ville være til fare for andre hvis de faldt af.

HVJ  


Hop til top
McLaren er ikke perfekt siger Hakkinen

Selvom McLaren scorede en 1-2 sejer igår ved det Spanske Grand Prix, synes Mika Häkkinen stadig ikke at hans bil er perfekt.

'Det så, så let ud, men sandheden er at bilen er meget svær og køre,' siger han lige efter han har vundet løbet. 'Jeg håber at ingeniørerne og designerne kan finde mere hastighed i bilen. Jeg håber kun at det er spørgsmål om tid, før vi føre VM.'

'Jeg mener at der er meget mere at hente ud af både bil og motor, og vi vil arbejde hårdet på at finde de til, lige til udgangen af denne sæson.'

Häkkinen's kommentarer har efter sigende ryste bosserne hos McLaren. De mener at den fart der var i bilen i starten af løbet, hvilket var 1 sek. Eller hurtigere pr. Omgang hurtigere end de andre på dette tidspunkt, er hvad man kan forvente af MP4/14 chassiset.

Den samme kilde skulde have udtalt at Spanien var en ”NEM” bane for McLaren, hvilket gjorde at de vandt.

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk