. i hvert fald ikke hvis man skal tro FIAs præsident Max Mosley. Han giver ikke meget for "de gode gamle dage". For hvis formel 1 er blevet kedeligt, hvordan kan det så være at der er flere end nogensinde før der følge sporten, spørger Mosley og kommer med et eksempel: "Løbene i 70'erne var meget kedelige. F.eks. på Monza hvor der kunne være flere hundrede overhalinger og det var skrækkelig kedeligt. Det glemmer folk."
Næsten alle kørerne har beklaget sig over de nye dæk, men de glemmer deres funktion i det store F1-cirkus er at underholde publikum, ikke selv at blive underholdt, siger Mosley. "Jeg ville ikke have noget imod, at skulle tackle lidt frustration til gengæld en multi-million årsløn. Det er da rigtigt det er lidt svært at overtage, men de forsøger at løse et ikke-eksisterende problem. Hvis det næste GP i Canada bliver uinteressant er det ikke på grund af de nye regler. Formel 1 har aldrig været mere spændende." Hvis der endelig skal ændres noget i formel 1, er det ikke dækkene: "Det er nonsens, at det er dækkene der vanskeliggøre duellerne. Det er aerodynamikken. " Mosley skulle have diskuteret formel 1s fremtid med team-ejerne i sidste uge, men det er blevet udskudt til senere på året, da to teams måtte melde afbud.
Eddie Irvine virker som en mand der seriøst er ude efter øretæver. Både Hakkinen, Couldthard, Alesi og Shumacher får et par ord med på vejen fra den åbenmundede irer i et interview med Autosprint Magazine. Som en reaktion på rygterne om Michael Schumachers ønskeliste over teamkammerater næste sæson, svarer Irvine at ingen andre i feltet ville kunne være bedre i hans arbejde end Irvine selv. En kører er i hvert fald udelukket ifølge Irvine: Jean Alesi, om hvem han siger: han ".skulle aldrig nogensinde være taget i betragtning. De siger han er en moden kører. Jeg har aldrig hørt noget så dumt. Selv hvis jeg ikke havde været i dette team, ville han være den sidste jeg ville anbefale til Jean Todt. Jeg har et par forslag, men Alesi ville være et af de værste valg" . "Michael Shumacher har nogle utrolige evner, men også nogle store svagheder. Han og Alesi ville aldrig kunne kompletterer hinanden."
Hvad angår Irvines egen fremtid afviser han helt rygterne om at skulle køre for Jordan næste år. Irvine har før sagt at han hellere vil score point og podiumpladser i et absolut tophold, end få end heldig sejr i et middelhold. McLaren er derfor ikke nogen dum ide: "Det ville passe mig fint, det ville være bedre for begge parter. Hvis du udfører dit arbejde ordentligt, beholder de dig, men hvis du ønske at gå kan du gøre det. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk har lange kontrakter." Spurgt om han er bedre end de to nuværende McLaren kørere, svarer han: "End Coulthard? Bestemt, det har jeg aldrig tvivlet på. Hakkinen er meget hurtig, men han har for mange alvorlige svage punkter. Måske er han bedre end mig på visse områder, men på andre er jeg langt bedre end Mika. Coulthard er i en meget svag position. Ekstremt svag. Han falder i kurs dag for dag."
Til slut beklager Irvine sig over sin løncheck. "Jeg tjener meget lidt. I hvert fald i forhold til hvad andre kørere på mit niveau tjener. Det er derfor jeg bruger så meget tid på sponsorere og promovering. Sidste år, var der to teams, der tilbød mig mere end jeg får, for at blive her, og jeg afslog det.. to millioner dollars mere end hos Ferrari. Jeg er sikker på at i år vil de tilbyde lige så meget." Men han tilføjer: " Jeg kører ikke for pengenes skyld". Eddie Irvine ligger nummer 6 på listen kørernes ugentlige indkomst efter Schumacher, Villeneuve, Hill, Hakkinen og Alesi. Bare 63,000 pund tjener han om ugen. Stakkels mand, lad os da håbe de betalte ham godt for det interwiev.
Det kan næppe anfægtes at Williams-teamet ikke har haft den mest vellykkede sæson indtil videre. Teamet begyndte med to nye kørere - Ralf Schumacher blev hentet fra Jordan blandt andet for at gøre BMW glade, mens man skævede til Zanardis dominerende kørsel i USA og fik hentet ham tilbage til Formel 1. Indtil videre har indkøbet af Zanardi ikke givet meget valuta. Ralf Schumacher har hentet 9 point i sæsonens første fem løb, mens Zanardi kun har gennemført ét løb - uden at gøre noget indtryk. Det har især været problemer med at få tid i raceren, men efterhånden som sæsonen er skredet frem og italieneren har haft mulighed for at teste raceren, er han ikke nået frem i feltet men ligger stadig langt tilbage både i starten men også i løbet. Der tales allerede om at Zanardi kan
forvente at få sparket efter denne sæson - hvis ikke før! Nu er den anspændte situation ved at komme på til overfladen, hvilket kunne ses efter teamets test på Monza - en test som forløb rigtig godt for Ralf Schumacher men knap så godt for manden på hjemmebane, Zanardi. "Det er ikke meningen at løbet skal være internt i teamet, men på banen mod de andre teams," sagde en noget frustreret Zanardi der, næsten som sædvanlig, havde masser af
problemer med sin racer. Nu står der løbet i Montreal på menuen for italieneren - det nærmeste han kommer på sit tidligere domæne...