Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
5.6.1999
 Testkørsler
 Toyota har møde med Bernie Ecclestone
 
3.6.1999
 På gensyn Salo
 Tirsdagens testkørsler
 Travlhed hos Ferrari
 

Hop til top5.6.1999

Testkørsler

Så er denne uges testkørsler afsluttet. Dette var for de fleste teams desuden også den sidste "shake down" inden det Canadiske Grand Prix næste weekend. Der blev testet på følgende baner: Silverstone, Monza samt Fiorano.

Silverstone

Her var vejret den sidste testdag helt i regnens tegn, så der var ingen store fremskridt at spore.

Alexander Wurz i Benetton havde motor problemer.
Laurent Redon i også i Benetton kørte en hel løbsdistance.

Dagens tider:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1 David Coulthard McLaren 1:27,120 47
2 Damon Hill Jordan 1:28,523 24
3 Alexander Wurz Benetton 1:28,881 22
4 Johnny Herbert Stewart 1:29,092 22
5 Laurent Redon Benetton 1:30,039 42
6 Pedro de la Rosa Arrows 1:30,448 25
AN  


Hop til top
Toyota har møde med Bernie Ecclestone

Toyota skal have et møde med Bernie Ecclestone i denne måned, for at få en snak om muligheden for at Toyota kan komme ind i formel 1. Dette er iøvrigt også bekræftet af en talsmand fra Toyota. Ron Dennis sagde allerede under Barcelona Grand Prixet, at han forventede at Toyota vil komme i Formel 1 megte hurtigt, måske allerede næste sæson, men ifølge Toyota "er timingen ikke helt rigtig"

"I teorien, skulle Honda’s beslutning om ikke at stille op med et rent Honda team, gøre det nemmere for os," siger Toyota talsmand, "Men i paksis kan vi simpelthen ikke nå at blive færdig med en bil, så vi kan gå i Formel 1 allerede næste år. Men vi tager alligevel et møde med Bernie Ecclestone senere.".

Toyota fokusere lige nu på at vinde 24 Hrs of Le Man i næste weekend. Vi forventer ikke at Toyota har en færdig Formel 1 plan liggende i skuffen. Så vi må stadig forvente at de først kommer ind i F1 i 2001/2002 eller måske som tidligere annonceret 2003.

HVJ  


 

Hop til top3.6.1999

På gensyn Salo

Mika Salo har sagt farvel, og muligvis på gensyn til sin midlertidige arbejdsgiver British American Racing. Salo har afløst Brasilianeren Ricardo Zonta de seneste tre løb, da denne blev skadet i det Brasilianske Grand Prix. Salo nåede at gøre et stort indtryk på team boss Craig Pollock, idet han er den eneste der har fået BAR-Supertec 01'eren til at holde længe nok til at se det ternede flag. "På vegne af hele teamet takker jeg Mika for hans flotte kørsel i de tre løb hvor han har afløst Ricardo." udtaler Craig Pollock. Også Salo selv er tilfreds: "De er meget professionelle og det har været en fantastisk oplevelse. Det er første gang jeg har kørt for et top-team. Jeg ved de har en stort potentiale og vil snart kunne blande sig i toppen. Jeg takker dem for at have givet mig chancen, og jeg håber på igen at arbejde sammen med dem en gang i fremtiden." Salo er nu foreløbig arbejdsløs, men mon ikke hans præstationer hos BAR skulle sikre en kontrakt med et formel-1 team næste år?

Salo var værdsat hos BAR

MBP  


Hop til top
Tirsdagens testkørsler


Silverstone

Testkørslerne på Silverstone banen i England blev en fugtig oplevelse i går. Et voldsomt regnvejr varede det meste af formiddagen, og først over middag holdt det op med at regne, men banen forblev fugtig hele eftermiddagen, og det ses også ud af dagens tider.

Stewart var med Johnny Herbert ved rattet de hurtigste i dag, næsten et halvt sekund foran McLaren.
McLaren koncentrerede sig om test af forskellige setup samt evaluering af regndæk hele dagen.
Benetton havde både Alexander Wurz der testede nogle nye aerodynamiske forbedringer, samt deres testkører Laurent Redon der testede bremser, i aktion i dag .
BAR teamet havde i dag Ricardi Zonta tilbage på banen for første gang siden hans uheld, men han kørte kun 2 omgange.

Zonta gjorde comeback i regnvejret på Silverstone

Dagens tider blev følgende:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Johnny HerbertStewart1:36,98419
2David CoulthardMcLaren1:37,34935
3Damon HillJordan1:39,52211
4Laurent RedonBenetton1:40,23321
5Pedro de la RosaArrows1:41,05120
6
AN  


Hop til top
Travlhed hos Ferrari

Ferrari teamet arbejder intenst på at viderudvikle F399. De seneste løb har vist at Ferrari er på niveau med McLaren i løbene, hvorimod det kniber i kvalifikationen. Ifølge team boss Jean Todt arbejdes der bla. på reduktion og omfordeling af vægt med henblik på at finde nogle tiendedele af et sekund i forbindelse med kvalifikationen. Mens Michael Schumacher holder ferie i USA, er Eddie Irvine i ilden på Fiorano og Luca Badoer på Monza. Irvine tester en ny kvalifikationsbremse, som bla. har et mindre kølesystem. Dette forbedrer vognens aerodynamik, men tilgengæld kan bremsen kun holde 10-12 omgange, hvilket gør at bremsen kun kan bruges i kvalifikationen. På Monza som med dens lange lige stræk er en rigtig motordræber, tester Luca Badoer den nye 048 evo. 2 motor. Motoren skulle oprindeligt have været taget i brug til San Marino's Grand Prix, senere til Spaniens Grand Prix, men blev udskudt da man endnu ikke stolede helt på holdbarheden. Så fremt testen på Monza forløber godt, vil man tage den i anvendelse til kvalifikationen i Montreal. Generelt er Jean Todt godt tilfreds med udviklingen, og kalder F399 for en meget god vogn, selvom "aerodynamikken ikke er på niveau med McLaren". Ferrari og Schumacher fører begge mesterskaber, hvorimod de på samme tid sidste år var langt efter Hakkinen og McLaren i VM. Schumacher scorede et hattrick i Canada, Frankrig og England, og var således godt med i VM kampen igen. De kommende tre løb kan således blive særdeles vigtige for den stejlende hingsts tilbagevenden til VM tronen.
MBP  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk